• Business

    ΤΕΚΑΛ-Intrakat: Tο διαζύγιο και το restart – Tι σηματοδοτεί η σύμπλευση για τα δικαστήρια Αθηνών

    Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Παναγιώτης Ψαλτάκος (ΤΕΚΑΛ)


    Restart σε μία τρικυμιώδη σχέση κάνει η Intrakat καθώς, όπως γνωστοποιήθηκε χθες από το ΤΑΙΠΕΔ, η εισηγμένη ενώνει τις δυνάμεις της με την ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου με στόχο την επικράτηση σε διαγωνισμό για κτιριακό έργο αξίας άνω των 250 εκατ. Ευρώ που δημοπρατεί το Υπουργείο Δικαιοσύνης.

    Πρόκειται για τη μετεγκατάσταση του Πρωτοδικείου και της Εισαγγελίας Αθηνών από την Ευελπίδων στον Άρειο Πάγο.

    Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί τις προοπτικές για την ανοικοδόμηση μίας νέας σχέσης μεταξύ των εταιριών, καθώς στο παρελθόν μία παρόμοια προσέγγιση, μεταξύ της παλαιάς διοίκησης της Intrakat και της ΤΕΚΑΛ, είχε ναυαγήσει.

    Η κατάσταση αυτή αναμένεται πλέον να αλλάξει άρδην, καθώς η νέα διοίκηση της εισηγμένης με διευθύνοντα σύμβουλο τον Αλέξανδρο Εξάρχου, φαίνεται να επιχειρεί μία νέα προσέγγιση, στο πλαίσιο της στροφής στα έργα ΣΔΙΤ, τα οποία παρέχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.

    Την ίδια στιγμή η ΤΕΚΑΛ κάνει και αυτή το δικό της restart καθώς προσπαθεί να επιστρέψει στα μεγάλα έργα υποδομών, όπως έχει ήδη φανεί με τη σύμπραξη με την Interkat του Πανουργιά Παπαϊωάννου όπου και διεκδίκησαν τα οδικά έργα Μπράλος-Άμφισσα και Παράκαμψη Χαλκίδας, ενώ κατάφερε μέσω της ίδιας Κοινοπραξίας να κλειδώσει οδικό έργο αξίας 60 εκατ. Ευρώ.

    Το διαζύγιο με την Intrakat

    Η τρικυμιώδης σχέση των δύο εταιριών ξεκίνησε όταν ένωσαν τις δυνάμεις τους για τη διεκδίκηση διαγωνισμών για έργα υποδομών. Η παλιά διοίκηση της Intrakat είχε βρει έναν ισχυρό εταίρο στα λιμενικά έργα, καθώς τότε η ΤΕΚΑΛ είχε αναλάβει την πλειοψηφία των έργων στο λιμάνι Πειραιά για λογαριασμό της Cosco, ενώ από την άλλη η εταιρεία του Παναγιώτη Ψαλτάκου είχε βρει ένα νέο σημείο εισόδου για λοιπά έργα υποδομών.

    Πιο συγκεκριμένα, η κοινοπραξία Intrakat-ΤΕΚΑΛ είχε δώσει το 2018 την καλύτερη προσφορά για το έργο της αποχέτευσης Παλλήνης, το οποίο κοστολογούταν στα 55 εκατ. Ευρώ. Ωστόσο, όπως είχε γραφτεί στον Τύπο εκείνης της εποχής, η Κοινοπραξία «έχασε» το έργο, καθώς μία παλιά υπόθεση της ΤΕΚΑΛ τους στοίχισε των διαγωνισμό.

    Πρόκειται για μία υπόθεση, την οποία η ΤΕΚΑΛ είχε αποκρύψει κατά τη διάρκεια της υποβολής της προσφοράς για το έργο της Παλλήνης. Αυτή αφορούσε τον διαγωνισμό του 2011 για την ανέγερση του 5ου Λυκείου Λαμίας στον οποίο η Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε εντοπίσει, όπως αναφέρεται σε σχετική της απόφαση που εκδόθηκε το 2020 «πρακτικές καρτελικού τύπου».

