F

Business

Βαγγέλης Μαρινάκης: Εξετάζει νέες επενδύσεις στην πράσινη ενέργεια μετά την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Μαρινάκης

Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής


Νέες επενδύσεις στον τομέα της πράσινης ενέργειας προανήγγειλε ο πρόεδρος του ναυτιλιακού ομίλου Capital, κ. Βαγγέλης Μαρινάκης, στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum.

Ο κ. Μαρινάκης έκανε αυτή την επισήμανση απαντώντας σε ερώτηση που του έγινε αναφορικά με την πρόσφατη επένδυσή του ομίλου στην Τέρνα Ενεργειακή, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι στη ναυτιλία πρέπει να «στραφούμε σε τέτοιες πράσινες επενδύσεις».

Είναι επενδύσεις, σημείωσε, που δεν γίνονται μόνο για το κέρδος, αλλά και για την προστασία του περιβάλλοντος.

Παράλληλα, ο κ. Μαρινάκης ανέφερε ότι το μέλλον δεν «ανήκει» στα δεξαμενόπλοια, αφού οι κανονισμοί του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού προβλέπουν μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλία, κατά 40% μέχρι το 2030 και κατά 70% μέχρι το 2050.

Επενδύσεις σε πλοία που θα μεταφέρουν φορτία θα συνεχίσουν να γίνονται, σημείωσε ο κ. Μαρινάκης, ωστόσο, το μέλλον δεν ανήκει στα δεξαμενόπλοια.

Υπογράμμισε παράλληλα ότι ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ ο κ. Τζο Μπάϊντεν έχει διαφορετική θεώρηση από τον προκάτοχό του Ντόναλντ Τραμπ για τα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, και εκτίμησε ότι αυτό θα επιταχύνει τις εξελίξεις σε ότι αφορά τα περιβαλλοντικά ζητήματα.

Συμπλήρωσε επίσης ότι ο όμιλος από το 2007 βρίσκεται εταιρείες του στις χρηματιστηριακές αγορές της Αμερικής και πολλές φορές αντιμετώπισε «φουρτούνες» στις αγορές, αλλά, όπως είπε χαρακτηριστικά, «εμείς ξέρουμε από φουρτούνες».

Η αγορά

Για τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού στη ναυτιλία, ο κ. Μαρινάκης σημείωσε ότι όλοι οι κλάδοι επηρεάστηκαν, περισσότερο από όλους όμως τα δεξαμενόπλοια. Αυτό συνέβη διότι οι μετακινήσεις περιορίστηκαν, ο κόσμος δεν έβγαινε έξω, και δεν πήγαινε διακοπές και αποτέλεσμα η κατανάλωση πετρελαίου να μειωθεί.

Αντίθετα υπογράμμισε ο κ, Μαρινάκης, στην αγορά των containerships τους τελευταίους έξι μήνες καταγράφεται μια κατακόρυφη άνοδος, η οποία οφείλεται στην αλλαγή στις συνήθειες των ανθρώπων, οι οποίοι αφού δεν έβγαιναν προχώρησαν σε παραγγελίες πραγμάτων που δεν είχαν σκεφτεί στο παρελθόν να παραγγείλουν.

Οι παραγγελίες αυτές πυροδότησαν την μεταφορική αλυσίδα στα προϊόντα με αποτέλεσμα να αυξηθεί κατακόρυφα η ζήτηση για containerships.

Θετική αλλαγή στην αγορά καταγράφεται τους τελευταίους τρεις μήνες και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (σιδηρομεταλλεύματα, σιτηρά), και η ναυτιλία αναμένει σταδιακά να ανέβουν και οι αγορές στα δεξαμενόπλοια και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers) σημείωσε χαρακτηριστικά.

Οι ναυτικοί

Ακόμα μια πολύ μεγάλη επίπτωση της πανδημίας που επηρέασε τη ναυτιλία, όπως σημείωσε ο κ. Μαρινάκης, ήταν και η αδυναμία επαναπατρισμού των πληρωμάτων. Οι ναυτικοί, υπογράμμισε, έχουν συμβάσεις για τέσσερις έως επτά μήνες, αλλά λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις αναγκάστηκαν παρά πολλοί να παραμείνουν στα πλοία για διάστημα περισσότερο του ενός έτους. Υπογράμμισε δε, ότι πρώτη προτεραιότητα τώρα θα πρέπει να είναι ο εμβολιασμός των ναυτικών, τόσο στην ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά και στην ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα. Κάτι που όπως υπογράμμισε θα πρέπει να γίνει στη χώρα μας και μέσα στον Μάιο.

Το κόστος

Ένα μεγάλο ζήτημα για το πέρασμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας, στην πράσινη εποχή είναι και το υψηλό κόστος που θα κληθούν να πληρώσουν οι πλοιοκτήτες. Όπως είπε η ναυτιλία μεταφέρει το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, αλλά είναι υπεύθυνη μόλις για το 2,5% των ρύπων παγκοσμίως.

Ωστόσο, σημείωσε ότι η στροφή πρέπει να γίνει, αλλά με τη συμμετοχή και των βιομηχανιών που παράγουν τα συστήματα, όπως οι μηχανές, που τοποθετούνται στα πλοία.

Συμπλήρωσε ότι τώρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας τόσο οι ΗΠΑ όσο και η ΕΕ έχουν δώσει πολύ μεγάλα ποσά για τη στήριξη της βιομηχανίας και κάτι τέτοιο θα πρέπει να γίνει, σύμφωνα με τον κ. Μαρινάκη, και με τις βιομηχανίες που παράγουν τις μηχανές για τα πλοία.

Οι δωρεές

Τέλος ο κ Μαρινάκης ξεκαθάρισε ότι οι έλληνες εφοπλιστές τα τελευταία χρόνια έχουν προβεί σε πολύ μεγάλες δωρεές, αλλά παράλληλα δεν θέλουν να φαίνονται. Συμπλήρωσε ότι οι δωρεές δεν αφορούν μόνο την αντιμετώπιση της πανδημίας, αλλά γίνονται από την αρχή της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας.

Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και τη ΣΥΝΕΝΩΣΙΣ που είναι το «όχημα» για τις δωρεές του ελληνικού εφοπλισμού στην πατρίδα, σημειώνοντας ο πρόεδρος της Ένωσης, κ. Θεόδωρος Βενιάμης, έχει συγκεντρώσει πολύ μεγάλα ποσά από τους Έλληνες εφοπλιστές όλα αυτά τα χρόνια, για δωρεές, ενώ παράλληλα με τις δωρεές που γίνονται μέσω της ΣΥΝΕΝΩΣΙΣ, γίνονται και μεμονωμένες προσφορές στο κοινωνικό σύνολο.


ΣΧΟΛΙΑ