• Business

    PDD: Ξεπέρασε την Alibaba και στοχεύει την Amazon – Πώς έφτασε ταχύτατα στην κορυφή

    • Bloomberg
    Colin Huang, ιδρυτής TEMU

    Colin Huang, ιδρυτής TEMU


    «Συγχαρητήρια στην Pinduoduo για τη λήψη αποφάσεων, την εκτέλεση και τις προσπάθειές της τα τελευταία χρόνια», έγραψε σε εσωτερικό φόρουμ ο ιδρυτής της Alibaba, Jack Ma, προτρέποντας τους 220.000 και πλέον υπαλλήλους της Alibaba να «διορθώσουν την πορεία της».

    Σημειώνεται ότι ο Jack Ma ουσιαστικά εφηύρε την επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, συνιδρυώντας την Alibaba Group Holding και οδηγώντας την στην κορυφή του e-commerce.

    Ωστόσο, πριν από μερικές εβδομάδες, ο διάσημος επιχειρηματίας ανέφερε ότι ένας ελάχιστα γνωστός αντίπαλος της Alibaba, ξεπέρασε το δικό του επίτευγμα και έγινε πρότυπο για τον κλάδο της τεχνολογίας.

    Για όσους βρίσκονται εκτός Κίνας, το όνομα Pinduoduo μπορεί να μην είναι και τόσο γνωστό.

    Εντούτοις, η νέα, επίσημα γνωστή ως PDD Holdings, έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα το τελευταίο διάστημα, κερδίζοντας πελάτες στην εγχώρια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου με μια σειρά από καινοτομίες.

    Είναι μάλιστα η εταιρεία πίσω από την δημοφιλή εφαρμογή αγορών Temu, η οποία, μέσα σε έναν χρόνο, έφτασε να ανταγωνίζεται την Amazon και τη Walmart.

    Όπως ήταν αναμενόμενο, μετά τα σχόλια του Ma, η αγοραία αποτίμηση της PDD σκαρφάλωσε πάνω από την Alibaba για πρώτη φορά, προκαλώντας “έκρηξη” σε μια βιομηχανία που κυριαρχείται για περισσότερο από μια δεκαετία από το οικοδόμημα που έχτισε ο Jack.

    “Αυτή είναι μια στιγμή ορόσημο για την PDD, η οποία ξεπέρασε την Alibaba”, δήλωσε ο Daniel Ives, διευθύνων σύμβουλος της Wedbush Securities, επισημαίνοντας ότι “Η PDD γνώρισε την επιτυχία την ώρα που η Alibaba γνώρισε μια μίνι αποτυχία”.

    Ποικίλες αγοραστικές ευκαιρίες

    Η PDD υπάρχει μόλις οκτώ χρόνια, περίπου το ένα τρίτο του χρόνου που λειτουργεί η Alibaba.

    Από την έναρξή της στη Σαγκάη, ο ιδρυτής Colin Huang, ήθελε να κάνει το ξεκίνημά της  στο διαδικτυακό λιανικό εμπόριο, διαφορετικό από τις παραδοσιακές υπηρεσίες των Alibaba και Amazon, ενσωματώνοντας χαρακτηριστικά από τις εταιρείες παιχνιδιών που διοικούσε στο παρελθόν.

    Οι πελάτες της PDD ανακαλύπτουν ευκαιρίες αναζητώντας προϊόντα και στη συνέχεια λένε στους φίλους τους για τυχόν προσφορές που μπορούν να επιτύχουν μαζί.

    Μαζεύουν επίσης εκπτώσεις περιστρέφοντας online ρουλέτες ή μεγαλώνοντας εικονικά “ψάρια” στην εφαρμογή.

    Η ιδέα του Huang ήταν να κάνει τις αγορές μέσω διαδικτύου πιο διασκεδαστικές και πιο διαδραστικές, από αυτό που πρόσφερε ο ανταγωνισμός.

    «Λίγες εταιρείες το έχουν δοκιμάσει στο παρελθόν, αλλά κανείς δεν μπόρεσε πραγματικά να το υλοποιήσει», ανέφερε ο Huang σε μια συνέντευξη στο Bloomberg News το 2017. «Αισθανθήκαμε ότι είχαμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», πρόσθεσε.

    Σε μια δήλωση στο Bloomberg, ένας εκπρόσωπος της Temu, ανέφερε ότι οι λειτουργίες της εφαρμογής του είναι εμπνευσμένες από δραστηριότητες που θα συναντούσαν οι άνθρωποι σε ένα εμπορικό κέντρο ή μία έκθεση.

    «Για παράδειγμα, οι χρονικά περιορισμένες προσφορές μας είναι παρόμοιες με τις πωλήσεις “flash” σε φυσικά καταστήματα, ενώ οι ρόδες με τα βραβεία και οι κληρώσεις μας, θυμίζουν προσφορές σε εμπορικά κέντρα», σημείωσε.

    «Στόχος μας είναι να αναπαράγουμε αυτές τις γνώριμες offline εμπειρίες στον ψηφιακό κόσμο, προσθέτοντας ένα στοιχείο διασκέδασης και εξοικείωσης στις διαδικτυακές αγορές», δήλωσε χαρακτηριστικά.

    Μέσω της Temu, άνθρωποι σε περισσότερες από 40 χώρες παίρνουν τώρα μια γεύση από τα χαρακτηριστικά παιχνιδιού και τις χαμηλές τιμές της εταιρείας.

