• Business

    Βιολέττα Λάππα (Mothercare) στο mononews: Πρώτο σε πωλήσεις το e-shop και μετά το άνοιγμα της αγοράς – Τα σχέδια για το 2022

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Βιολέττα Λάππα

    Βιολέττα Λάππα, CEO & Αντιπρόεδρος Ι. Κλουκίνας – Ι. Λάππας


    Το e-shop της εταιρείας το οποίο είχε αποτελέσει «ανάχωμα» στις πωλήσεις των Mothercare εν μέσω lockdown όχι μόνο αναπτύσσεται δυναμικά αλλά παραμένει και το πρώτο κατάστημα σε πωλήσεις της αλυσίδας, ακόμη και μετά το άνοιγμα της αγοράς, όπως επισημαίνει στο mononews η Βιολέττα Λάππα, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της I. Κλουκίνας – Ι. Λάππας Α.Ε.

    Σύμφωνα με τη κ. Λάππα οι πωλήσεις του e-shop αποτελούν πλέον περίπου το 14% του συνολικού τζίρου της εταιρείας ενώ τον Νοέμβριο, λόγω και της Black Friday, το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο 16%.

    Στις προτεραιότητες της εταιρείας άλλωστε και για το νέο έτος είναι η περαιτέρω ανάπτυξή του ηλεκτρονικού καναλιού. «Το ένα κανάλι συμπληρώνει το άλλο» τονίζει η κ. Λάππα, καθώς ο καταναλωτής μπορεί να κάνει έρευνα αγοράς στο e-shop και στη συνέχεια να πραγματοποιήσει τις αγορές του από ένα φυσικό κατάστημα της αλυσίδας.

    Κυρίως δε στα μικρότερα καταστήματα, όπου υπάρχει η δυνατότητα μέσω της τεχνολογίας και με τη βοήθεια των  πωλητών να έχει πρόσβαση στη διευρυμένη συλλογή των προϊόντων της εταιρείας, τα οποία στη συνέχεια παραδίδονται, είτε στο κατάστημα, είτε στο σπίτι.

    Αυξημένες οι πωλήσεις το 2021

    Οι πωλήσεις της Κλουκίνας – Λάππας, με σήματα Mothercare & Early Learning Centre, εμφανίζονται στο 9μηνο του τρέχοντος έτους αυξημένες, τόσο σε σχέση με το 2020 όσο και με το 2019.

    Σύμφωνα με την κ. Λάππα, όταν άνοιξε η αγορά μετά το lockdown τα αποτελέσματα ήταν πάρα πολύ καλά σε σύγκριση με το 2019 ενώ από τον Οκτώβριο και μετά η πορεία των πωλήσεων επιβραδύνθηκε. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται κυρίως στην έξαρση των κρουσμάτων, τα νέα μέτρα που επιβλήθηκαν από τον Νοέμβριο στην αγορά, με τους ελέγχους κατά την είσοδο στους καταναλωτές καθώς και στο γενικότερο κλίμα των ανατιμήσεων που επηρέασε την αγοραστική τους δύναμη.

    Πώς συγκρατήθηκε η αύξηση του μεταφορικού κόστους

    Η ίδια η εταιρεία πάντως δεν αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα από τη διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας διεθνώς.

    Όπως εξηγεί Λάππα, «το δεύτερο εξάμηνο ένα μεγάλο ποσοστό των εμπορευμάτων που παραγγέλνουμε από τη Mothercare, το φέραμε απευθείας από το Μπαγκλαντές και την Ινδία, που είναι κυρίως οι χώρες από τις οποίες εισάγουμε τα προϊόντα μας. Μέχρι πρότινος τα πηγαίναμε στην Αγγλία, ενώ από τον Ιούνιο τα φέρνουμε απευθείας» εξηγεί η κ. Λάππα.

    «Αυτό μας έδωσε τη δυνατότητα να μειώσουμε, σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, αισθητά το κόστος μεταφοράς καθώς κόψαμε το ένα «σκέλος». Το αποτέλεσμα ήταν ως εταιρεία, να έχουμε ένα περιθώριο, μία «κάβα» στο πλαίσιο των γενικότερων αυξήσεων της αγοράς» συμπληρώνει.

    Επιπλέον το κόστος μεταφοράς από τις συγκεκριμένες χώρες, άρχισε να αυξάνεται, αργότερα σε σχέση με την Κίνα.  «Εμείς αρχίσαμε να βλέπουμε τις επιπτώσεις τους τελευταίους μήνες, μετά τον Οκτώβριο» επισημαίνει η κ. Λάππα προσθέτοντας ότι οι μικρές καθυστερήσεις σε παραδόσεις που παρατηρήθηκαν, δεν οδήγησαν σε απώλειες πωλήσεων.

    Οι μεγάλες προκλήσεις και τα πλάνα για το 2022

    Η διευθύνουσα σύμβουλος της  Κλουκίνας – Λάππας πάντως, εκτιμά ότι οι πιέσεις από διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας στην αγορά θα συνεχιστούν το πρώτο εξάμηνο του 2022.

    Το κόστος των εμπορευμάτων, οι ελλείψεις και η επίδραση που θα έχουν συνολικά οι ανατιμήσεις (ενέργεια, καύσιμα, είδη διατροφής κτλ.) στις καταναλωτικές συνήθειες και την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, θα είναι από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του νέου έτους, σύμφωνα με την ίδια.

    Περιγράφοντας τα επενδυτικά πλάνα της εταιρείας για το 2022, η κ. Λάππα σημειώνει πως θα δοθεί έμφαση στο ηλεκτρονικό κατάστημα ενώ στα σχέδια περιλαμβάνονται και  ανακαινίσεις σε καταστήματα τη αλυσίδας σύμφωνα με το νέο concept που αναπτύσσει η Κλουκίνας – Λάππας.

    «Η εταιρεία ωστόσο πάντα εξετάζει την παρουσία της σε εμπορικά κέντρα, όπως για παράδειγμα στο Ελληνικό» τονίζει.

    Υπενθυμίζεται τέλος, ότι στις αρχές Δεκεμβρίου άνοιξε καινούριο κατάστημα με προϊόντα Μothercare και Early Learning,  850 τ.μ στο Smart Park,  στο πλαίσιο της στρατηγικής της εταιρείας με την κ. Λάππα να δηλώνει ικανοποιημένη από τις πωλήσεις των πρώτων εβδομάδων.

    Διαβάστε επίσης:

    Βιολέττα Λάππα στο mononews: Η στρατηγική και οι στόχοι για την «Mothercare» – Πού βλέπει ευκαιρίες

     



    ΣΧΟΛΙΑ