• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Αυξήθηκε ο όγκος του διμερούς εμπορίου προϊόντων Ελλάδας - Ρωσίας το α’ εξάμηνο 2021


    Σταθερά θετικές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 2-6 Απριλίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, την εβδομάδα που πέρασε η αγορά κινήθηκε σε ήπιους τόνους λόγω των διακοπών στην Ασία.

    Κατ ‘άλλα, οι μοναδικές αναφορές που έγιναν ήταν σε μερικά πλοία χωρητικότητας 5700 TEU με φαρδύ πλάτος που είτε επέκτειναν υπάρχουσες συμφωνίες είτε ολοκλήρωσαν καινούργιες στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $ 16,000 ημερησίως.

    Στο μεταξύ, καθώς έχουν απομείνει λίγες ακάλυπτες απαιτήσεις για τον Απρίλιο, θα έχει ενδιαφέρον να δει κανείς αν οι πλοιοκτήτες θα καταφέρουν να ανεβάσουν τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα ή τουλάχιστον θα διατηρήσουν τα ίδια σε σχέση με προηγούμενες ναυλώσεις.

    Στα Panamaxes τώρα, η κινητικότητα της αγοράς ήταν σε ικανοποιητικά επίπεδα με κάποια πλοία να βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις.

    Ενδεικτική ναύλωση στην Άπω Ανατολή που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου Venus 5300
    για απασχόληση στην Ευρώπη/Ασία για 4-6 μήνες στα $ 10,500 ημερησίως.

    Από την άλλη, μερικά πλοία μικρότερης χωρητικότητας στην κατηγορίας αυτή διαπραγματεύονταν μεγαλύτερης διάρκειας χρονοναυλώσεις σε παρόμοια επίπεδα.

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, οι ναύλοι στην Άπω Ανατολή εδραιώθηκαν στα υψηλά επίπεδα των $ 10,000 – $ 11,000 ημερησίως όπως ενδεικτικά φαίνεται από την ναύλωση σε πλοίο τύπου Hanjin 3500 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης, που επέκτεινε υπάρχουσα συμφωνία για 12 μήνες στα $ 11,000 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Παράλληλα, άλλη ενδεικτική ναύλωση ήταν σε πλοίο τύπου B-178 στην Μεσόγειο που εξίσου επέκτεινε υπάρχουσα συμφωνία για 5-7 μήνες για απασχόληση στην Δυτική Αφρική στα $ 11,250 ημερησίως.

    Επίσης, υψηλά επίπεδα κινητικότητας παρουσίασε η αγορά της Άπω Ανατολής στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 2800 TEU με τα περισσότερα πλοία να επεκτείνουν κυρίως υπάρχουσες συμφωνίες σε βελτιωμένα σε σχέση με προηγούμενες ναυλώσεις, επίπεδα ενώ σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών δεδομένης της στενότητας των διαθέσιμων πλοίων ανά τον κόσμο ειδικά στις κατηγορίες μεταξύ 2500-3500 TEU, αναμένουν οι ναύλοι να συνεχίσουν να ενισχύονται.

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 2500 TEU, στην Ασία γενικά δεν υπήρξαν πολλά διαθέσιμα πλοία και με τους ναύλους στα πλοία 2800 TEU να ενισχύονται αναμένεται και αυτή η κατηγορία να ακολουθήσει την ίδια πορεία.

    Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου Samsung 2500 για απασχόληση στην περιοχή της Ευρώπης/Μεσογείου για 11-13 μήνες στα $ 10,400 ημερησίως.

    Στα πλοία χωρητικότητας των 1700 TEU, η αγορά του Ατλαντικού παρουσίασε στενότητα σε προσφορά διαθέσιμου τονάζ με ενδεικτική ναύλωση πλοίου τύπου Wenchong 1700 διαθέσιμο στον Περσικό Κόλπο και με παράδοση στην Μεσόγειο για περίοδο 12 μηνών στα $ 11,500 ημερησίως.

    Στη Ασία η εικόνα ήταν λίγο διαφορετική, με λίγα εναπομείναντα διαθέσιμα πλοία με ημερομηνίες Απριλίου που όμως αφού ολοκληρωθούν οι διακοπές αναμένεται σύντομα να απορροφηθούν.

    Τέλος, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 700-1100 TEU, αναφέρθηκαν μερικές ναυλώσεις πλοίων τύπου CV 1100 σε νέα επίπεδα με ενδεικτική συμφωνία στην Μεσόγειο για περίοδο μέχρι τον Σεπτέμβριο/Οκτώβριο στα $ 8,300 ημερησίως ενώ Κορεάτες liner operators ναύλωσαν άλλο για 4-6 μήνες στα $ 8,400 ημερησίως.

    Διώρυγα του Σουέζ

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  A. Φράγκου: Η νέα δυναμική κίνηση της Navios Acquisition

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Κόλλησαν στα δικαστήρια οι αγωγές κατά τριών Ελλήνων εφοπλιστών για τα deals με την Kalani

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Γ. Οικονόμου: Πώς ο εφοπλιστής απέκτησε ποσοστό άνω του 70% στη Dryships



    ΣΧΟΛΙΑ