Για διακοπές ρεύματος, τεχνικές βλάβες, αυξομειώσεις τάσης και αδιαφορία κατηγορούν το ΔΕΔΔΗΕ οι επιχειρήσεις μέλη του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου ενώ για τα σοβαρά προβλήματα στο δίκτυο ηλεκτροδότησης και τη λειτουργία του ΔΕΔΔΗΕ οι ηλεκτρολόγοι εγκαταστάτες. Ο τρόπος που λειτουργεί ο ΔΕΔΔΗΕ δημιουργεί σημαντικό οικονομικό και λειτουργικό κόστος χιλιάδων ευρώ για επαγγελματίες και επιχειρήσεις ανάλογα με τη δραστηριότητα και το μέγεθός της, ανέφεραν χθες στη συνέντευξη τύπου που πραγματοποίησαν, σημειώνοντας ότι οι ζημιές ξεκινούν από 1.000 ευρώ ετησίως και ξεπερνούν τις 6.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, που παρουσίασε ο Πρόεδρος του ΒΕΑ Κωνσταντίνος Δαμίγος, όπως αναφέρει, καθίσταται σαφές ότι το σύστημα κλυδωνίζεται καθημερινά από την παλαιότητα των υποδομών, τις συχνές διακοπές ρεύματος, τις συνεχείς πτώσεις τάσης και τη δυσλειτουργική επικοινωνία με τον ΔΕΔΔΗΕ.
Ειδικότερα ο κ. Ζήσης Σαρδάνης Αντιπρόεδρος της πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Εργοληπτών Ηλεκτρολόγων, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην απουσία επικοινωνίας και εξυπηρέτησης από το ΔΕΔΔΗΕ. Σημείωσε χαρακτηριστικά: “Από τις 4 Νοεμβρίου του 2024 κλείνουν τα γραφεία σε όλη τη χώρα και απαντούν μόνο μέσω της πλατφόρμας και τηλεφωνικά με εκτροπή στο τηλεφωνικό κέντρο. Με αποτέλεσμα να μη βρίσκουμε κανέναν. Στις 15 Γενάρη κάναμε ως Ομοσπονδία Ηλεκτρολόγων συνάντηση με το ΔΕΔΗΕ και μας είπαν ότι είναι ένα μεταβατικό στάδιο και θα βελτιωθούν οι ψηφιακές υπηρεσίες. Πλέον όμως έχει σταματήσει η δια ζώσης επικοινωνία με τον καταναλωτή, με το κοινό, με τους πολίτες”.
Απαντώντας στις αιτιάσεις αυτές πηγές του ΔΕΔΔΗΕ αναφέρουν ότι από το 2019 και μετά η εταιρεία πραγματοποιεί συστηματικές επενδύσεις πολλαπλάσιες από όσες γίνονταν τα προηγούμενα χρόνια προκειμένου να εκσυγχρονίσει τα δίκτυα ηλεκτροδότησης και να μειωθούν οι βλάβες. Σχετικά με την έρευνα σημείωσε ότι 1-2 διακοπές το χρόνο είναι πολύ λίγες και σχετικά με το κλείσιμο των περιφερειακών γραφείων, τονίστηκε ότι αυτό δεν έγινε τον τελευταίο χρόνο, αλλά από την πανδημία και είναι μια αναπόφευκτη εξέλιξη καθώς τα πάντα ψηφιοποιούνται, και όλες οι υπηρεσίες γίνονται πιο αποδοτικές και γρήγορες με την ψηφιοποίηση, όπως για παράδειγμα η εφορία. Η ψηφιακή εποχή για το ΔΕΔΔΗΕ έχει ξεκινήσει και οι υπηρεσίες του θα βελτιώνονται καθημερινά, τονίζεται.
