• First Top Stories

    Γιάννης Αγγελικούσης: Αιφνιδίασε την παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά με μια κίνηση

    Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής Maran Gas

    Γιάννης Αγγελικούσης, εφοπλιστής Maran Tankers


    Την ώρα που η εφοπλιστική κοινότητα προβληματίζεται έντονα για το αν είναι η κατάλληλη περίοδος για αγορές πλοίων και τα μεγάλα ναυπηγεία αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, ένας από τους πιο ισχυρούς Έλληνες εφοπλιστές, ο Γιάννης Αγγελικούσης ταράζει τα νερά της αγοράς με την νέα του στρατηγική κίνηση. Ο πασίγνωστος πλοιοκτήτης προχώρησε σε συμφωνία για την κατασκευή οκτώ νέων πλοίων συνολικής αξίας 1 δισ. δολαρίων, δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).

    Πρόκειται για μία εξέλιξη που προκάλεσε αισιοδοξία τόσο στο γνωστό ναυπηγείο DSME που έχει δει τα έσοδα του να μειώνονται δραματικά, όσο και στα υπόλοιπα ναυπηγεία της Κορέας που ταλανίζονται από την κρίση της ναυτιλιακής αγοράς και εκτιμούν ότι τέτοιες παραγγελίες μπορούν να συμβάλλουν στην αλλαγή του κλίματος, τονώνοντας εκ νέου τον κλάδο.

    omilos-aggelikousi-giannis-aggelikousis-ko-Jae-ho
    O εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης με εκπρόσωπο της DSME σε παλαιότερη συνάντηση

    Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το βρετανικό οίκο Clarkson’s, ο όμιλος Αγγελικούση βρίσκεται πρώτος στη λίστα με τους 40 μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές με βάση τη μεταφορική ικανότητα του στόλου του, καθώς διαθέτει 137 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 26,02 εκατ. dwt. Ο στόλος του ομίλου αποτελείται από 50 bulk currier που τα διαχειρίζεται η Anangel Μaritime, από 30 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) που τα διαχειρίζονται οι Μaran Gas τα 21 και η καταριανή ναυτιλιακή εταιρεία Nakilat τα 9 και 57 δεξαμενόπλοια που τα διαχειρίζεται η Maran Tankers.

    Η δυναμική του εφοπλιστή αναμένεται να ισχυροποιηθεί περαιτέρω με τη νέα συμφωνία. Συγκεκριμένα, η Maran Gas Maritime, έχει παραγγείλει δύο πλοία LNG Carriers χωρητικότητας 173.400 cbm, η τιμή των οποίων, σύμφωνα με το Lloyd’s List, προσεγγίζει τα 190 εκατ. δολάρια έκαστο, με δυνατότητα επιπλέον δύο πλοίων.

    Την ίδια ώρα, η Maran Tankers του ιδίου εφοπλιστή, σύμφωνα με πληροφορίες, υπέγραψε συμφωνία για την παραγγελία δύο πλοίων VLCC, χωρητικότητας 318.840 dwt, με option για δύο ακόμη, στην τιμή των 87 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Τα νέα πλοία αναμένεται να παραδοθούν το 2019.

    maran-cleo-1

    Αν παραδοθούν και τα οκτώ πλοία, η αξία της συμφωνίας θα ανέλθει στα 1,1 δισ. δολάρια, φέρνοντας στα ταμεία του ναυπηγείου τουλάχιστον 500 εκατ. δολάρια σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο. Σημειώνεται ότι η DSME για κάθε συμφωνία που κλείνει πρέπει να λάβει τελική έγκριση από τις τράπεζες.

    Υπενθυμίζεται ότι η Maran Gas παρέλαβα πρόσφατα τα πλοία  Maran Gas Achilles, Woodside Cheney  και Maran Gas Agamemnon, όλα κατασκευασμένα στο ναυπηγείο της Hyundai Samho. Mάλιστα, σύμφωνα με την πλατφόρμα VesselsValue, το πλοίο Maran Gas Agamemnon, είναι το πιο ακριβό πλοίο του ελληνόκτητου στόλου, αξίας 199,07 εκατ. ευρώ. 

    Αξίζει να σημειωθεί ότι εδώ και αρκετά χρόνια, ο όμιλος Αγγελικούση θεωρείται ο πιο ισχυρός και πιο συνεπής πελάτης των ναυπηγείων DSME.

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/edose-resta-o-prokopiou-sta-posidonia-agoraste-oti-plei/51370

     

     

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