Business

Θεόδωρος Βώκος-Posidonia: Η Ελληνική Ναυτιλιακή κοινότητα επενδύει στις δύσκολες στιγμές


«Η Ελληνική Ναυτιλιακή κοινότητα φημίζεται για το επιχειρηματικό της δαιμόνιο και για την εξαιρετική της ικανότητα να επενδύει την σωστή στιγμή σε δύσκολους καιρούς και υπάρχουν πολλοί πλοιοκτήτες που επενδύουν τόσο σε νέες ναυπηγήσεις πλοίων όσο και στην αγορά S&P» δήλωσε Θεόδωρος Βώκος Εκτελεστικός Διευθυντής των Posidonia, του διοργανωτή της ομώνυμης έκθεσης. Όπως εξηγεί «παρά τις αρνητικές προοπτικές του τομέα της παγκόσμιας ναυτιλίας για το 2016, τα Ποσειδώνια επισφραγίζουν το ρόλο τους ως η σημαντικότερη διεθνής ναυτιλιακή έκθεση, χάρη στη μοναδική κληρονομιά και τη μακρόχρονη παράδοσή τους στη δημιουργία νέων επιχειρηματικών ευκαιριών σε δύσκολες αγορές».

POS2016_0216

Τα Ποσειδώνεια 2016 αναμένεται να παρουσιάσου ρεκόρ συμμετοχών παρά τις δυσμενείς συνθήκες της αγοράς όπως η κάθετη πτώση των τιμών του πετρελαίου και η επιβράδυσνη της οικονομικής ανάπτυξης που έχουν υποστεί νευραλγίκες οικονομίες και ιδίως της Κίνας.
Οι διοργανωτές της μεγαλύτερης ναυτιλιακής έκθεσης στον κόσμο εκτιμούν ότι θα ξεπεραστούν τα προηγούμενα ρεκόρ που καταγράφηκαν στα Ποσειδώνεια 2014,στα οποία είχαν παρευρεθεί περισσότεροι από 1.840 εκθέτες και πάνω από 19.000 επισκέπτες.
Η αυξημένη ζήτηση προέρχεται κυρίως από τα μεγαλα ναυπηγικά κράτη,καθώς και
άλλους τακτικούς συμμετέχοντες των Ποσειδωνίων από όλο τον κόσμο που έχουν ήδη επιβεβαιώσει την συμμετοχή τους στο μεγάλο γεγονός του Ιουνίου.
Σε αυτούς πρέπει να προστεθούν και πολλοί εκθέτες που θα παρευρεθούν για πρώτη φόρα
εκπροσωπώντας νέους τομείς για τα Ποσειδώνεια.
Την πρώτη θέση όσον αφορά τη ζήτηση για εκθεσιακό χώρο κατέχει η Κίνα, η οποία θα έχει και πάλι τη μεγαλύτερη συμμετοχή στη διοργάνωση –ορόσημο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με ναυπηγεία ,κατασκευαστές εξοπλισμού,ναυτιλιακές υπηρεσίες και εκπροσώπους ναυτιλιακών κέντρων.
Η μεγάλη συμμετοχή της Κίνας στα Ποσειδώνια σε συνδυασμό με την πρόσφατη
ανακοίνωση της εξαγοράς του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς από την COSCO,έρχονται να υπογραμμίσουν τιυς ισχυρούς δεσμούς φιλίας και την επιχειρηματική συνεργασία σε θέματα ναυτιλίας που διατηρούν τα δύο κράτη.
posidon
Η παρουσία της Άπω Άνατολής αποτελούσε ανέκαθεν μεγάλο γεγονός για τα Ποσειδώνια και η φετινή χρονιά δεν αποτελεί εξαίρεση με τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία να ετοιμάζουν για άλλη μια φορά εντυπωσιακά περίπτερα,όπου θα
παρουσιάζονται τόσο τα ναυπηγεία όσο και οι κατασκευαστές εξοπλίσμου ,καθώς ο ανταγωνισμός τους με την Κίνα.
Ένα νέο σημαντικό χαρακτηριστικό στα φετινά Ποσειδώνια θα είναι η δυναμική συμμετοχή παλιών και νέων ναυτιλιακών κέντρων.
Το παρόν θα δώσουν για άλλη μια φορά τα παραδοσιακά ναυτιλιακά κέντρα της Σιγκαπούρης ,του Χονγκ Κονγκ, της Κύπρου και της Μάλτας στα περίπτερα των οποίων θα εκτίθεται η πλούσια γκάμα υπηρεσιών για τον χώρο της Ναυτιλίας.
Ο τραπεζικός κλάδος επιστρέφει δυναμικά φέτος με την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος ,την Saxo Bank και την Deltec Bank.
Εξίσου καλά εκπροσωπείται και ο ταξιδιωτικός κλάδος,με περισσότερους από 12 ταξιδιωτικούς πράκτορες και τις αεροπορικές εταιρείες Lufthansa, Turkish Airlines, China Southern Airwayws και Aegean Airlines.
Κι ενώ ο εκθεσιακός χώρος του Metropolitan Expo κατακλύζεται από εκθέτες,οι διοργανωτές των Ποσειδωνίων οριστικοποιούν το πιο πλήρες πρόγραμμα συνεδρίων και σεμιναρίων στην ιστορία της έκθεσης. με περισσότερες από 30 επιβεβαιωμένες παρουσιάσεις που καλύπτουν τις περισσότερες πτυχές του εύρους
θεματολογίας του ναυτιλιακού κλάδου.
poseidonia11
Για να αντεπεξέλθουν στη ζήτηση για αίθουσες σεμιναρίων, οι διοργανωτές διαμόρφωσαν μία επιπλέον αίθουσα σεμιναρίων με τη χορηγία του United Kingdom Hydrographic.
Αιχμή του δόρατος του συνεδριακού προγράμματος αποτελεί το Tradewinds Shipowners
Forum, η θεματολογία του οποίου περιλαμβάνει καίρια ζητήματα όπως οι τιμές του
πετρελαίου και η Μέση Άνατολή, η επίδραση των εξελίξεων στην Κίνα στις αγορές και η
υπερπροσφορά πλοίων.
Η Ιαπωνική Ένωση Έξαγωγέων Πλοίων (Japanese Ship Exporters Associaton) θα
παρουσιάσει και φέτος πρωτοποριακές τεχνολογικές λύσεις σε σεμινάριο όπου τα
μεγαλύτερα ιαπωνικά ναυπηγεία θα επιχειρήσουν να προσελκύσουν νέες παραγγελίες από
τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς επωφελούνται από την ευνοϊκή συγκυρία του
ασθενούς γιεν που τα καθιστά μια οικονομικά προσιτή λύση.
Το πιο φλέγον ζήτημα για τον κλάδο της ναυτιλίας είναι αυτή τη στιγμή η διαχείριση του
έρματος των πλοίων (Ballast Water Treatment-ΒWΤ). Με τη διεθνή συνθήκη Ballast Water
Management Convenfon να αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το 2016 και τους κατασκευαστές
συστημάτων να υποβάλλουν αιτήσεις για Πιστοποιητικό Έγκρισης Τύπου από την
Άμερικάνικη Άκτοφυλακή (US Coast Guard type approval), περισσότεροι από 15
κατασκευαστές έχουν ήδη επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους στην έκθεση.


ΣΧΟΛΙΑ