Τι λέει η έρευνα
Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος του ΒΕΑ Κωνσταντίνος Δαμίγος, το Επιμελητήριο προχώρησε σε μια έρευνα προκειμένου να αποδείξει τα προβλήματα που δημιουργεί ο ΔΕΔΔΗΕ στις επιχειρήσεις. Η έρευνα είχε δείγμα τις επιχειρήσεις Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας και προκύπτουν τα εξής:
Διακοπές ρεύματος : 1-2 φορές τον χρόνο, δηλώνει ότι αντιμετωπίζει το 71%, ενώ 12% αναφέρει μηνιαίες ή και συχνότερες. Η διάρκεια των διακοπών κυμαίνεται μεταξύ 1-3 ωρών, απαντά το 46% ενώ το 10% αναφέρει διακοπές άνω των τριών ωρών. Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών συμβαίνουν τα περισσότερα περιστατικά σύμφωνα με το 62%.
Ως κύριους λόγους των περιστατικών διακοπών ηλεκτροδότησης αναφέρονται οι τεχνικές βλάβες 38% και η παλαιότητα του δικτύου 28%.
Στις επιπτώσεις των διακοπών αναφέρεται : Το 49% υπέστη ζημιές σε εξοπλισμό (όπως Η/Υ, UPS, ψυγεία, modem), το 26% δήλωσε απώλεια πρώτων υλών ή προϊόντων. Η παραγωγή επηρεάζεται με πλήρη διακοπή στο 67% των περιπτώσεων, καθυστερήσεις παραδόσεων 19% και απώλεια πελατών 12%.
Αντιμετώπιση του προβλήματος – ενέργειες: Μόνο το 9% απευθύνθηκε στον ΔΕΔΔΗΕ και μόλις το 14% έλαβε αποζημίωση. Το 18% ασφαλίζει την επιχείρησή του για κινδύνους από διακοπές ρεύματος, αλλά μόνο το 24% έχει λάβει αποζημίωση από διακοπή ρεύματος.
45% έχουν επενδύσει σε UPS, ενώ μόλις 7% εγκατέστησε γεννήτριες.
Το 95% των επιχειρήσεων, θεωρεί ότι το κράτος και ο ΔΕΔΔΗΕ πρέπει να αναλάβουν άμεσα δράση με εκσυγχρονισμό, συντήρηση υποδομών, προσλήψεις προσωπικού και αποζημιώσεις χωρίς καθυστερήσεις.
Όσον αφορά το δείγμα Ηλεκτρολόγων – Εγκαταστατών, η έρευνα αναφέρει, ότι τακτικά προβλήματα πτώσεων τάσης ή υπερτάσεων δηλώνει ότι αντιμετωπίζει το 59% των ερωτηθέντων, ενώ ότι αυτά συμβαίνουν «πολύ συχνά» αναφέρει το 23%.
Στα εναέρια δίκτυα εντοπίζονται τα προβλήματα, απαντά το 84%.
Την περίοδο του καλοκαιριού εμφανίζεται η μεγαλύτερη συχνότητα των προβλημάτων, παρεχόμενης ενέργειας, αναφέρει το 59%.
Ως κύριες αιτίες αναφέρονται η παλαιότητα του δικτύου 52%, η υπερφόρτωση 18% και η κακοκαιρία 14%.
Οι συνέπειες είναι : καταστροφή ηλεκτρικών συσκευών 65%, συχνές επισκευές 20% και μειωμένη απόδοση μηχανημάτων 13%.
Οι καθυστερήσεις στις νέες συνδέσεις χαρακτηρίζονται «συχνές ή σχεδόν πάντα» από το 74% των συμμετεχόντων, με τον χρόνο αναμονής να φτάνει τους 1-3 μήνες 40% ή ακόμη και πάνω από τρεις μήνες 36%.
Η επικοινωνία με τον ΔΕΔΔΗΕ χαρακτηρίζεται «πολύ δύσκολη» από το 56%, ενώ η εξυπηρέτηση αξιολογείται ως μέτρια ή κακή από τα τρία στα τέσσερα άτομα 75%.
Συλλογικές δράσεις πίεσης προς τους αρμόδιους φορείς, δηλώνει ότι στηρίζει το 96% των συμμετεχόντων ενώ επισημαίνει πως ο εκσυγχρονισμός του δικτύου αποτελεί προϋπόθεση για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας.
