• Business

    Θριάσιο ΙΙ: Έγινε το πρώτο βήμα του διαγωνισμού – Ποια είναι η «αρχιτεκτονική» του

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Θριάσιο ΙΙ: Έγινε το πρώτο βήμα του διαγωνισμού - Ποια είναι η «αρχιτεκτονική» του

    ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής


    Ακόμα ένας διαγωνισμός παραχώρησης που θα δώσει μεγαλύτερο επενδυτικό momentum στον τομέα των logistics στη χώρα μας μπαίνει στις ράγες, καθώς εγκρίθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση που αφορά τον εμπορευματικό σιδηροδρομικό σταθμό και τον σταθμό διαλογής του Θριάσιου Πεδίου, γνωστό και ως Θριάσιο ΙΙ.

    Στην αφετηρία του έργου παραχώρησης βρίσκεται η έκταση 1.450 στρεμμάτων που είναι στην ιδιοκτησία του ΟΣΕ. Ο ανάδοχος που θα προκύψει θα αναλάβει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σταθμό και τον Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, τους χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και τους πρόσθετους χώρους αποθήκευσης.

    Το όλο project θεωρείται αυξημένης σημασίας και πολλαπλασιαστικής ισχύος για την αναπτυξιακή πορεία της χώρα μας. Σε αυτό συνηγορούν και οι προηγούμενες τοποθετήσεις του Προέδρου και Διευθύνοντος Σύμβουλου του ΟΣΕ, Σπυρίδωνος Πατέρα, από τις οποίες προκύπτει πως στο Κέντρο Θριασίου Πεδίου δύναται να συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος όγκος των εμπορευματικών δραστηριοτήτων της Αττικής. Κάτι που σημαίνει πως το Θριάσιο Πεδίο στο σύνολό του θα αποτελεί ταυτόχρονα κεντρικό εμπορευματικό σταθμό και σημαντικό διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο.

    Το Υπουργείο Υποδομών, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι η αναθέτουσα αρχή του νέου διαγωνισμού μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, κατέληξε πρόσφατα στον τρόπο με τον οποίο θα δημοπρατηθεί το έργο.

    Όπως προκύπτει από την απόφαση του Κώστα Αχ. Καραμανλή που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, η διάρκεια της παραχώρησης θα ανέρχεται στα 30 έτη. Τα σχήματα των επενδυτών θα κληθούν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους σε πρώτο χρόνο, ενώ στη δεύτερη φάση θα κληθούν να υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους.

    Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το Υπουργείο προχωράει ταυτόχρονα στην εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης για τον διαγωνισμό, ενώ έχει ως στόχο οι όροι του  να είναι ελκυστικοί και ανταγωνιστικοί.  Μάλιστα, έχει ήδη καταλήξει από το περασμένο καλοκαίρι τόσο στον χρηματοοικονομικό όσο και στον νομικό σύμβουλο για τη διαδικασία, οι οποίοι είναι η Grant Thornton και το Δικηγορικό Γραφείο «Ποταμίτη Βεκρή» αντίστοιχα.

    Το Υπουργείο Υποδομών δεν επιθυμεί σε καμία περίπτωση μια επανάληψη της αποτυχημένης προσπάθειας του 2019, όταν το έργο προκηρύχθηκε από την ΟΣΕ αλλά ο  διαγωνισμός δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Αυτό συνέβη, καθώς, ναι μεν υπήρξαν αρκετοί «μνηστήρες», οι οποίοι είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους, ωστόσο κανένας από αυτούς δεν κατέθεσε οικονομική προσφορά. Ως αποτέλεσμα, ο διαγωνισμός απέβη άγονος και  το έργο να οδηγηθεί σε  επαναδημοπράτηση.

    Το μόνο θετικό στοιχείο στην όλη υπόθεση ήταν το γεγονός πως οι ενδιαφερόμενοι ήταν τότε -και παραμένουν ακόμα και σήμερα- ισχυροί «παίκτες» του ελληνικού και διεθνούς επιχειρηματικού γίγνεσθαι, καθώς πρόκειται για την κοινοπραξία  ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed, την Piraeus Europe Asia Rail Logistica LTD, που συνδέεται με την Cosco, την κοινοπραξία Damco Energy (θυγατρική του Ομίλου Κοπελούζου)-Foodlink και την κοινοπραξία ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ – Goldair Cargo. Η τελευταία, μάλιστα, έχει αναδειχθεί και ως ανάδοχος της παραχώρησης για το Θριάσιο Ι.

    Βέβαια, όλα αυτά έλαβαν χώρα προ πανδημίας, σε μια εποχή όπου οι επενδύσεις σε logistics στην Ελλάδα βρισκόταν ακόμα στα «σπάργανα». Πλέον, ύστερα από την κρίση του κορονοϊού και την αύξηση της ζήτησης για αποθηκευτικούς  χώρους μετά από τα συνεχόμενα lockdown, έχουν αναδυθεί αρκετές οι «Ανώνυμες Εταιρείες Επενδύσεων Ακίνητης Περιουσίας», οι οποίες έχουν προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στη χώρα μας στον συγκεκριμένο τομέα.

    Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται η Briq Properties, η Ten Brinke Hellas, η Premia Properties, η Prodea Investments και η Trastor. Ο αυξημένος αριθμός των συγκεκριμένων εταιριών σε συνδυασμό με την άνοδο του επενδυτικού ενδιαφέροντος για τα logistics στην Ελλάδα συνεπάγεται πως η «μάχη» που θα δοθεί για το εν λόγω εμπορευματικό κέντρο – το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει το μεγαλύτερο Logistics Center της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης – θα είναι σκληρή.

    Διαβάστε επίσης

    Κ. Καλλίνικος (Goldair) στο mononews: «Γιατί είπαμε ναι στη συμφωνία για το Θριάσιο»



    ΣΧΟΛΙΑ