    Στις ΗΠΑ, η εφαρμογή έκανε θραύση τον Φεβρουάριο με τη διαφήμισή της στο Super Bowl «Αγοράστε σαν δισεκατομμυριούχος» — και γρήγορα έγινε μία από τις πιο δημοφιλείς επιλογές στη χώρα.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το Temu.com ήταν το δημοφιλέστερο κατάστημα λιανικής πολλαπλών κατηγοριών κατά τη διάρκεια της Black Friday, με επισκεψιμότητα 84%, έναντι 2% στο Amazon, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών SimilarWeb.

    Ο “εθισμός” στην PDD

    Οι σκεπτικιστές αμφισβητούν εάν η επιτυχία της εφαρμογής είναι βιώσιμη. Οι πελάτες “γαντζώνονται” από την εφαρμογή για να βρουν πολύ φθηνές ευκαιρίες, όπως μια οδοντόβουρτσα ήχου για 3,28 δολάρια ή ακουστικά τύπου AirPod για 2,98 δολάρια.

    Παίζουν με τα παιχνίδια της πλατφόρμας και εθίζονται κατά κάποιον τρόπο σε αυτήν.

    Ωστόσο, η βιομηχανία της τεχνολογίας είναι γεμάτη με παροδικά θαύματα: Wish, Groupon, Pets.com, που ξόδεψαν πολλά, μόνο για να διαπιστώσουν ότι δεν μπορούσαν να μετατρέψουν τους χρήστες σε πιστούς πελάτες.

    «Η Temu μπορεί να μην είναι σε θέση να προσφέρει τις τρέχουσες χαμηλές τιμές της επ’ αόριστον, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει στη διάβρωση της βασικής της αξίας», έγραψαν οι αναλυτές της Morgan Stanley, συμπεριλαμβανομένου του Simeon Gutman, σε μια πρόσφατη έκθεση με τίτλο «The Temu Effect».

    «Τα δεδομένα θα μπορούσαν να σημαίνουν ότι η Temu “καίει” τους νέους πελάτες χωρίς να δημιουργεί εθισμό μετά τις αρχικές δοκιμές στην πλατφόρμα», επεσήμαναν.

    Γεγονός είναι ότι η PDD και η θυγατρική της Temu έχουν πολλούς υποστηρικτές, με την μητρική εταιρεία να έχει ήδη αποδείξει ότι μπορεί να μετατρέψει μια σειρά χρηστών σε κερδοφόρους πελάτες.

    Η PDD βρίσκεται σε καλό δρόμο να αυξήσει τα καθαρά έσοδα κατά περίπου 60% φέτος στα 51 δισεκατομμύρια γιουάν (7,1 δισεκατομμύρια δολάρια) με έσοδα 235 δισεκατομμυρίων γιουάν.

    Η Temu χάνει δισεκατομμύρια τώρα, όμως πολλοί αναλυτές πιστεύουν ότι θα γίνει κερδοφόρα και θα γίνει σημαντικό μέρος της επιχείρησης με την πάροδο του χρόνου.

    «Αναμένουμε ότι η εταιρεία θα είναι μια δύναμη που θα πρέπει να υπολογίζεται παγκοσμίως τα επόμενα χρόνια», σημειώνουν οι αναλυτές.

    Την ίδια στιγμή, η PDD τονίζει ότι φέρνει σημαντικές καινοτομίες στο ηλεκτρονικό εμπόριο, συμπεριλαμβανομένων των διαδραστικών αγορών που μοιάζουν με παιχνίδια και μιας πιο αποτελεσματικής αλυσίδας εφοδιασμού που συνδέει τους καταναλωτές απευθείας με τα εργοστάσια για χαμηλότερο κόστος.

    «Το μοντέλο «Consumer-to-Manufacturer» (C2M) με τη Pinduoduo ήταν μια πρωτοποριακή προσπάθεια στην Κίνα. Με την Temu, προσαρμόζουμε αυτό το μοντέλο στις παγκόσμιες αγορές», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας.

    Από το μηδέν στην κορυφή

    Η PDD υπέστη πολλές αποτυχίες στην πορεία προς την επιτυχία. Αφού εισήχθη στο χρηματιστήριο στο Nasdaq το 2018, οι μετοχές της βυθίστηκαν κάτω από την αρχική τιμή δημόσιας προσφοράς εν μέσω ανησυχιών για τα κέρδη.

    Ο Huang παραιτήθηκε από τη θέση του προέδρου το 2021, αφού η καθαρή του περιουσία ανήλθε στα 45 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς το Πεκίνο άρχισε να καταστρέφει τους τεχνολογικούς γίγαντες της Κίνας και τους δισεκατομμυριούχους όπως τον Ma, ο οποίος είχε επίσης αποχωρήσει από την ηγεσία της Alibaba ανήμερα των 55ων γενεθλίων του το 2019.

    Ωστόσο, η PDD προχώρησε. Υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Chen Lei, η εταιρεία αύξησε τα έσοδα απλώνοντας τα πλοκάμια της σε μικρότερες πόλεις της Κίνας και τις αγορές του εξωτερικού.

    Η εταιρεία εμφάνισε τα πρώτα της ετήσια κέρδη το 2021, με τα έσοδα να αγγίζουν τα 94 δισεκατομμύρια γιουάν, ενώ τριπλασίασε τα κέρδη της πέρσι, παρουσιάζοντας αύξηση στα 131 δισεκατομμύρια γιουάν.

    Μάλιστα, τα έσοδα της Temu κατά το γ’ τρίμηνο πιθανότατα να αυξήθηκαν περισσότερο από 300% σε περίπου 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τους αναλυτές.

    Διαβάστε επίσης

    Temu: Η κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου επελαύνει στις ΗΠΑ

    Nova: Στα 612 εκατ. ευρώ τα έσοδα στο 9μηνο

    Cosmote TV-Mega-Ant1 κατέθεσαν προσφορά για τα δικαιώματα του Champions League



    ΣΧΟΛΙΑ