• Architecture & Design

    Η Γένεσις του Κόσμου στην Πελοπόννησο


    Οι αρχιτέκτονες David Tajchman και Luc Izri παρουσιάζουν το «Cosmos», την παράξενα απόκοσμη και εντούτοις κομψή οικιστική πρόταση που βρίσκεται στη νότια Πελοπόννησο και προσφέρει πανοραμική θέα στο Αιγαίο Πέλαγος – αλλά και το μέλλον.

    Το έργο παρουσιάζεται ως ένα αρχιτεκτονικό μανιφέστο, επιδεικνύοντας ένα προσαρμοσμένο τοπολογικό σχέδιο, όπου το έδαφος και η δομή γίνονται ένα, δημιουργώντας μια ποικιλία χώρων διαβίωσης με σχεδόν μηδενικό αποτύπωμα.

    Οι λεπτές παραμορφώσεις διαμορφώνουν μια σειρά από καμπύλες που κινούνται προς τα πάνω και προς τα κάτω —σαν σταλακτίτες και σταλαγμίτες— ολοκληρώνοντας το απρόσκοπτο εσωτερικό που πραγματοποιείται με τη χρήση τοπικών υλικών και παραδοσιακών τεχνικών κατασκευής.

    «Η Γένεσις του Κόσμου δεν είναι παρά μια περίπλοκη βεράντα σε διάλογο με το άγριο déjà-là», μοιράζονται ο David Tajchman και ο Luc Ιzri.

    Παρατηρώντας, μαθαίνοντας και μεταφράζοντας τις γεωμετρίες και τα μαθηματικά που βρίσκουμε στη φύση, οι αρχιτέκτονες μπόρεσαν να διαμορφώσουν τον «κόσμο» ως μια τοπολογία συνυφασμένη με μια τοπογραφία.

    Το σπίτι βρίσκεται σε έναν ελαιώνα σε έναν βραχώδη βράχο, “πνιγμένο” στη μεσογειακή φύση. Το αγροτικό παρελθόν της γης δίνει το παρόν με φράχτες και βεράντες χτισμένες με παραδοσιακούς πέτρινους τοίχους που υπογραμμίζουν την υπάρχουσα τοπογραφία. Το λοφώδες οικόπεδο, φυτεμένο με αιωνόβιες ελιές προσφέρει θέα 360° στη θάλασσα και τη γύρω φύση.

    Λόγω του περιορισμένου budget, συμπεριλαμβανομένου του κόστους γης και κατασκευής, η κατοικία των δύο υπνοδωματίων περιορίζεται σε σαράντα εσωτερικά τετραγωνικά μέτρα, συνδυάζοντας εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους διαβίωσης, σχεδιάζοντας πλήρως ανοιγόμενα γυάλινα παράθυρα, εσωτερικούς χώρους χωρίς πόρτες και μεγάλες εξωτερικές σκιασμένες περιοχές που παρέχονται από τη στέγη.

    Το «Cosmos» οραματίζεται ένα αυτάρκες οικοσύστημα, μια αυτόνομη μικροαρχιτεκτονική: απομονωμένο από οποιοδήποτε αστικό πλέγμα και δίκτυα, με σεβασμό στη φυσική ομορφιά των ελληνικών τοπίων.

    «Χρησιμοποιούμε τοπικούς πόρους και υλικά, επανεξετάζοντας τις παραδοσιακές τεχνικές κατασκευής με νέες τεχνολογίες και ταχεία κατασκευή», εξηγούν οι αρχιτέκτονες. «Αναπτύχθηκε στο πνεύμα ενός ψηφιακού Gesamtkunstwerk, με στόχο ένα συνολικό έργο τέχνης, το Cosmos είναι ένα πολυεπιστημονικό έργο σχεδιασμού με μηχανικούς, κατασκευαστές, τεχνίτες και καλλιτέχνες».

    Nα σημειωθεί πως χάρη στον ψηφιακό σχεδιασμό, είναι δυνατό να αναπτυχθεί, να προετοιμαστεί και να προκατασκευαστεί το μεγαλύτερο μέρος αυτού του τοπολογικού «ενδιαιτήματος», ενώ μειώνεται η διάρκεια της επιτόπιας κατασκευής και ελέγχονται καλύτερα οι λεπτομέρειες του σχεδιασμού και της κατασκευής.

    Πολύ σημαντικό: το τσιμεντένιο έδαφος και η βεράντα — «landskate» — είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε τα κανάλια και αυλάκια της ταράτσας να οδηγούν, να αποθηκεύουν και να ανακυκλώνουν τα βρόχινα νερά, παρέχοντας στο μικρό αυτό σύμπαν (το οποίο είναι εκτός δικτύου) τους δικούς του πόρους, ως έκφραση ενός αυτόνομου και ατελείωτου κύκλου ζωής.

    Η οροφή εκτείνεται πολύ πέρα από τον τσιμεντένιο τοίχο Τσέστερφιλντ, παρέχοντας άφθονους σκιασμένους χώρους στη βεράντα και απομακρύνοντας τα όρια μεταξύ εσωτερικών και εξωτερικών εσωτερικών χώρων και η βεράντα περιλαμβάνει μια πισίνα και βυθισμένα έπιπλα στο ρευστό τσιμεντένιο χώμα.

    Όλα σε πλήρη αρμονία με τον περιβάλλοντα χώρο – και χρόνο.

    //
    Αll images courtesy of David Tajchman and Luc Izri.
    https://inflexion-dynamics.com
    &
    https://davidtajchman.com/

    Διαβάστε επίσης:

    Το διαμέρισμα ενός συλλέκτη έργων τέχνης στο Κίεβο



    ΣΧΟΛΙΑ