Οφείλω να ξεκαθαρίσω ότι δεν γνωρίζω κάποια πληροφορία σχετικά με αποχώρηση του Βρετανού. Τούτου δοθέντος θεωρώ πως η απόφαση για το αν θα συνεχίσει ή όχι θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το αν η Ferrari θα είναι ανταγωνιστική το 2026.
Ο Χάμιλτον δεν έχει κανένα λόγο να φύγει αν η Scuderia μετά από πολλά χρόνια φτιάξει μονοθέσιο νικητή. Αντίστοιχα – κατά την προσωπική μου άποψη – ο Χάμιλτον δεν θα μείνει αν η Ferrari δεν έχει καλό μονοθέσιο. Το 2026 θα γίνει μια ευρεία αλλαγή στους τεχνικούς κανονισμούς της F1. Οι αλλαγές αυτές αφορούν κυρίως τρεις τομείς: τις υβριδικές μηχανές, το σασί και την αεροδυναμική. Οι υβριδικές μηχανές εξηλεκτρίζονται και θα παράγουν τη μισή ισχύ ηλεκτρικά. Το περίπλοκο σύστημα ανάκτησης ενέργειας από τον στροβιλοσυμπιεστή (MGU-H) καταργείται. Αυτό μειώνει την πολυπλοκότητα, τα κόστη και διευκολύνει την είσοδο νέων κατασκευαστών (όπως η Audi). Οι κινητήρες θα χρησιμοποιούν 100% βιώσιμα καύσιμα.
Η μεγάλη ηλεκτρική ισχύς και η μειωμένη ισχύς του θερμικού κινητήρα θα απαιτήσουν διαφορετική διαχείριση ενέργειας από τους οδηγούς κατά τη διάρκεια του αγώνα. Οι κανονισμοί στοχεύουν στη δημιουργία μικρότερων και ελαφρύτερων μονοθεσίων. Το ελάχιστο βάρος μειώνεται κατά 30kg. Το μεταξόνιο μειώνεται κατά 20 cm, το πλάτος κατά 10 cm ενώ αντίστοιχα μειώνεται και η επιφάνεια επαφής των ελαστικών. Οι αεροδυναμικές αλλαγές έχουν ως στόχο να μειώσουν τους στροβιλισμούς και να διευκολύνουν τις προσπεράσεις. Εισάγονται δύο ρυθμιζόμενες λειτουργίες:
Λειτουργία X Mode με ρύθμιση χαμηλής αντίστασης (low-drag) για τις ευθείες, όπου η πίσω και η μπροστινή πτέρυγα αλλάζουν γωνία για μέγιστη ταχύτητα.
Λειτουργία Z Mode με ρύθμιση υψηλής κάθετης δύναμης (high-downforce) για τις στροφές.
Όταν ένας οδηγός βρίσκεται πίσω από έναν αντίπαλο, θα μπορεί να έχει πρόσβαση σε ένα επιπλέον «boost» ηλεκτρικής ενέργειας σε συγκεκριμένα σημεία του αγώνα. Το πάτωμα του μονοθεσίου (floor) απλοποιείται, μειώνοντας την εξάρτηση από το φαινόμενο του «ground effect» που κυριάρχησε από το 2022.

Ο Χάμιλτον σημείωσε φέτος με τη Ferrari πολλά αρνητικά ρεκόρ:
- Για πρώτη φορά στην καριέρα του έμεινε μια χρονιά εκτός βάθρου
- Είναι ο μόνος οδηγός στην 75χρονη ιστορία της Ferrari που δεν έχει ανέβει στο βάθρο, μετά από 24 αγώνες.
- Είναι ο μόνος οδηγός στην ιστορία της Ferrari που αποκλείστηκε 3 φορές συνεχόμενες από το Q

Μιλώντας για τη Ferrari είπε: « Πρέπει να βελτιωθεί η ομαδική μας εργασία. Πρέπει να γίνουν αλλαγές, δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι. Έχω πάρα πολλές σημειώσεις για το τι πρέπει να αλλάξουμε. Ο χρόνος θα δείξει αν θα τις αξιοποιήσουμε. Πρέπει να κρατήσουμε τα καλά στοιχεία και να διορθώσουμε όσα δεν λειτουργούν – και υπάρχουν αρκετά. Δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος να μην διορθώσουμε αυτά τα ζητήματα, αρκεί να υλοποιήσουμε όσα πρέπει. Ελπίζω πως θα κάνουμε πραγματική πρόοδο. Δεν ανυπομονώ να ξεκινήσει το 2026. Αυτή τη στιγμή ανυπομονώ μόνο για το διάλειμμα, απλώς να αποσυνδεθώ, να μη μιλήσω σε κανέναν. Κανείς δεν θα με βρίσκει αυτόν τον χειμώνα. Δεν θα έχω καν το κινητό μου μαζί μου, ανυπομονώ γι’ αυτό. Να αποσυνδεθώ εντελώς».
Οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης ξεκινούν στις 26/1/26 στη Βαρκελώνη.

Διαβάστε επίσης
Το πνεύμα του Φέρντιναντ Πόρσε
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δωρεά σπέρματος Δανία: 7 Κέντρα το χρησιμοποίησαν, χάθηκε ένα παιδί στην Ελλάδα, έρευνα σε εξέλιξη, τα ερωτήματα
- Ασήμι ή χρυσός; Πώς το «μέταλλο του διαβόλου» έχει ξεπεράσει σε απόδοση το ασφαλές καταφύγιο
- ΑΔΜΗΕ: Η Morgan Stanley, η Blackrock και το αίνιγμα της αύξησης κεφαλαίου – Όλες οι τελευταίες εξελίξεις
- Πώς η στροφή Τραμπ για την κάνναβη ενισχύει την Tikun Olam Ελλάδος