Μετά από 5 αγώνες ο νέος πρωτοπόρος της βαθμολογίας Όσκαρ Πιάστρι μετρά 3 νίκες. Ο 24χρονος Αυστραλός οδηγός προηγείται με 10 βαθμούς διαφορά έναντι του Λάντο Νόρις.
Το Μαϊάμι βρίσκεται στον ίδιο παράλληλο (25ο) με τη Σαουδική Αραβία, έχει εύκρατο τροπικό κλίμα, εξαιρετικά ήπιους χειμώνες και μέση ετήσια θερμοκρασία 22 βαθμούς Κελσίου. Η F1 για 4η φορά στην ιστορία της θα οργανώσει αγώνα στην πολιτεία της Φλόριντα, στο κοσμοπολίτικο Μαϊάμι.
Πέρυσι εκεί ο Λάντο Νόρις πήρε την πρώτη από τις πέντε μέχρι σήμερα νίκες της καριέρας του. Ήταν ένα απτό δείγμα γραφής της βελτιωμένης McLaren που συνέχισε σε ανάλογο ρυθμό για να κατακτήσει τελικά πέρυσι το πρώτο της πρωτάθλημα κατασκευαστών, από το 1998.
Ο Νόρις και ο Πιάστρι είναι οι μόνοι οδηγοί – πλην του πρωταθλητή Φερστάπεν – που έχουν πάρει 2 συνεχόμενες νίκες, υπό την παρούσα μορφή των κανονισμών που ισχύουν από το 2022. Το GP Μαϊάμι είναι ο πρώτος από τους τρεις αγώνες στις Ηνωμένες Πολιτείες φέτος. Η F1 θα επισκεφτεί το Ώστιν τον Οκτώβριο και το Λας Βέγκας το Νοέμβριο.