Οι ηλεκτρολόγοι – εγκαταστάτες, ζητούν αναβάθμιση και συντήρηση του δικτύου, ταχύτερη διεκπεραίωση αιτημάτων, εκπαίδευση των υπαλλήλων του ΔΕΔΔΗΕ και συνεργασία με τα επαγγελματικά σωματεία για τη βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών.
Κωνσταντίνος Δαμίγος: Διεκδικούμε τον εκσυγχρονισμό του ηλεκτρικού δικτύου
Ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας, κ. Κωνσταντίνος Δαμίγος ανέφερε: «Τα στοιχεία των ερευνών που εκπόνησε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας, σε συνεργασία με την Πανελλήνιο Ομοσπονδία Σωματείων Εργοληπτών Ηλεκτρολόγων και τα Βιοτεχνικά Επιμελητήρια Θεσσαλονίκης και Πειραιά, αποτελούν καμπανάκι κινδύνου για την ίδια τη λειτουργία της παραγωγικής οικονομίας. Το ελληνικό δίκτυο ηλεκτροδότησης παρουσιάζει σοβαρές αδυναμίες και δομικές ανεπάρκειες.
Οι συχνές διακοπές ρεύματος, οι διακυμάνσεις τάσης, οι καθυστερήσεις συνδέσεων και η απουσία ουσιαστικής επικοινωνίας με τον ΔΕΔΔΗΕ δεν είναι μεμονωμένα περιστατικά, αλλά παθογένεια που εντάθηκε το τελευταίο διάστημα. Οι επαγγελματίες και οι βιοτέχνες πληρώνουν καθημερινά το τίμημα αυτής της αδράνειας με κατεστραμμένο εξοπλισμό, χαμένες ώρες παραγωγής και απώλειες πελατών.
Οι πρόσφατες προκλήσεις – η κλιματική κρίση, η ενεργειακή μετάβαση και η αυξανόμενη ζήτηση – αποκάλυψαν με τον πιο ωμό τρόπο τις εκρηκτικές αδυναμίες ενός απαρχαιωμένου δικτύου. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο τεχνικό. Είναι και πολιτικό- διαχειριστικό.
Τα Βιοτεχνικά Επιμελητήρια και η ΠΟΣΕΗ δεν πρόκειται να μείνουν θεατές. Θα συνεχίσουμε να ασκούμε πίεση με τεκμηρίωση και συλλογική δράση, διεκδικώντας τον εκσυγχρονισμό του ηλεκτρικού δικτύου και την ενίσχυση του ΔΕΔΔΗΕ με ανθρώπινο δυναμικό και τεχνολογικά μέσα για την εξυπηρέτηση των πελατών. Είναι απαραίτητο να βελτιωθεί το πλαίσιο αποζημιώσεων με ταχύτερες και απλούστερες διαδικασίες, για τις επιχειρήσεις που πλήττονται από τις αστοχίες του συστήματος .
Η σταθερή, αξιόπιστη και ποιοτική ηλεκτροδότηση, δεν είναι πολυτέλεια. Είναι προϋπόθεση επιβίωσης για την επιχειρηματικότητα και την κοινωνική συνοχή.
Το ΒΕΑ καλεί την Πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς που διαχειρίζονται την ηλεκτροδότηση της χώρας να αναλάβουν πρωτοβουλίες διαβούλευσης με τους εκπροσώπους των επιχειρήσεων και του κλάδου με κοινό στόχο να προχωρήσουν άμεσα σε παρεμβάσεις εκσυγχρονισμού.
Η ελληνική επιχειρηματικότητα δεν αντέχει άλλη καθυστέρηση. Κάθε μέρα που περνά χωρίς λύση, μεταφράζεται σε ζημιές και απώλεια ανταγωνιστικότητας”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το θρυλικό Βενετία- Σιμπλόν Οριάν-Εξπρές ταξιδεύει για πρώτη φορά στo Αμάλφι
- ΑΚΤΩΡ: Στην τελική ευθεία η επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά – Πότε διακόπτεται η λειτουργία
- H Golden Star Ferries δρομολογεί από αύριο το νέο επιβατηγό πλοίο Golden Princess για Τήνο, Μύκονο, Πάρο
- Metlen: H μάχη με τους short και η γραμμή άμυνας στη μετοχή
