• ESG Today

    Blue Visby: Η εφαρμογή που στοχεύει να μειώσει τις εκπομπές από τη ναυτιλία κατά 15%- Γιατί μπήκε η Marubeni


    Μια νέα ψηφιακή λύση, που θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές από τη ναυτιλία κατά 15%, προσφέρει η Blue Visby βελτιστοποιώντας τις ταχύτητες άφιξης των πλοίων. Εάν εφαρμοστεί παγκοσμίως, η λύση αυτή έχει τη δυνατότητα να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου πάνω από 60 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως – που είναι μεγαλύτερο από τις συνολικές εκπομπές μιας ολόκληρης χώρας όπως η Νορβηγία.

    Η Κοινοπραξία Blue Visby συντονίζεται από κοινού από τη NAPA και ειδικούς ναυτιλιακού δικαίου από τη διεθνή νομική εταιρεία Stephenson Harwood LLP.

    Η κοινοπραξία περιλαμβάνει επίσης κολοσσούς  από τη ναυτιλιακή βιομηχανία,  νηογνώμονες, συμβούλους, χρηματοδότηση και περιβαλλοντικούς οργανισμούς: Anglo-American, Carbon Trust, ClassNK, CMB, Drewry, Ocean Conservancy, Lloyd’s, το Υδρογραφικό Γραφείο του Ηνωμένου Βασιλείου, το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ, της Tankers International και της Vertis. Πρόσφατα στην κοινοπραξία προστέθηκε και ο όμιλος Marubeni.

    Η Marubeni θα υποστηρίξει την εφαρμογή Blue Visby  στο στόλο της δεξαμενόπλοιων φυσικού αερίου και χημικών σε όλο το δίκτυο εμπορίας χημικών της με στόχο να πετύχει τη μεταφορά  χημικών προϊόντων χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

    Ο αλγόριθμος Blue Visby παρέχει τον βέλτιστο χρόνο άφιξης για κάθε πλοίο, λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους όπως την απόδοση και τα χαρακτηριστικά κάθε σκάφους, τη συμφόρηση του λιμανιού στον προορισμό και τις καιρικές συνθήκες, ενώ διατηρεί τη σειρά άφιξης. Αυτό επιτρέπει στα πλοία να επιβραδύνουν, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές τους, αλλά εξακολουθούν να διατηρούν τη θέση τους στην ουρά και να φτάνουν το ένα μετά το άλλο, γεγονός που μειώνει τον περιττό χρόνο αναμονής έξω από τα λιμάνια.

    Σύμφωνα με διάφορα στάδια έρευνας απόδειξης της ιδέας, συμπεριλαμβανομένης της ανάλυσης 150.000 ταξιδιών από 13.000 φορτηγά σε όλο τον κόσμο το 2019, η χρήση της εφαρμογής θα επέτρεπε τη μείωση της ταχύτητας πλεύσης και του χρόνου αναμονής στο 87% των ταξιδιών.

    Έτσι οι χειριστές σκαφών θα έχουν βέλτιστο χρόνο άφιξης,  στη συνέχεια να μπορούν να προσαρμόσουν με επιτυχία την ταχύτητα πλεύσης του πλοίου και να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου χρησιμοποιώντας την πιο αποτελεσματική διαδρομή και ταχύτητα για να φτάσουν στον προορισμό του σκάφους, με πιθανή μέση μείωση των εκπομπών CO₂ του 16%.

    Με τον τρόπο αυτό,  η εφαρμογή Blue Visby μπορεί να εξαλείψει την πρακτική του «Sail Fast, then Wait (πλεύσε γρήγορα, μετά περίμενε)», υποστηρίζοντας ψηφιακές τεχνολογίες. Η λύση αυτή βάζει τέρμα στη διαδεδομένη κίνηση των πλοίων να ταξιδεύουν με ταχύτητα διασχίζοντας τους ωκεανούς μόνο και μόνο για να περιμένουν σε αγκυροβόλια έξω από λιμάνια.

    Διαμοιρασμός κόστους και οφέλους

    Το Blue Visby περιλαμβάνει ένα συμβατικό πλαίσιο που εισάγει έναν μηχανισμό κοινής χρήσης που επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους σε κάθε ταξίδι (πλοιοκτήτες, ναυλωτές και λοιπές εταιρείες) να μοιραστούν το κόστος και τα οφέλη από την εφαρμογή, συμπεριλαμβανομένης της εξοικονόμησης καυσίμων, του κόστους για μεγαλύτερη διαδρομή και την οικονομική αξία των μειώσεων των εκπομπών, όπου ισχύει.

    Όπως σημειώνεται, έχει σχεδιαστεί για να είναι συμβατό με τους τυπικούς όρους των ναυτιλιακών συμβάσεων και δεν απαιτεί νέα νομοθεσία ή κανονισμούς.



    ΣΧΟΛΙΑ