bloomberg

Financial Times

Μάχη ξενοδοχειακών κολοσσών – Airbnb για μια θέση στον… χάρτη

Πηγή φωτογραφίας: Daniel Acker/Bloomberg


Μάχη για μια θέση στον… ήλιο δίνουν ξενοδοχεία και πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων, με πρώτη την Airbnb, στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν και να αυξήσουν πελάτες και έσοδα. Προσπάθεια που αναγκάζει και τα δύο «μέτωπα» να διαφοροποιήσουν τις τακτικές τους προκειμένου να κερδίσουν τον αδυσώπητο αυτόν αγώνα που μαίνεται τα τελευταία χρόνια σχεδόν σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης.

Ενδεικτικό των διαστάσεων που έχει λάβει η αναμέτρηση αυτή είναι η ανακοίνωση του ξενοδοχειακού υπερκολοσσού της Marriott International ότι λανσάρει το δικό της… Airbnb, στοχεύοντας να πλήξει την τελευταία ουσιαστικά μέσα στην ίδια της την έδρα.

Η μεγαλύτερη εταιρεία εκμετάλλευσης ξενοδοχείων παγκοσμίως θα προσφέρει προς μίσθωση περισσότερες από 2.000 κατοικίες σε 100 προορισμούς στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και στην Καραϊβική μέσω της δικής της, καινούργιας πλατφόρμας Homes & Villas. Κίνηση που έρχεται ως απάντηση στην επέλαση της Airbnb και στα ξενοδοχεία ενόψει της αναμενόμενης εισαγωγής της στο χρηματιστήριο.

Η ίδια η Marriott κάνει λόγο για αλλαγή που επιβεβαιώνει τη συνεχή δέσμευσή της στην καινοτομία, καθώς εξελίσσονται οι ταξιδιωτικές ανάγκες των πελατών. Με τον τρόπο αυτό, οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τον χώρο και τις ανέσεις ενός σπιτιού «με την εγγύηση μιας αξιόπιστης ταξιδιωτικής εταιρείας».

Μάλιστα, η πλατφόρμα Homes & Villas θα ενταχθεί στο πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών «Bonvoy» που λάνσαρε προσφάτως η Marriott, στην προσπάθειά της να χτίσει μια πιο άμεση σχέση με τους πελάτες της.

Όλα αυτά έρχονται, βεβαίως, λίγες μόλις εβδομάδες μετά την επέλαση, μέσω μαζικών εξαγορών, της Airbnb στον ξενοδοχειακό κλάδο.

Τον Μάρτιο, η εταιρεία εξαγόρασε την πλατφόρμα ενοικίασης δωματίων HotelTonight, ενώ αυτόν τον μήνα επένδυσε στην ινδική εταιρεία Oyo Hotels & Homes για να επεκτείνει την εμβέλειά της στην Ασία.

Σε φάση άμυνας τα ξενοδοχεία

Μέχρι τώρα, οι προσπάθειες των μεγάλων ξενοδοχειακών ομίλων να προασπίσουν τον χώρο τους απέναντι στο φαινόμενο Airbnb επικεντρώνονταν κατά κύριο λόγο στην αναβάθμιση των προγραμμάτων επιβράβευσης πελατών. Όμιλοι όπως η InterContinental Hotels και η Accor βελτίωσαν ή λάνσαραν νέα προγράμματα επιβράβευσης, προσφέροντας πρόσθετες παροχές όπως δωρεάν δωμάτια και εισιτήρια για εκδηλώσεις.

Επιπλέον, η Accor και η Hyatt έχουν τα δικά τους brands μίσθωσης ακινήτων, τα οποία όμως απέκτησαν μέσω εξαγορών.

Ωστόσο, το γεγονός ότι ο «τυφώνας» Airbnb συνεχίζει να ενισχύεται έχει θορυβήσει πλέον για τα καλά τους ξενοδόχους. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Second Measure, η οποία αναλύει συναλλαγές που έχουν γίνει με χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, το 2018 οι Αμερικανοί ξόδεψαν περισσότερα χρήματα στην Airbnb απ’ ό,τι στη Hilton ή την InterContinental, ενώ η Airbnb φαίνεται να υπερισχύει και στη διατήρηση της πελατειακής της βάσης, αφού το 40% των πελατών που χρησιμοποίησαν την πλατφόρμα το 2017, το έκαναν και πέρυσι.

Αντιθέτως, το ποσοστό των πελατών που κλείνει ξανά δωμάτιο σε κάποιο από τα ξενοδοχεία Marriott, Hilton και IHG έναν χρόνο μετά την πρώτη τους διαμονή εκεί έχει μειωθεί στο 24%-29% τα τελευταία έξι χρόνια.

[ft_copy]

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πώς διαμορφώνεται ο χάρτης των μεγάλων εμπορικών κέντρων – Οι επιδόσεις τους


ΣΧΟΛΙΑ