Η Batur Convertible, το τρίτο κατά παραγγελία μοντέλο της σύγχρονης εποχής της Bentley, έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του σε αποκλειστική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Bab Al Shams στο Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Με παραγωγή μόλις 16 αριθμημένων αντιτύπων, η Batur Convertible είναι πραγματικά συλλεκτικό κομμάτι. Κάθε ένα θα τροφοδοτείται από την ισχυρότερη εκδοχή του εμβληματικού W12 κινητήρα της Bentley — ένα χειροποίητο αριστούργημα με χωρητικότητα 6,0lt, διπλό τούρμπο και απόδοση 750 PS, το οποίο αυτό το καλοκαίρι θα ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής του.
Έτσι, η Batur Convertible αποτελεί ένα από τα τελευταία μοντέλα που θα φιλοξενήσουν αυτό το θρυλικό μηχανικό σύνολο. Πέρα από τις εξαιρετικές της επιδόσεις, η Batur Convertible προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες εξατομίκευσης, με κάθε λεπτομέρεια να είναι προσαρμοσμένη ώστε να αντικατοπτρίζει το όραμα και την προσωπικότητα του ιδιοκτήτη της.
Η εξωτερική σχεδίαση της Batur Convertible Engineering Car που παρουσιάστηκε στο Ντουμπάι, αποτελεί ακόμη μία επίδειξη των δυνατοτήτων του Mulliner Bespoke Studio. Οι δυναμικές χρωματικές μεταβάσεις και τα υλικά κορυφαίας ποιότητας ζωντανεύουν μέσω του εξωτερικού χρώματος Midnight Emerald και των φινιρισμάτων σε High Gloss Carbon Fibre.
Στο εμπρός μέρος, η μάσκα ξεχωρίζει χάρη στο τολμηρό φινίρισμα σε Satin Dark Titanium, με εξαίρεση το εσωτερικό της πλέγμα, όπου η χρωματική μετάβαση από Gloss Mandarin σε Gloss Beluga δημιουργεί ένα εντυπωσιακό οπτικό εφέ.
Στο επίκεντρο των τολμηρών αυτών εξωτερικών επιφανειών βρίσκεται η χαρακτηριστική λωρίδα Batur Racing σε φινίρισμα Gloss Porpoise. Αυτή πλαισιώνεται από εξωτερικές λωρίδες σε Gloss Mandarin, οι οποίες εναρμονίζονται άψογα με τη δερμάτινη επένδυση, δημιουργώντας μία αδιάλειπτη οπτική σύνδεση μεταξύ του εξωτερικού και της καμπίνας.
Η καμπίνα αντικατοπτρίζει την αισθητική των εξωτερικών επιφανειών, με το δέρμα Cumbrian Green και Porpoise να τονίζεται με ραφές και διακοσμητικά κορδόνια σε Mandarin. Την συνολική εικόνα συμπληρώνουν τα χειριστήρια Organ Stops και οι αεραγωγοί Bullseye από μηχανουργημένο τιτάνιο.
Η ξύλινη επένδυση είναι η εκλεπτυσμένη «guitar fade» της Mulliner, ενώ κυρίαρχο στοιχείο σε όλο το πλάτος της καμπίνας είναι οι εναλλαγές χρωμάτων και υφών – από γυαλιστερό Beluga σε πολύ γυαλιστερό ανθρακόνημα και ξανά σε γυαλιστερό Beluga – που ολοκληρώνεται με την μοναδική, ηχητική υπογραφή χαραγμένη με λέιζερ του W12 κινητήρα.
Η Bentley έχει μια πλούσια ιστορία στα ανοιχτά αυτοκίνητα, από το πρώτο της μοντέλο το 1919, μέσα από τα θεμέλια που έθεσε η εταιρεία τη δεκαετία του 1920, έως το πιο πρόσφατο δημιούργημά της – την Bacalar.
Η αρχιτεκτονική της Batur Convertible προσέφερε στους σχεδιαστές της Mulliner την ευκαιρία να δημιουργήσουν ένα όχημα που να συνδυάζει τον σχεδιασμό των Bacalar και Batur, ενσωματώνοντας ταυτόχρονα στην όλη ιδέα την ευελιξία ενός ανοιχτού μοντέλου.
Οι σχεδιαστές αποφάσισαν επίσης να αναδείξουν τον χαρακτήρα του διθέσιου αυτοκινήτου με ένα «περιμετρικό» cockpit εμπνευσμένο από το ντιζάιν της Bacalar. Μια προσωπική και κατά παραγγελία δημιουργία.
