• Business

    Temu εναντίον Shein: Μήνυση και κατηγορίες για απειλές και εκφοβισμό προμηθευτών

    • Bloomberg
    Colin Huang, ιδρυτής TEMU (αριστερά), Chris Xu, CEO Shein

    Colin Huang, ιδρυτής TEMU (αριστερά), Chris Xu, CEO Shein


    Η Temu, η ταχέως αναπτυσσόμενη κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, υπέβαλε νέα μήνυση κατά της ανταγωνίστριας της Shein στις ΗΠΑ, κατηγορώντας την για «ολοένα κλιμακούμενες» αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές.

    Η Whaleco Inc., η οποία δραστηριοποιείται ως Temu, κατηγόρησε τη Shein ότι κατέστρωσε ένα «απέλπιδο σχέδιο» για να υπονομεύσει τις δραστηριότητές της, σε μια αγωγή 100 σελίδων που κατέθεσε στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ για την Περιφέρεια της Κολούμπια – σχεδόν τριπλάσια από την προηγούμενη αγωγή που είχε καταθέσει στο παρελθόν και τελικά απέσυρε.

    Σύμφωνα με την καταγγελία, η Shein παραβιάζει συστηματικά και επαναλαμβανόμενα τα πνευματικά της δικαιώματα, εξαναγκάζει τους προμηθευτές ειδών μόδας να συνάψουν αποκλειστικές συμφωνίες και απειλεί τους εμπόρους που συνεργάζονται με την Temu.

    Mεταξύ άλλων η αγωγή αναφέρει αναλυτικά πώς Κινέζοι προμηθευτές που προμήθευαν προϊόντα και στις δύο πλατφόρμες κλήθηκαν στα γραφεία της Shein στο Guangzhou και εξαναγκάστηκαν να αποκαλύψουν κωδικούς πρόσβασης τηλεφώνων και αρχεία συναλλαγών που σχετίζονται με την Temu.

    «Η Temu ανακάλυψε ότι η αντι-ανταγωνιστική συμπεριφορά της Shein όχι μόνο συνεχίστηκε αλλά εντάθηκε», ανέφερε η αγωγή. «Η επίμονη και ολοένα πιο επιθετική πολιτική, εξαναγκασμού και απειλητικής συμπεριφοράς από την Shein καθιστά αναγκαία αυτή τη μήνυση».

    Οι εκπρόσωποι της Shein δεν απάντησαν σε αίτημα για σχόλιο. Ένας εκπρόσωπος της Temu είπε: «Οι ενέργειές τους είναι υπερβολικές. Δεν είχαμε άλλη επιλογή από το να τους μηνύσουμε».

    Τα “αστέρια” του ηλεκτρονικού εμπορίου

    Τα δύο ανερχόμενα “αστέρια” του ηλεκτρονικού εμπορίου, και τα δύο κινεζικής καταγωγής, αποτελούν ολοένα και μεγαλύτερη απειλή για τους κολοσσούς του κλάδου, από την Amazon.com Inc. έως τη Walmart Inc., αλλά και αλυσίδες fast fashion που δραστηριοποιούνται στις online πωλήσεις, όπως η H&M και η Zara.

    Τον Οκτώβριο, η Temu και η Shein απέσυραν προηγούμενες αγωγές, ρίχνοντας αυλαία στην δικαστική τους διαμάχη για πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού.

    Η Temu, που ανήκει στον κινεζικό γίγαντα PDD Holdings Inc., δήλωσε ότι η είσοδός της στην αγορά των ΗΠΑ στα τέλη του 2022 συνέβαλε στην μείωση άνω των 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων της αποτίμησης της Shein, η οποία είχε ξεπεράσει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια.

    «Έτσι, η Shein σχεδίασε ένα απεγνωσμένο σχέδιο για την εξάλειψη της ανταγωνιστικής απειλής από την Temu», αναφέρει η μήνυση.

    Η Shein έχει καταθέσει εμπιστευτικά αίτημα για αρχική δημόσια προσφορά στις ΗΠΑ, με στόχο να πετύχει αποτίμηση έως και 90 δισεκατομμύρια δολάρια, ανέφερε πρόσφατα το Bloomberg News.

    Temu Users Spend Twice the Time Than Other E-Commerce Apps | Its lead in user engagement continues to widen into second half of 2023
    Οι χρήστες της Temu ξοδεύουν διπλάσιο χρόνο σε σχέση με άλλες εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

    Εκτός από την παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων και τον εκφοβισμό προμηθευτών, η νέα μήνυση της Temu κατηγόρησε τη Shein ότι προσπάθησε να «καθαρίσει την φήμη της» μεταφέροντας τα κεντρικά της γραφεία στη Σιγκαπούρη — παρά το γεγονός ότι διατηρεί τις περισσότερες επιχειρηματικές δραστηριότητες και τους υπαλλήλους της στην Κίνα.

    Είναι μια τακτική που θα μπορούσε να αποτύχει, δεδομένου ότι η Temu ανήκει στην PDD, η οποία ιδρύθηκε πριν από οκτώ χρόνια στη Σαγκάη.

    Η μήνυση υποστηρίζει επίσης ότι η Shein προσέγγισε κρυφά αρκετά από τα βασικά στελέχη μάρκετινγκ της Temu για να αντιγράψει τις στρατηγικές προώθησης της εταιρείας. Επίσης, την κατηγόρησε ότι υπέγραψε συμφωνίες με προμηθευτές που τους εμπόδιζαν να συναλλάσσονται με ανταγωνιστές όπως η Temu.

    Η τελευταία εξέλιξη έρχεται την στιγμή που η Temu έχει διευρύνει το χάσμα της με τη Shein στις συναλλαγές στις ΗΠΑ από τότε που την ξεπέρασε τον Μάιο.

    Αυτό το προβάδισμα διευρύνεται έκτοτε κάθε μήνα, ενώ τον Νοέμβριο οι πωλήσεις της ήταν σχεδόν τριπλάσιες από αυτές της Shein, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg Second Measure, το οποίο αναλύει τις συναλλαγές με κάρτες των καταναλωτών.

    Η κεφαλαιοποίηση της μητρικής της Temu, PDD, ξεπέρασε ακόμη και αυτή της κινεζικής πρωτοπόρου στο ηλεκτρονικό εμπόριο Alibaba Group Holding Ltd. τις τελευταίες εβδομάδες, εν μέρει λόγω της επιτυχίας που σημειώνει η Temu στο εξωτερικό.

    Διαβάστε ακόμη:

    PDD: Ξεπέρασε την Alibaba και στοχεύει την Amazon – Πώς έφτασε ταχύτατα στην κορυφή

    Shein: Kατέθεσε αίτηση για την εισαγωγή της αμερικανικό χρηματιστήριο

    Temu: Η κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου επελαύνει στις ΗΠΑ

     



    ΣΧΟΛΙΑ