• Business

    VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

    VesselsValue


    Tο Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι τιμές πώλησης στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

    VesselsValue

    Tankers

    Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων τύπου aframax και LR1 κατέγραψαν μικρή πτώση κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε. Οι πιο σημαντικές κινήσεις που καταγράφηκαν ήταν οι ακόλουθες:

    • Τα 6 tankers τύπου VLCC Gener8 Andriotis (κατασκευής τον Μάιο του 2016), Gener8 Chiotis (κατασκευής τον Αύγουστο του 2016), Gener8 Miltiades (κατασκευής τον Οκτώβριο του 2016), Gener8 Strength (κατασκευής τον Οκτώβριο του 2015) όλα χωρητικότητας 301.000-dwt και τα Gener8 Success (κατασκευής τον Μάρτιο του 2016) και Gener8 Supreme (κατασκευής τον Ιανουάριο του 2016) αμφότερα χωρητικότητας 300.900-dwt και όλα κατασκευής στα ναυπηγεία SWS, πουλήθηκαν στη ναυτιλιακή International Seaways για το συνολικό ποσό των 434 εκατ. δολαρίων, έναντι 412,11 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία τους συνολικά η VesselsValue.
    • Το tanker τύπου LR1 Advance Victoria (χωρητικότητας 75.000-dwt και κατασκευής τον Αύγουστο του 2006, στα ναυπηγεία Minami Nippon) πουλήθηκε για 13,5 εκατ. δολάρια.

    VesselsValue

    Bulkers

    Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, όλες οι αξίες των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου διατηρήθηκαν σταθερές. Οι σημαντικότερες αγοραπωλησίες που πραγματοποιήθηκαν ήταν οι εξής:

    • Το bulker τύπου capesize Mairaki (χωρητικότητας 181.000-dwt και κατασκευής τον Ιανουάριο του 2011, στα ναυπηγεία STX Offshore) πουλήθηκε για το ποσό των 27,5 εκατ. δολαρίων, έναντι 29,06 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
    • To bulker τύπου panamax Varvara (χωρητικότητας 75.300-dwt και κατασκευής τον Μάρτιο του 2001, στα ναυπηγεία Hyundai Samho Heavy Industries) πουλήθηκε για 8,8 εκατ. δολάρια, έναντι 8,42 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.
    • To bulker τύπου panamax Friedrich Oldendorff (χωρητικότητας 74.500-dwt και κατασκευής τον Μάιο του 2006, στα ναυπηγεία Hudong Zhonghua) πουλήθηκε για το ποσό των 10,5 εκατ. δολαρίων, έναντι 10,95 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.
    • To open-hatch bulker τύπου handysize Azure Bulker (χωρητικότητας 33.200-dwt και κατασκευής τον Φεβρουάριο του 2012, στα ναυπηγεία Kanda) πουλήθηκε για 13 εκατ. δολάρια, έναντι 13,23 εκατ. δολ. που ήταν η τιμή της VV.
    • To bulker τύπου handysize Clipper IYO (χωρητικότητας 28.50-dwt και κατασκευής τον Σεπτέμβριο του 2008, στα ναυπηγεία Shimanami) πουλήθηκε για το ποσό των 8,2 εκατ. δολαρίων, έναντι 8,68 εκατ. δολ. που προσδιόριζε την αξία του η VesselsValue.

    Containers

    Καμία αγοραπωλησία δεν έλαβε χώρα στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την προηγούμενη εβδομάδα.

    Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

    Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

    • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 2,53% και διαμορφώθηκε στις 192,80 μονάδες
    • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε άνοδο της τάξεως του 2,63% και έκλεισε στις 259,86 μονάδες
    • Ο δείκτης των containers ενισχύθηκε κατά 1,56% και διαμορφώθηκε στις 4303,63 μονάδες
    • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG (υγραέριο) κατέγραψε άνοδο της τάξεως του 2,35% και διαμορφώθηκε στις 580,10 μονάδες

    Tι είναι οι δείκτες της VV

    Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

    Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Εντυπωσιακά κέρδη για τις μετοχές των Ελλήνων εφοπλιστών. Ποιες ξεχώρισαν το 2017

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Προκοπίου: Ο οίκος Stifel χτυπάει «καμπανάκι» για τη Dynagas Holdings

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Άνοδος για την αγορά των containerships – Τι δείχνουν τα επίσημα στοιχεία



    ΣΧΟΛΙΑ