• Business

    Στο επόμενο στάδιο προχωρούν διαγωνισμοί για οδικά έργα αξίας άνω των δύο δισ. ευρώ-Ποιοι Όμιλοι τα διεκδικούν

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτωρ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilneos), Παναγιώτης Παπανικόλας (Vinci),


    Στο επόμενο στάδιο μέχρι τα τέλη του 2022 αναμένεται να περάσουν οι διαγωνισμοί για δύο οδικές παραχωρήσεις συνολικής αξίας άνω των δύο δισ. Ευρώ που διεκδικούν μεγάλοι εγχώριοι και διεθνείς Όμιλοι. Πρόκειται για τους εν εξελίξει διαγωνισμούς του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αφορούν το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος.

    Ο πρώτος διαγωνισμός βρίσκεται πολύ κοντά στο Β1 στάδιο που αφορά τις διαπραγματεύσεις με το Υπουργείο Υποδομών για το τελικό οικονομικό και αντικείμενο των έργων, ενώ ο δεύτερος αναμένεται να εισέλθει σύντομα στο τελικό στάδιο (Β2), κατά τη διάρκεια του οποίου θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές.

    Επιπλέον, πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας, επισημαίνουν ότι εντός του 2023 είναι αρκετά πιθανό να γνωρίζουμε τους αναδόχους και για τα δύο έργα.

    Μάλιστα, το Υπουργείο, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, «τρέχει» το τελευταίο διάστημα τις διαδικασίες για την εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης και για τους δύο διαγωνισμούς μέσω της επιλογής νομικών και τεχνικών συμβούλων.

    Χανιά-Ηράκλειο

    Το Χανιά-Ηράκλειο αποτελεί το μεγαλύτερο και «ακριβότερο» τμήμα του ΒΟΑΚ, καθώς το μήκος του ανέρχεται στα 156 χιλιόμετρα μαζί με την προαίρεση για την επέκταση Κίσσαμος-Χανιά, ενώ το αρχικό κόστος κατασκευής του εκτιμάται στα 1,5 δισ. Ευρώ.

    Στην παρούσα φάση ο εν εξελίξει διαγωνισμός βρίσκεται στο Α΄ Στάδιο και ήδη τέσσερα σχήματα έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για να υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους.

    Σημειώνεται πως υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον τόσο από την πλευρά των Ελλήνων κατασκευαστών όσον και από έναν γαλλικό κολοσσό, καθώς οι Όμιλοι που έχουν υποβάλει τους φακέλους τους είναι οι εξής:

    • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
    • ΑΒΑΞ
    • Ελλάκτωρ
    • Vinci

    Εφόσον η σύμβαση υπογραφεί εντός του 2023 και εγκατασταθούν τα εργοτάξια την ίδια χρονιά, τότε είναι εφικτό ο οδικός άξονας να έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία εντός του 2027, ενώ στη συνέχεια ο ανάδοχος θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του οδικού άξονα για 23 έτη.

    Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος

    Ο εν λόγω διαγωνισμός τρέχει από το 2016 και αντικείμενο του έργου αρχικού προϋπολογισμού 450 εκατ. Ευρώ είναι η κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του υποθαλάσσιου δρόμου μήκους άνω των 11 χλμ που θα συνδέει το Πέραμα με τη Σαλαμίνα.

    Ήδη από την πρώτη φάση του διαγωνισμού είναι φανερό το ενδιαφέρον των μεγάλων Ομίλων της χώρας μας, αλλά και τη Vinci. Αναλυτικότερα, οι Όμιλοι που αναμένεται να δώσουν το παρόν και στη Β2 Φάση του διαγωνισμού είναι οι εξής:

    • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
    • Mytilineos
    • Ελλάκτωρ
    • Vinci

    Προς το παρόν το Υπουργείο βρίσκεται ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης και το μόνο που μένει είναι να περάσει η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Αττικής, ώστε να δώσει στη συνέχεια το τελικό πράσινο φως το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ)

    Στόχος του Υπουργείου είναι το έργο να έχει υπογραφεί έως τα τέλη του τρέχοντος έτους, γεγονός και το οποίο σημαίνει πως ο οδικός άξονας θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027. Σημειώνεται πως η διάρκεια της παραχώρησης ανέρχεται στα 35 έτη.

    Διαβάστε επίσης

    Υπουργείο Υποδομών: Προχωρούν οι διαδικασίες για το ηλεκτρονικό διόδιο και τη νέα επέκταση του ΒΟΑΚ



    ΣΧΟΛΙΑ