Η διευθύνουσα σύμβουλος του Dior, Delphine Arnault, δήλωσε ότι ανοίγει «ένα νέο κεφάλαιο» στο δεύτερο μεγαλύτερο brand της LVMH, τονίζοντας ότι «η ποιότητα είναι το κλειδί», την ώρα που ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής Jonathan Anderson ετοιμάζεται για την πρώτη του πασαρέλα εν μέσω της ύφεσης στον κλάδο πολυτελών ειδών.

Ο Anderson, γεννημένος στη Βόρεια Ιρλανδία, έγινε τον περασμένο μήνα ο πρώτος σχεδιαστής, μετά τον ιδρυτή του brand Christian Dior,  που αναλαμβάνει τόσο τις ανδρικές όσο και τις γυναικείες συλλογές.

1

Αναλαμβάνει επικεφαλής δημιουργικού ενός brand με εκτιμώμενα έσοδα €9,5 δισ., σε μια περίοδο πτώσης της ζήτησης για τα είδη πολυτελείας, ειδικά στην Ασία.

Η επιλογή του 40χρονού Anderson, αποτελεί το μεγαλύτερο στοίχημα της Arnault — του μεγαλύτερου παιδιού και της μοναδικής κόρης του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της LVMH, Bernard Arnault — από τότε που ανέλαβε τα ηνία του Dior το 2023, διαδεχόμενη τον επιτυχημένο Pietro Beccari, που μετακινήθηκε στην Louis Vuitton.

Ο Anderson, που μεγάλωσε στην μικρή πόλη Magherafelt κατά τη διάρκεια μίας ταραγμένης περιόδου στη Βόρεια Ιρλανδία, θα εγκαινιάσει τη νέα εποχή του Dior με ένα ανδρικό show αυτή την Παρασκευή.

«Ο Dior είναι ένα συναρπαστικό brand», δήλωσε η Arnault στους Financial Times από το γραφείο της στο Παρίσι. «Δούλεψα στον Dior από το 2001 έως το 2013, οπότε είναι ο οίκος που γνωρίζω. Η ανάπτυξη ήταν εντυπωσιακή, αλλά θεωρώ ότι ο ρόλος μου ως CEO είναι να αναγνωρίζω πότε είναι ώρα για αλλαγή. Και τώρα είναι ένα νέο κεφάλαιο».

«Με ενδιαφέρει να δω αυτά που θα έρθουν… με έναν τρόπο που να είναι πολύ εκλεπτυσμένος, πολύ ποιοτικός», είπε η επικεφαλής του Dior για τις ελπίδες που έχει εναποθέσει στις νέες δημιουργίες του Anderson. «Τα επόμενα πέντε χρόνια θα επικεντρωθούμε στην ποιότητα των υλικών και της παραγωγής. Η ποιότητα είναι το κλειδί».

Πριν την πρόσφατη ύφεση, ο Dior ήταν ένας από τους κορυφαίους οίκους της βιομηχανίας πολυτελών ειδών. Τα έσοδά του τετραπλασιάστηκαν φτάνοντας στα €9,5 δισ. μεταξύ 2017 και 2023, σύμφωνα με εκτιμήσεις της HSBC, λαμβάνοντας ώθηση από τις σημαντικές αυξήσεις τιμών.

Ωστόσο, η θητεία της Arnault συνέπεσε με την απότομη επιβράδυνση της αγοράς πολυτελείας, ιδιαίτερα στην Κίνα, και με τις αντιδράσεις των καταναλωτών στις συνεχείς ανατιμήσεις. Η ήδη εύθραυστη καταναλωτική εμπιστοσύνη κινδυνεύει να υπονομευτεί περαιτέρω από την κλιμακούμενη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή.

Παράλληλα, ένα σκάνδαλο που αφορά εργασιακές πρακτικές σε υπεργολάβους στην Ιταλία — συμφώνησε να πραγματοποιηθεί έρευνα τον περασμένο μήνα «χωρίς να διαπιστωθεί καμία παράβαση» — έπληξε την εικόνα του οίκου.

«Το επίκεντρο [για την Arnault] είναι η αναζωογόνηση της ανάπτυξης πωλήσεων μετά από μια περίοδο εκρηκτικής αύξησης», δήλωσε η Zuzanna Pusz, Ευρωπαία αναλύτρια του κλάδου ειδών πολυτελείας στην UBS. «Αλλά επίσης να επικεντρωθεί στην αποκατάσταση της σχέσης ποιότητας-τιμής στα μάτια των καταναλωτών, ειδικά για τα δερμάτινα είδη».

Τον Απρίλιο, η οικονομική διευθύντρια της LVMH, Cécile Cabanis, δήλωσε στους αναλυτές ότι η οργανική ανάπτυξη πωλήσεων του Dior για το πρώτο τρίμηνο ήταν «ελαφρώς χαμηλότερη» από την πτώση κατά 5% που σημειώθηκε σε όλο το τμήμα μόδας και δερμάτινων ειδών.

