• Business

    Ποιες εταιρείες διεκδικούν κομμάτι από την πίτα της Thomas Cook

    • NewsRoom


    «Η φύση αποστρέφεται το κενό» λέει μία λατινική ρήση, κάτι που φαίνεται να ισχύει και για την αγορά σε εποχές ανάπτυξης, έστω και αναιμικής. Ειδικά όταν το κενό παρουσιάζεται σε έναν δυναμικό κλάδο της οικονομίας, όπως είναι για την Ελλάδα ο τουρισμός.

    Την ώρα, λοιπόν, που η κατάρρευση του πάλαι πότε κολοσσού της τουριστικής βιομηχανίας, Thomas Cook, ανοίγει μία τεράστια τρύπα σχεδόν μισού δισ. ευρώ στην ελληνική τουριστική βιομηχανία, στην αγορά έχουν αρχίσει ήδη τα στοιχήματα για το ποιοι θα διεκδικήσουν κομμάτι από τη μερίδα που έλεγχε ο όμιλος σε διάφορους τομείς της οικονομίας, από τα τουριστικά πακέτα μέχρι τις αερομεταφορές.

    Σύμφωνα με αναλυτές και στελέχη του κλάδου, η διάλυση του ομίλου θα φέρει ευρείες ανακατατάξεις στην ευρωπαϊκή ταξιδιωτική αγορά και ένας από τους μεγάλους κερδισμένους αναμένεται να είναι ο αγγλογερμανικός ταξιδιωτικός όμιλος της TUI, ανταγωνιστικός της Thomas Cook σε πολλούς ευρωπαϊκούς προορισμούς.

    Από τους κερδισμένους αναμένεται να είναι και ο χαμηλού κόστους αερομεταφορέας easyJet, όπως και η ανταγωνιστική Ryanair.

    Όπως επισημαίνει ο Ρίτσαρντ Κλαρκ, αναλυτής της Bernstein: «Η Tui είναι η μόνη άλλη εταιρεία εκεί έξω που κρατά χώρο σε ξενοδοχεία τρίτων. Ιστορικά, ανταγωνιζόταν με την Thomas Cook στον συγκεκριμένο τομέα, αλλά πλέον παίζει μόνη της».

    Κομμάτι από τη μερίδα της Thomas Cook αναμένεται να διεκδικήσουν επίσης και οι online ανταγωνιστικές εταιρείες On The Beach και Jet2, που δείχνουν να προσαρμόζονται καλύτερα στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές προτιμήσεις.

    Την ίδια ώρα, το «κανόνι» της Thomas Cook αφήνει έκθετους χιλιάδες πελάτες του ομίλου σε Βρετανία και Γερμανία, 22.000 εργαζομένους και εκατοντάδες συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.

    Όμως ένας από τους μεγαλύτερους χαμένους θα είναι η Fosun, καθώς ο κινεζικός όμιλος έχει ρίξει στην Thomas Cook πάνω από 200 εκατ. στερλίνες από τότε που άρχισε να επενδύει στον όμιλο, το 2015. Μάλιστα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην προτεινόμενη συμφωνία διάσωσης της εταιρείας, ύψους 900 εκατ. στερλινών, είχε συμφωνήσει να επενδύσει 450 εκατ. στερλίνες επιπλέον, με αντάλλαγμα τον έλεγχο των δραστηριοτήτων στον τομέα του tour operating.

    Όμως, οι προσδοκίες που έτρεφε κάποτε ο κινεζικός δράκος αποδεικνύονται τελικά έωλες, αφού οι αναλυτές εκτιμούν ότι το brand Thomas Cook έχει πλέον τελειώσει…



    ΣΧΟΛΙΑ