• First Top Stories

    Κέρδισε πάλι ο Λαυρέντης Λαυρεντιάδης

    • The Wiseman
    the wise man

    the wise man


    Η τελική μάχη για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά;

    Το είπε και το ‘κανε ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας. Σε συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς το ελληνικό δημόσιο εκκινεί τη διαδικασία ειδικής εκκαθάρισης εν λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Το δημόσιο μπορεί ως μεγαλύτερος πιστωτής των Ναυπηγείων να ξεκινήσει τη συγκεκριμένη διαδικασία καθώς έχει λάβει τη συγκατάθεση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της περίφημης DG Comp. Η αίτηση κατατέθηκε χθες στο Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών.

    Χθες το βράδυ δεν ήταν γνωστή η αντίδραση της Privinvest, της εταιρείας που ελέγχει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και πρόσφατα της επιδικάστηκαν περί τα 200 εκατ. ευρώ από το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο (ICC). Ταυτόχρονα, όμως, καλείται να επιστρέψει περί τα 655 εκατ. ευρώ στο ελληνικό δημόσιο ως “παράνομη κρατική ενίσχυση”. Τα δύο ποσά δεν μπορούν να συμψηφιστούν σύμφωνα με την απόφαση του ICC, αλλά ο Στ. Πιτσιόρλας αποφάσισε να κάνει το επόμενο βήμα. Είχε δηλώσει προ ημερών πως εισερχόμαστε στην πλέον κρίσιμη φάση για την αναδιάταξη της ναυπηγικής βιομηχανίας. Τα σχέδια της κυβέρνησης προβλέπουν τον διαχωρισμό των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε εμπορικό και στρατιωτικό σκέλος και προβλέπει ότι το δεύτερο θα διατεθεί προς πώληση αποκλειστικά σε ευρωπαϊκούς ομίλους για λόγους ασφαλείας.

    Μήπως ρώτησαν για το ΜΙΝΙΟΝ;

    Τώρα που η Folli Follie βγήκε στις αγορές για το ομόλογο σε ελβετικά φράγκα ρώτησε άραγε κανένας αναλυτής / επενδυτής για το κτίριο – φάντασμα του ΜΙΝΙΟΝ; Τόσα χρόνια ακούγονται διάφορα σχέδια αξιοποίησης, μετακόμισης υπουργείων, κλπ, χωρίς να υλοποιούνται. Κάποια στιγμή ο Τζ. Κουτσολιούτσος είχε σκεφτεί να αξιοποιήσει το ιστορικό ακίνητο με τη συστέγαση μερικών από τα πιο δυνατά εμπορικά σήματα του ομίλου από τον χώρο της ένδυσης, των αθλητικών ειδών, των καλλυντικών κ.τ.λ. ή ακόμη και την ανάπτυξη ενός εντελώς νέου concept καταστημάτων. Λέτε να βλέπει την έκρηξη της τουριστικής κίνησης και να έχει βάλει στο μυαλό του τη δημιουργία ξενοδοχείου; Με τη βουτιά που έχει κάνει η ζήτηση δε φαίνεται και άσχημο σχέδιο!

    “Τετρακόσια ακατέβατα για ΔΕΣΦΑ”

    Από θέσεις ισχύος φαίνεται πως μιλούν οι μέτοχοι του ΔΕΣΦΑ (ΤΑΙΠΕΔ και ΕΛΠΕ) όταν ζητουν τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ για το 66% που πωλούν από κοινού. Γιατί; Γιατί τα αυξημένα έσοδα και κέρδη, μαζί με τα μεγάλα διαθέσιμα, οδηγούν σε υψηλότερο τίμημα, σε σύγκριση με αυτό που είχαν προσφέρει οι Αζέροι της Socar. Βέβαια, ο σχετικά περιορισμένος ανταγωνισμός μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες. Η μάχη δίνεται ανάμεσα στην κοινοπραξία των Snam S.p.A. (Ιταλία), Enagás Internacional S.L.U. (Ισπανία), Fluxys S.A. (Βέλγιο) και N.V. Nederlandse Gasunie (Ολλανδία) και σε μια άλλη ισπανική εταιρία και διαχειριστή της Γαλικίας, τη Regasificadora del Noroeste S.A. Βέβαια οι τρεις από τους τέσσερις της πρώτης κοινοπραξίας είναι μέτοχοι του ΤΑΡ. Ε, ένα ψυχικό θα θέλουν να κάνουν. Περισσότερα θα γνωρίζουμε λίγο πριν τα Χριστούγεννα, πάντως.

    Κέρδισε πάλι ο Λαυρέντης

    Μεταξύ διαφόρων προσωρινών διαταγών, προσφυγών, επιστολών, κλπ, φαίνεται πως τελικά η ELFE (πρώην Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων) θα συνεχίσει να προμηθεύεται φυσικό αέριο από την ΔΕΠΑ. Ετσι προκύπτει από την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών η οποία πρακτικά μεταφράζεται στο ότι η ELFE, συμφερόντων του Λαυρέντη Λαυρεντιάδη, θα συνεχίσει να προμηθεύεται φυσικό αέριο από τη ΔΕΠΑ προπληρώνοντας την εβδομαδιαία ποσότητα που απαιτείται για τη λειτουργία του εργοστασίου των Λιπασμάτων χωρίς να χρειάζεται να καταθέτει μετρητά. Θα έχει τη δυνατότητα να καταθέτει μεταχρονολογημένες επιταγές είτε έκδοσης δικής της είτε έκδοσης πελατών της (συνοδευόμενες από τα απαραίτητα παραστατικά) και όχι έκδοσης «συνδεδεμένων» εταιριών. Γιατί; Γιατί η ΔΕΠΑ, που περιμένει 100 εκατ. ευρώ χρωστούμενα, λέει πως οι επιταγές “συνδεδεμένων” εταιρειών ενίοτε ήταν “πέτσινες”!



    ΣΧΟΛΙΑ