Το φετινό Grand Prix του Μαϊάμι θα είναι ο 80ός γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Οδηγών της Formula 1 που έχει διεξαχθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, από την έναρξή του πρωταθλήματος, το 1950. Έτσι, οι ΗΠΑ προσπερνούν τη Γερμανία και τη Μ.Βρετανία και καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση στη λίστα των χωρών που έχουν φιλοξενήσει τα περισσότερα Grand Prix. H Ιταλία είναι στην πρώτη θέση με 107 διοργανώσεις. Μέχρι σήμερα, έντεκα πίστες έχουν φιλοξενήσει αυτούς τους αγώνες: Όστιν (12 Grand Prix), Ντάλας (1), Ντιτρόιτ (7), Ινδιανάπολη (19), Λας Βέγκας (4), Λονγκ Μπιτς (8), Μαϊάμι (3), Φοίνιξ (3), Ρίβερσαϊντ (1), Σέμπρινγκ (1) και Γουάτκινς Γκλεν (20). Οι δύο οδηγοί με τις περισσότερες νίκες στις ΗΠΑ θα αγωνιστούν αυτό το Σαββατοκύριακο στο Μαϊάμι και είναι οι Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν με έξι νίκες ο καθένας. Όσον αφορά στις ομάδες, χάρη στη νίκη του Λεκλέρ στο Όστιν πέρυσι, η Ferrari είναι πλέον η πιο επιτυχημένη ομάδα στις ΗΠΑ με 14 νίκες στο ενεργητικό της.
Το Grand Prix στο Μαϊάμι διεξάγεται στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο της πόλης που βρίσκεται στο περίγυρο του Ηard Rock Stadium στην περιοχή Miami Gardens. Πρόκειται για το κεντρικό στάδιο της πόλης, έδρα των Miami Dolphins και της κολεγιακής ομάδας ποδοσφαίρου. Η διαδρομή των 5.41km περιλαμβάνει 19 στροφές, τρεις ευθείες, υψομετρικές διαφορές και ένα σικέιν. Οι τελικές ταχύτητες αναμένεται να ξεπεράσουν τα 340km/h και αντίστοιχα η μ.ω.τ υπολογίζεται σε 220km/h.
Οι οδηγοί θα κινούνται με τέρμα γκάζι περίπου στο 58% του γύρου και για 57 γύρους. Η περιοχή είναι γενικά επίπεδη, αλλά έχουν δημιουργηθεί κάποιες υψομετρικές διακυμάνσεις, ειδικά μεταξύ των στροφών 13 και 16, όπου η πίστα περνάει κάτω από ανισόπεδες διαβάσεις, συμπεριλαμβανομένων της εισόδου και της εξόδου του αυτοκινητόδρομου Florida Turnpike, που έχουν ανώμαλη επιφάνεια. Όπως και στην Τζέντα πριν από δύο εβδομάδες, υπάρχουν τρεις ζώνες DRS εδώ, τα άκρα των οποίων προσφέρουν τις καλύτερες ευκαιρίες προσπέρασης στην πίστα, στις στροφές 1, 11 και 17. Ο συνδυασμός της χαμηλής αεροδυναμικής απόδοσης και του DRS παράγει πολύ υψηλές ταχύτητες: πέρυσι, ο Λανς Στρολ (Aston Martin) έφτασε τα 355 km/h στον αγώνα.
Η τριάδα των γομών που επέλεξε η Pirelli είναι η ίδια με αυτή που χρησιμοποιήθηκε πριν από δύο εβδομάδες στη Σαουδική Αραβία: C3 ως σκληρή, C4 ως μέση και C5 ως μαλακή. Όπως ακριβώς και στην Τζέντα, έτσι και εδώ η επιλογή είναι ένα σκαλί πιο μαλακή σε σχέση με πέρυσι. Η επιφάνεια της οδοστρώματος περιμετρικά του σταδίου είναι πολύ λεία, έτσι τα ελαστικά υπόκεινται σε μέτριες διαμήκεις και πλευρικές δυνάμεις. Η θερμική καταπόνηση θα είναι ένας σημαντικός παράγοντας, καθώς αναμένονται πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Η θερμοκρασία της πίστας πέρυσι ξεπέρασε τους 55 °C. Η επιφάνεια στρώθηκε εκ νέου το 2023. Όπως και σε άλλες μη μόνιμες διαδρομές, τα επίπεδα πρόσφυσης θα αυξηθούν σημαντικά ενόσω η πίστα στρώνεται με γόμα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Η παρουσία αγώνων υποστήριξης F1 Academy και Porsche Carrera Cup, Βορείου Αμερικής θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο αυτό το φαινόμενο.
Μέχρι στιγμής, το Grand Prix του Μαϊάμι όσον αφορά στη στρατηγική, ήταν αγώνας μιας αλλαγής, συμπεριλαμβανομένου και του περσινού. Η μεσαία γόμα ήταν η προτιμώμενη επιλογή για το πρώτο μέρος για τους 15 από τους 20 οδηγούς. Οι περισσότεροι μετά έβαλαν τη σκληρή γόμα. Δυο οδηγοί επέλεξαν τη μαλακή, η οποία στην πραγματικότητα παρουσίασε σχετικά χαμηλή φθορά. Η διαφορά απόδοσης μεταξύ και των τριών περσινών γομών, C2, C3 και C4, ήταν αρκετά μικρή. Η στρατηγική, ιδιαίτερα η χρονική επιλογή της εισόδου στα πιτ, επηρεάστηκε από ένα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο στη συνέχεια μετατράπηκε σε περίοδο κανονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν οι φετινές πιο μαλακές γόμες θα ανοίξουν την πόρτα σε μια στρατηγική δύο πιτ στοπ.

Το Grand Prix του Μαϊάμι είναι ο δεύτερος από τους έξι αγώνες με μορφή Sprint στο καλεντάρι. Πέρυσι, εισήχθη μια σημαντική αλλαγή στους κανονισμούς, στους κανονισμούς του parc fermé για αυτούς τους αγώνες. Πλέον η ρύθμιση των μονοθεσίων μπορεί να τροποποιηθεί βάσει των δεδομένων που συλλέγουν οι ομάδες κατά τη διάρκεια του Sprint. O αγώνας αυτός είναι πραγματικά η πρώτη αληθινή ευκαιρία για μια προσομοίωση υπό συνθήκες Grand Prix, ειδικά όσον αφορά στην αξιολόγηση της συμπεριφοράς του μονοθεσίου και ιδιαίτερα της συμπεριφοράς της γόμας ελαστικών που επιλέχθηκε για τον σύντομο αγώνα. Η μόνη βασική διαφορά είναι η ποσότητα καυσίμου, καθώς οι αγώνες Sprint απαιτούν μόνο το ένα τρίτο της ποσότητας καυσίμου που χρειάζεται για τον κυρίως αγώνα. Ωστόσο, όλες οι ομάδες διαθέτουν εργαλεία προσομοίωσης που τους επιτρέπουν να υπολογίσουν αποτελεσματικά πώς το βάρος του καυσίμου επηρεάζει την απόδοση των ελαστικών.

Ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull κέρδισαν τους δυο πρώτους αγώνες, το 2022 και το 2023, ενώ ο Λάντο Νόρις εξασφάλισε την παρθενική του νίκη στη Formula 1, εδώ πέρυσι, με τη McLaren. Όσον αφορά στην pole position, εκεί κάθε χρόνο βρίσκεται διαφορετικός οδηγός: ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari ήταν το 2022 στην πρεμιέρα, ο Πέρεζ για λογαριασμό της Red Bull το 2023, και ο Φερστάπεν πέρυσι. Μέχρι στιγμής, ο ταχύτερος οδηγός στις κατατακτήριες δοκιμές δεν έχει κερδίσει ποτέ στον αγώνα, αλλά τερματίζει πάντα δεύτερος. Εκτός από τους τέσσερις προαναφερθέντες οδηγούς, μόνο οι Ισπανοί Φερνάντο Αλόνσο και Κάρλος Σάινθ, έχουν ανέβει στο βάθρο, και οι δύο στην τρίτη θέση.

Η εκπομπή «Formula 1 Show» ξεκινά μία ώρα πριν από την εκκίνηση με αποκλειστικές συνεντεύξεις από τον επικεφαλής της McLaren, Ζακ Μπράουν, αλλά και τον πρωταθλητή Μικ Ντούχαν, σε μία προσωπική εξομολόγηση για την καριέρα του, αλλά και τη σχέση του με τον γιο του, Τζακ. Ο Λάντο Νόρις εξερευνά την ιαπωνική κουλτούρα αυτοκινήτου, εξηγεί στην κάμερα του ΑΝΤ1 γιατί και πώς σκοπεύει να τη φέρει στην Ευρώπη, ενώ οδηγεί στους δρόμους του Τόκιο ένα Skyline, φτιαγμένο αποκλειστικά για εκείνον. Το Μαϊάμι, με τη λάμψη και τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα του, συναγωνίζεται επάξια το Μονακό. VIP προσκεκλημένοι, εντυπωσιακές παρουσίες, διεθνείς αστέρες και φαντασμαγορικά event δίνουν τον τόνο, με τον παγκοσμίου φήμης DJ Tiësto να απογειώνει το κλίμα. Στο στούντιο της εκπομπής θα βρίσκονται οι Μαρία Θωμά, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης, ενώ ο οδηγός αγώνων Τζώρτζης Μαρκογιάννης, θα σχολιάζει τις προσπάθειες των συναθλητών του. Παράλληλα, η Μαρία Ανδρεάδη θα περιγράψει τον 3ο αγώνα της χρονιάς για την F1 Academy.
ΟΙ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ 6ου GRAND PRIX ΣΕ ΑΝΤ1+ ΚΑΙ ΑΝΤ1:

Διαβάστε επίσης:
F1 Μαϊάμι: Χρώματα και αρώματα
Ιδού η Bentley Batur Convertible
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ποιοι μπορούν να αποχωρήσουν με πρόωρη σύνταξη το 2025 – Ποιοι είναι το πέναλτι σε κάθε περίπτωση
- Ευάγγελος Μυτιληναίος και Διαμαντής Διαμαντίδης: Για πρώτη φορά στη λίστα Forbes των πιο πλούσιων του κόσμου
- Όλη η φράση του Κώστα Σκανδαλίδη
- Μεγαλώνει ο στόλος της Element Shipmanagement του Άλεξ Λεμονίδη

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
Διαβάζονται Τώρα

Τι συμβαίνει στον Σκάι, το deal Ευαγγελάτου – Τατιάνας, λιγότερος Πορτοσάλτε, τι θα κάνει η Μενεγάκη, αλλαγές στα κανάλια
Γουόρεν Μπάφετ : Τι θα κάνει με τα 334 δισ. δολάρια μετρητά; Άραγε περιμένει την «τέλεια καταιγίδα» για να κινηθεί;