Το Mulliner Bespoke Studio θα δημιουργήσει κάθε Batur Convertible σε συνεργασία με κάθε πελάτη, χρησιμοποιώντας το αποκλειστικό λογισμικό εξατομίκευσης της εταιρείας. Ακολουθώντας μια μοναδική προσέγγιση «εκτός μενού» για τις παραγγελίες, επιτρέπει την εξατομίκευση κάθε στοιχείου του αυτοκινήτου σε χρώμα και φινίρισμα, δίνοντας ζωή σε κάθε όραμα.
Ατελείωτα δείγματα μοναδικών υλικών προσδίδουν υφή και αίσθηση στην όλη διαδικασία, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι πραγματικά μοναδικό και διαμορφωμένο από τον ίδιο τον πελάτη, με μόνο περιορισμό τη φαντασία του.
Ξεκινώντας από την πλήρη παλέτα χρωμάτων της Mulliner και συνεχίζοντας σε πλήρως εξατομικευμένα χρώματα, το ταξίδι των χρωματικών επιλογών είναι πραγματικά απεριόριστο, ενώ διαθέσιμα είναι ακόμα και στοιχεία βαμμένα στο χέρι.
Τα εξωτερικά διακοσμητικά στοιχεία μπορούν να διαμορφωθούν σε οποιονδήποτε συνδυασμό ανοιχτών και σκούρων χρωμάτων, σατινέ ή γυαλιστερό, ή ακόμα και τιτανίου. Μια άλλη διακριτική επιλογή είναι ένα χρώμα με διαβαθμίσεις που δημιουργεί αντίθεση στην μπροστινή μάσκα, με αποτέλεσμα ένα ζωηρό ombre εφέ.
Στο εσωτερικό, η αποκλειστική επιλογή του τρισδιάστατα εκτυπωμένου ροζ χρυσού κοσμεί βασικά σημεία επαφής του οδηγού, όπως o επιλογέας λειτουργιών οδήγησης Bentley (Bentley Drive Mode Selector) που περιβάλλει το μπουτόν start/stop και χρησιμοποιείται για την αλλαγή των ρυθμίσεων πλαισίου.
Ο πίνακας οργάνων, ο οποίος αποτελεί κεντρικό στοιχείο της πολυτελούς καμπίνας, συμπληρώνει την αισθητική της εμπρός μάσκας. Ο ροζ χρυσός μπορεί επίσης να εφαρμοστεί στα εμβληματικά χειριστήρια Organ Stop στον πίνακα οργάνων, καθώς και στο ίδιο το τιμόνι.
Η Bentley Mulliner συνεργάστηκε με έμπειρους χρυσοχόους από το ιστορικό Jewellery Quarter του Μπέρμιγχαμ στην Αγγλία — μια περιοχή με αιώνες παράδοσης στην κοσμηματοποιία — για τη δημιουργία αυτών των μοναδικών εξαρτημάτων. Αυτή η ξεχωριστή συνεργασία υπογραμμίζει την ικανότητα της Bentley να συνδυάζει νέες και προηγμένες τεχνολογίες κατασκευής με πιο παραδοσιακά υλικά και τεχνικές φινιρίσματος.
Κάθε Batur Convertible θα κατασκευάζεται στο χέρι σε διάστημα αρκετών μηνών, στο εργαστήριο της Mulliner που βρίσκεται στο εργοστάσιο της Bentley στο Crewe της Αγγλίας, το οποίο λειτουργεί με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.
Η Batur εξοπλίζεται με την ισχυρότερη εκδοχή του εμβληματικού W12 κινητήρα της Bentley – έναν κινητήρα 6,0 λίτρων με διπλό τούρμπο που συναρμολογείται στο χέρι και αποδίδει 750 PS – ο οποίος έχει κυριολεκτικά και μεταφορικά αποτελέσει κινητήρια δύναμη της επιτυχίας της Bentley τα τελευταία είκοσι χρόνια.
Ο κινητήρας W12, τον οποίο η Batur Convertible μοιράζεται με την coupe εκδοχή της, διαθέτει αναθεωρημένο σύστημα εισαγωγής, αναβαθμισμένους υπερσυμπιεστές, νέα intercooler και εκτεταμένες αλλαγές στην χαρτογράφηση του, επιτυγχάνοντας ισχύ 750 PS και ροπή 1.000 Nm και προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις στο κορυφαίο grand tourer.
Αυτή η εξέλιξη του W12 πραγματοποιήθηκε ως φόρος τιμής στα επιτεύγματά του τα τελευταία 20 χρόνια, κατά τα οποία η ισχύς του αυξήθηκε σχεδόν κατά 40%, ενώ παράλληλα η κατανάλωση καυσίμου του μειώθηκε κατά 25%.
Διαβάστε επίσης
