• Business

    Καταπέλτης ο Στέλιος Χατζηιωάννου (Easy Jet): Ακυρώνει την συμφωνία με την Airbus

    • NewsRoom

    Ο Στέλιος Χαρτζηιωάννου- ιδρυτής της easyJet


    Καταπέλτης είναι η ανακοίνωση του ιδρυτή και μεγαλομετόχου της αεροπορικής εταιρείας easyJet, Στέλιου Χατζηιωάννου, στην οποία τονίζει ότι κύριος στόχος του είναι ο τερματισμός του συμβολαίου ύψους 4,5 δισ. λιρών με την Airbus για «107 επιπλέον άχρηστα αεροσκάφη».

    Ο κ. Χατζηιωάννου κατηγορεί μέλη του διοικητικού συμβουλίου, καθώς δεν προχωρούν σε ακύρωση της συμφωνίας για αγορά νέων αεροσκαφών από την Airbus. Την ίδια ώρα κατηγορεί την Airbus για πιθανή δωροδοκία και προειδοποιεί τους μετόχους της εταιρείας πως αν δεν ακυρωθεί η συμφωνία, η εταιρεία θα καταρρεύσει.

    Όπως αναφέρει στην δήλωση του ο Στέλιος Χατζηιωάννου, ο κύριος στόχος του είναι να τερματίσει την συμφωνία των 4,5 δις λιρών μεταξύ της easyJet και της Airbus για την αγορά επιπρόσθετων 107 αεροσκαφών.

    «Με αυτό τον τρόπο θα διατηρηθεί η αξία για τους μετόχους και τους κατόχους ομολόγων» τονίζει.

    Η οικογένεια Χατζηιωάννου κατέχει το 34% των μετοχών της easyJet, με την αξία της εταιρείας να ανέρχεται σήμερα στα 2 δις λίρες.

    Ο Στέλιος Χατζηιωάννου αναφέρει ότι θα αναζητήσει την στήριξη των υπόλοιπων μετόχων για την ακύρωση της συμφωνίας με την Airbus.

    Σε περίπτωση που τα μέλη δεν συμφωνήσουν για ακύρωση της συμφωνίας, ο ιδρυτής της εταιρείας τονίζει πως «η easyJet, θα ξεμείνει από λεφτά τον Αύγουστο του 2020, ίσως και νωρίτερα». Το συμβούλιο βασίζεται σε έκθεση του Neil Glynn της Credit Suisse (CS) στις 2 Απριλίου 2020, η οποία δείχνει αρνητικό πρόσημο στον ισολογισμό ύψους 164 εκατ. λιρών τον Σεπτέμβριο 2020.

    «Οι προβλέψεις της CS βασίζονται σε ακραία αισιόδοξες υποθέσεις ότι η easyJet θα επιστρέψει μέχρι τον Ιούνιο, και θα φέρει κέρδος ύψους 1.5 δις λίρες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Αυτό είναι καθαρή φαντασία. Πρέπει να σημειωθεί ότι σχεδόν όλες οι χώρες στην Ευρώπη έχουν κλείσει τα σύνορα τους σε ξένους. Κανείς δεν ξέρει πότε θα ξανανοίξουν» τονίζει ο Στέλιος Χατζηιωάννου και προσθέτει πως «ακόμη πιο τρελή υπόθεση είναι ότι η easyJet θα πετάξει ξανά με όλο το στόλο της από τον Οκτώβριο με πιο ψηλά κέρδη το 2021 από ότι το 2019».

    Όπως εξηγεί ο ιδρυτής της εταιρείας, η έκθεση εξυπηρετεί μόνο στο να διατηρηθεί η συμφωνία με την Airbus «και να πείσει τους αθώους επενδυτές να δώσουν ένεση ρευστότητας στην easyJet για να πληρώσει την Airbus».

    Ο Στέλιος Χατζηιωάννου αναφέρει πως εξάσκησε το δικαίωμα του ως μέτοχος να καλέσει σε ψηφοφορία στις 1 Απριλίου, για αφαίρεση του διοικητικού συμβουλίου και συγκεκριμένα του Andreas Bierwirth – πρώην υπάλληλος της Lufthansa και παλιός φίλος της Airbus- όπως τον χαρακτηρίζει. Ωστόσο, ο John Barton του το αρνήθηκε, λέγοντας του πως η easyGroup δεν είναι μέτοχος της easyJet. «Ασχέτως αν οι ετήσιες εκθέσεις δείχνουν πως η easyJet είναι από τους μεγαλύτερους μετόχους», σχολιάζει.

    «Φυσικά και ξέρουν πόσες μετοχές έχουμε αλλά προσπαθούν μάταια να οδηγήσουν τους μέτοχους μακριά από την ψήφο γιατί ξέρουν ότι θα χάσουν. Μετά θα πρέπει να πάνε σπίτι τους και να αφήσουν άλλους να διευθύνουν την εταιρεία μέσα από το χάλι που δημιούργησαν παραγγέλνοντας τα αχρείαστα αεροσκάφη. Προσωπικά τους θεωρώ υπεύθυνους για τα λάθη τους».

    Ο Στέλιος Χατζηιωάννου σκοπεύει να καλέσει σε ψηφοφορία το διοικητικό συμβούλιο και κάθε φορά που λαμβάνει αρνητική απάντηση, θα ζητάει να αφαιρεθεί ακόμη ένα μέλος. Μέχρι στιγμής ζητάει την αφαίρεση του Andreas Bierwirth και του Andrew Findlay. Κατηγορεί επίσης την Airbus ότι δωροδοκεί εκτελεστικά μέλη άλλων αεροπορικών εταιρειών για να αγοράσουν περισσότερα αεροσκάφη.

    Ο ισχυρός της easyJet τονίζει πως είναι επιτακτική ανάγκη για μείωση του στόλου της εταιρείας από 350 σε 250 αεροσκάφη.



    ΣΧΟΛΙΑ