ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε συνεχιζόμενη καθοδική πορεία βρίσκονται οι πωλήσεις της Tesla στην Κίνα, με τις αποστολές οχημάτων από το εργοστάσιο της Σαγκάης να μειώνονται για έβδομο διαδοχικό μήνα, εντείνοντας την πτώση των παγκόσμιων πωλήσεων της εταιρείας.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από την Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας (CPCA), που επεξεργάστηκε το Bloomberg, η Tesla απέστειλε 58.459 οχήματα Model 3 και Model Y τον Απρίλιο, μειωμένα κατά 6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Η CPCA δεν έδωσε διαχωρισμό μεταξύ των εγχώριων πωλήσεων και των εξαγωγών, ωστόσο η πτωτική τάση είναι σαφής και καταγράφει συνεχιζόμενη υποχώρηση στις επιδόσεις της εταιρείας.
Η κακή πορεία των πωλήσεων στην Κίνα έρχεται σε συνέχεια ενός δύσκολου πρώτου τριμήνου για την Tesla, κατά το οποίο οι παγκόσμιες πωλήσεις υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών ετών. Η μείωση αυτή αποδίδεται σε συνδυασμό παραγόντων, όπως η αποστασιοποίηση των καταναλωτών από το brand της Tesla λόγω της αμφιλεγόμενης δημόσιας εικόνας του Έλον Μασκ.
Η εμπλοκή του σε πολιτικά ζητήματα έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, κυρίως στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, όπου οι καταναλωτές φαίνεται να διαφοροποιούνται από την εταιρεία. Για παράδειγμα, στη Γαλλία, τον Απρίλιο, καταγράφηκαν μόλις 863 νέες ταξινομήσεις Tesla, παρά την αυξημένη παραγωγή του δημοφιλέστερου μοντέλου της εταιρείας, το οποίο εντούτοις φαίνεται να έχει χάσει έδαφος στην ευρωπαϊκή αγορά.
Στην κινεζική αγορά, το πρόβλημα για την Tesla εντείνεται από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, με την BYD να καταγράφει έναν από τους καλύτερους μήνες πωλήσεων της ιστορίας της. Η κινεζική εταιρεία σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων τον Απρίλιο του 2025 και συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της στην αγορά, καλύπτοντας ένα μεγάλο κομμάτι των καταναλωτών που αναζητούν πιο προσιτές και τοπικές επιλογές ηλεκτρικών οχημάτων.
Η επιτυχία της BYD και άλλων εγχώριων εταιρειών αποδεικνύει ότι η Κίνα έχει κάνει άλματα προς την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου των 5,5 εκατομμυρίων παραδόσεων εντός του 2025, καθιστώντας τη χώρα έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς και δυναμικούς αγορές για ηλεκτρικά οχήματα.
Η Tesla, από την άλλη πλευρά, φαίνεται να αντιμετωπίζει δυσκολίες προσαρμογής στις εξελισσόμενες συνθήκες της κινεζικής αγοράς και να βρίσκεται αντιμέτωπη με τις προκλήσεις της εικόνας της, καθώς και με το συνεχώς εντεινόμενο ανταγωνισμό. Το μέλλον της εταιρείας στην Κίνα θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο θα μπορέσει να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να ενισχύσει τη στρατηγική της, σε έναν όλο και πιο ανταγωνιστικό τομέα.
Διαβάστε επίσης
Έρευνα ΣΕΒ: 9 στις 10 επιχειρήσεις θα αυξήσουν το προσωπικό τους το 2025
Jefferies για Τράπεζα Πειραιώς: Δυναμικό ξεκίνημα το 2025 – Διατηρείται η τιμή στόχος στα €6,25
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μυλωνάς (Εθνική): Το σχέδιο για χρηματοδότηση μεγάλων project, η διανομή του 60% των κερδών και οι ελπίδες για τα στεγαστικά
- Φωτιά ηλεκτρικού οχήματος σε υπόγειο χώρο
- Snappi: Είσοδος σε πάνω από τρεις ευρωπαϊκές χώρες μέχρι το 2029
- Αναστάσιος Ροζολής (ΣΕΚΠΥ): Χρειάζεται ένα σχέδιο για την ενίσχυση της αμυντικής βιομηχανίας