Ο διορισμός του Anderson αποτελεί μέρος της προσπάθειας του Dior να δώσει μία νέα δημιουργική ώθηση μετά από εννέα χρόνια υπό την απερχόμενη σχεδιάστρια Maria Grazia Chiuri.

Ο Anderson, πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής της Loewe, αποχώρησε από τον ισπανικό οίκο πέρυσι με έναν κατάλογο επιτυχιών στο όνομά του, όπως οι τσάντες «hammock» και «puzzle», καθώς και μια σειρά από επιτυχημένες πασαρέλες.

Τα έσοδα της Loewe αυξήθηκαν από περίπου €230 εκατ. σε €1,5–2 δισ. κατά τη διάρκεια της 11ετούς θητείας του, σύμφωνα με εκτιμήσεις του αναλυτή της Bernstein, Luca Solca.

Στον Dior, ωστόσο, ο Άντερσον επιβλέπει μια πολύ μεγαλύτερη δημιουργική επιχείρηση – ιδιαίτερα λόγω του διπλού του ρόλου. Η Arnault δεν αναμένει ότι ο νέος δημιουργικός επικεφαλής της μάρκας θα έχει άμεσο αντίκτυπο στις πωλήσεις.

«Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένη για το μέλλον, αλλά θεωρώ ότι χρειάζονται μερικές σεζόν για να κατανοήσει κάποιος το όραμα ενός σχεδιαστή», δήλωσε η Arnault, προσθέτοντας ότι η επιλογή του Anderson αντικατοπτρίζει «μακροπρόθεσμη σκέψη».

Σημειώνεται ότι ο διορισμός του Anderson συμπίπτει με μια σειρά διοικητικών αλλαγών στον Dior, συμπεριλαμβανομένου του διορισμού του πρώην στελέχους της Louis Vuitton, Pierre-Emmanuel Angeloglou ως αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου.

Μετά το σκάνδαλο με τους υπεργολάβους στην Ιταλία, η Dior δημιούργησε ένα νέο βιομηχανικό τμήμα για την παραγωγή περισσότερων εσωτερικών σχεδίων, υπό την επίβλεψη του Giorgio Striano, ο οποίος προσλήφθηκε από την EssilorLuxottica.

Ο Nicolas Carré, επίσης πρώην στέλεχος του Louis Vuitton, ανέλαβε βιομηχανικός διευθυντής για τα δερμάτινα είδη, τα παπούτσια και τα κοσμήματα μόδας.

«Το θέμα είναι να βρούμε τα καλύτερα ταλέντα και να τα κάνουμε να δουλέψουν μαζί», δήλωσε η Arnault, η οποία συνεργάστηκε με πολλά μέλη της ομάδας στον προηγούμενο ρόλο της στη Vuitton, από το 2013 έως το 2022. «Νομίζω ότι πρέπει να έχουμε τις καλύτερες ομάδες όσον αφορά τους δημιουργούς … αλλά και όσον αφορά στη διοίκηση της εταιρείας».

Η Arnault δεν απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με τον αντίκτυπο των δασμών στην επιχείρηση, αλλά επιβεβαίωσε ότι η αγορά των ΗΠΑ  — μία από τις μεγαλύτερες για τον κλάδο πολυτελείας βάσει πωλήσεων — παραμένει στρατηγικής σημασίας.

Η Dior σχεδιάζει να ανοίξει ένα νέο κατάστημα-ναυαρχίδα στο Μανχάταν τον Ιούλιο και ένα άλλο κατάστημα στο Rodeo Drive του Λος Άντζελες τον Οκτώβριο. Αλλά η αναταραχή στις ΗΠΑ υπό τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ – στην ορκωμοσία του οποίου παρευρέθηκαν η Delphine, ο Alexandre και ο Bernard Arnault – έχει μειώσει τις ελπίδες ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές θα οδηγήσουν την ανάκαμψη του κλάδου φέτος.

Η Pusz της UBS δήλωσε ότι ενώ το σημερινό περιβάλλον είναι δύσκολο για τον κλάδο πολυτελών ειδών, ο Anderson «φαίνεται να είναι κατάλληλος» για αυτή την πρόκληση, λόγω του ιστορικό του στην καινοτομία, το ισχυρό branding, καθώς και την ικανότητά του να επιλέγει και να καθοδηγεί ομάδες ταλαντούχων σχεδιαστών.

Ο Anderson, που είναι επίσης δημιουργικός διευθυντής και ιδιοκτήτης της πλειοψηφίας του προσωπικού του brand, JW Anderson, αναμένεται πλέον να παρουσιάζει έως και 18 συλλογές κάθε χρόνο. Παρ’ όλα αυτά, η Arnault δεν φαίνεται να ανησυχεί για την επιπλέον πίεση ή για το ενδεχόμενο ο σχεδιαστής από τη Βόρεια Ιρλανδία να υποστεί δημιουργικό burnout.


© The Financial Times Limited 2024. All Rights Reserved. Not to be redistributed, copied or modified in any way.
mononews.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation.