• Business

    Unilever: Προειδοποιεί ότι ο πληθωρισμός θα πλήξει την κερδοφορία για δύο χρόνια

    • Bloomberg

    Alan Jope, CEO Unilever


    Η Unilever προειδοποίησε ότι θα χρειαστούν δύο χρόνια για να επιστρέψει στο επίπεδο κερδοφορίας του 2021, καθώς η διαμόρφωση του πληθωρισμού στα χειρότερα επίπεδα από την οικονομική κρίση υπονομεύει τα οφέλη της ταχύτερης ανάπτυξης.

    Η εταιρεία αναμένει κορύφωση του πληθωρισμού το πρώτο εξάμηνο, όταν το κόστος των πρώτων υλών προβλέπεται να αυξηθεί κατά 2 δισεκατομμύρια ευρώ (2,3 δισεκατομμύρια δολάρια).

    Το λειτουργικό περιθώριο θα μειωθεί έως και 2,4 ποσοστιαίες μονάδες το 2022, δήλωσε η Unilever την Πέμπτη, προσθέτοντας ότι αναμένει πως το μεγαλύτερο μέρος του θα επανέλθει το 2023, ενώ θα ανακάμψει πλήρως το 2024.

    Η κατασκευάστρια του σαπουνιού Dove απέκλεισε επίσης το ενδεχόμενο να πραγματοποιήσει σημαντικές εξαγορές στο άμεσο μέλλον, αφού ο Διευθύνων Σύμβουλος της, Alan Jope, βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή, τρία χρόνια μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.

    Η προσπάθεια του να αγοράσει το τμήμα υγειονομικής περίθαλψης καταναλωτών της GlaxoSmithKline απέτυχε, ενώ δέχεται μεγαλύτερες πιέσεις από τότε που η Trian Fund Management LP του δισεκατομμυριούχου ακτιβιστή επενδυτή Nelson Peltz, απέκτησε μερίδιο στην εταιρεία.

    Η εταιρεία ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ (3,4 δισεκατομμύρια δολάρια) καθώς εμφάνισε κέρδος 4,5% στην υποκείμενη αύξηση των πωλήσεων για το 2021. Οι αναλυτές ανέμεναν κέρδος 4,3%.

    Τον περασμένο μήνα, η Unilever δήλωσε ότι θα περικόψει 1.500 θέσεις εργασίας και θα αναδιαρθρώσει τα τμήματα της για να επιταχύνει την ανάπτυξη και τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

    Παράλληλα, θα δημιουργήσει ανεξάρτητες μονάδες παγωτού, ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, κίνηση που μπορεί να διευκολύνει ενδεχόμενες συγχωνεύσεις και εξαγορές.

    Τον Ιούλιο, η Unilever αναθεώρησε την πρόβλεψη της βελτίωσης του περιθωρίου κέρδους, λέγοντας ότι θα είναι κοντά στα επίπεδα του 2020. Η εταιρεία προχωρά στην μεγαλύτερη αύξηση των τιμών σε σχεδόν μια δεκαετία για να αντισταθμίσει το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών.

    Η μετοχή της υποχώρησε κατά 2,8% το περασμένο έτος και διαπραγματεύεται κάτω από το επίπεδο της αποτυχημένης προσφοράς που είχε υποβάλει η Kraft Heinz Co. για την Unilever το 2017. Μετά από εκείνη την προσπάθεια, η Unilever έθεσε τον στόχο του υποκείμενου περιθωρίου στο 20% έως το 2020, αλλά απέτυχε να τον εκπληρώσει.

    Για το 2022 η εταιρεία προβλέπει περιθώριο 16% έως 17%.

    Διαβάστε ακόμη:

    Unilever: Μειώνει κατά 15% τα διευθυντικά στελέχη στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της



    ΣΧΟΛΙΑ