• Business

    Τι γίνεται με τα πέντε πλοία που έχει παραγγείλει η Eletson Gas;

    Βασίλης Κέρτσικωφ Eletson Gas

    Βασίλης Κέρτσικωφ πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Eletson Gas


    Μυστήριο επικρατεί γύρω από τα πέντε πλοία μεταφοράς αερίου που έχει παραγγείλει η Eletson Gas από τα ναυπηγεία Sinopacific Offshore & Engineering, που αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα, καθώς είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν η παραγγελία θα εκπληρωθεί έστω και εν μέρει.

    Η Eletson Gas, που ελέγχεται κατά 60% από τις εφοπλιστικές οικογένειες Χατζηελευθεριάδη, Καρασταμάτη και Κέρτσικωφ και κατά 40% από fund της αμερικανικής επενδυτικής τράπεζας Blackstone είχε ανακοινώσει (και μάλιστα στην ιστοσελίδα της το αναφέρει ακόμα) ότι έχει παραγγείλει από το 2014 αρχικά δύο πλοία, που με τη χρήση της οψιόν έγιναν πέντε, χωρητικότητας 22.000 cbm από τα κινεζικά ναυπηγεία, τα οποία επρόκειτο να παραλάβει το 2016 και το 2017.

    Κωστής Κέρτσικωφ. Ετών 50. Επικεφαλής Eletson
    Κωστής Κέρτσικωφ. Ετών 50. Επικεφαλής Eletson

    Ωστόσο, στα Ποσειδώνια το διαφημιστικό φυλλάδιο της Eletson για τα 50 χρόνια της εταιρείας ανέφερε ότι μόνο δύο είναι τα πλοία που αναμένει να παραλάβει από τα κινεζικά ναυπηγεία! Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη διευκρίνιση για το ζήτημα αυτό, ενώ πηγές της αγοράς σχολιάζουν ότι ακόμα και η κατασκευή των δύο πλοίων για τα οποία γίνεται λόγος τίθεται εν αμφιβόλω, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα κινεζικά ναυπηγεία.

    Μάλιστα, η Eletson Gas δεν είναι η μοναδική ελληνική εταιρεία που επηρεάζεται από τα προβλήματα αυτά, καθώς και η Times Navigation έχει παραγγείλει έξι πλοία τύπου ultramax από τον Δεκέμβριο του 2013, όμως τον προηγούμενο μήνα ανακοίνωσε πως θα προσπαθήσει να μετατρέψει την παραγγελία σε τάνκερ πετρελαίου/χημικών, αν και ακόμα και αυτό θεωρείται εξαιρετικά δύσκολο, και πιθανότερο είναι τελικά η Times Navigation να απευθυνθεί τελικά σε άλλα ναυπηγεία.

    Βασίλης Κέρτσικωφ. Εφοπλιστής
    Βασίλης Κέρτσικωφ. Εφοπλιστής

     

    Ο στόλος της Eletson Gas διαθέτει αυτή τη στιγμή 11 πλοία μεταφοράς LPG και αιθυλενίου, συνολικής χωρητικότητας 212.700 cbm, ενώ πέρα από τα (δύο ή πέντε;) πλοία που έχει παραγγείλει στα ναυπηγεία Sinopacific Offshore & Engineering, σύμφωνα με το εν λόγω φυλλάδιο αναμένει ακόμα τέσσερις παραλαβές νέων πλοίων το 2017 και το 2018 από τα ναυπηγεία Hyundai Mipo. Όταν ολοκληρωθούν όλες αυτές οι παραγγελίες, η Eletson Gas θα είναι, όπως υποστηρίζει, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς LPG και αιθυλενίου στον κόσμο, από άποψης χωρητικότητας.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    http://www.mononews.gr/isangelis-diafthoras-eurobank-ke-ta-chamena-ekatommiria-sta-kommata-pii-ipegrapsan/59560

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

    http://www.mononews.gr/kontra-stin-krisi-o-stamatis-molaris-sinechizi-na-agorazi-bulkers/59546



    ΣΧΟΛΙΑ