    Στη συγκεκριμένη περίπτωση το γυαλί είχε ραγίσει, αλλά στην πορεία αυτό έσπασε οριστικά όταν η ΤΕΚΑΛ, αφού ανέλαβε έργα στο Λιμάνι Πειραιά, αποστασιοποιήθηκε από την Intrakat παρά την αρχική τους συνεννόηση για την από κοινού υλοποίηση των έργων.

    Τι έχει κάνει έκτοτε η ΤΕΚΑΛ

    Έκτοτε η ΤΕΚΑΛ έχει προσπαθήσει να κάνει το comeback στα έργα υποδομών με διάφορα επίπεδα επιτυχίας.

    Αναλυτικότερα, η ΤΕΚΑΛ είχε εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για την ανέγερση και την κατασκευή των δικαστικών μεγάρων στην Κεντρική Μακεδονία χωρίς, ωστόσο, να περάσει, στην επόμενη φάση. Το ίδιο συνέβη και στον εν εξελίξει διαγωνισμό για το βιοκλιματικό κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.

    Ωστόσο, η εταιρεία κατάφερε να επικρατήσει στους διαγωνισμούς για τον Περιφερειακό Αλεξανδρούπολης, την υπογειοποίηση της άρδευσης στα Τρίκαλα (12 εκατ. ευρώ), την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε Θήβα και Χαλκίδα (16,6 εκατ. ευρώ), καθώς και έργο αξίας 12,3 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση κατολισθήσεων.

    Πλέον, η ΤΕΚΑΛ έχει ενώσει τις δυνάμεις της με την Interkat και παραλίγο να κάνουν την έκπληξη στο Μπράλος-Άμφισσα, αλλά η ιταλική CmC Di Ravenna, όπως είχε αποκαλύψει το mononews, της κόστισε το έργο.

    Παρ’ολ’αυτά οι δύο ελληνικές εταιρίες κατάφεραν να επικρατήσουν στον διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού για τον οδικό άξονα Καβάλας-Δράμας αξίας 60 εκατ. Ευρώ, ο οποίος δημοπρατήθηκε το 2022 και συμμετείχαν οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos).

    Τι αφορά το νέο έργο που κτυπούν οι δύο εταιρείες

    Το νέο έργο που διεκδικούν ως συμμαχία πλέον οι δύο εταιρίες αφορά στη δημιουργία ενός δικαστικού hub πέριξ του Αρείου Πάγου, στο οποίο θα συγκεντρωθούν όλες οι κατακερματισμένες δικαστικές υπηρεσίες.

    Πιο συγκεκριμένα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει αναλάβει την ωρίμανση του διαγωνισμού μέσω της μονάδας συμβάσεων στρατηγικής σημασίας (PPF), ενώ αναθέτουσα αρχή είναι το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Στο έργο περιλαμβάνεται η κατασκευή δύο νέων κτιρίων 40.000 και 10.000 τμ, ενώ θα γίνει ανακαίνιση τριών οικοπέδων του υπόγειου χώρου έκτασης 45.000 τμ.

    Στον διαγωνισμό συμμετέχουν επίσης, ως ξεχωριστά σχήματα, οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ και Mytilineos.

    Σημειώνεται πως το project χρηματοδοτείται κατά 25 εκατ. Ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης θα πρέπει να έχει επιλέξει το ανάδοχο και να υπογραφεί η σχετική σύμβαση εντός του τρέχοντος έτους, καθώς το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη το 2026.

    Διαβάστε επίσης:

    ΤΑΙΠΕΔ: 5 ενδιαφερόμενοι για τα νέα δικαστήρια στην Αθήνα

    Υπουργείο Υποδομών: Ζήτημα ημερών η υπογραφή οδικών έργων αξίας 499 εκατ. ευρώ – Ποιοι Όμιλοι τα αναλαμβάνουν



    ΣΧΟΛΙΑ