• Business

    Γιατί μπήκε στο επίκεντρο το μπλε τιμολόγιο: Μάχη τιμών για την εξασφάλιση πελατών

    Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos) - Γιώργος Περιστέρης (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή) - Γιώργος Στάσσης (ΔΕΗ), Ανδρέας Σιάμισιης (HELLENIQ Energy)

    Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos) – Γιώργος Περιστέρης (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή) – Γιώργος Στάσσης (ΔΕΗ), Ανδρέας Σιάμισιης (HELLENIQ Energy)


    Τη δόξα του πράσινου τιμολογίου πήρε το μπλε τιμολόγιο ρεύματος….καθώς  κερδίζει το ενδιαφέρον καταναλωτών και εταιρειών ενέργειας.

    Οι καταναλωτές  από τη μια δεν θέλουν να ασχολούνται με την τιμή της ενέργειας κάθε μήνα, ούτε να ανησυχούν για απρόβλεπτα κόστη και το βλέπουν σαν την πιο λογική λύση ειδικά αφού οι τιμές του πλέον είναι κοντά σε αυτές των κυμαινόμενων, χωρίς τον κίνδυνο για ξαφνικές αυξήσεις. Οι εταιρείες από την άλλη, θέλουν να κερδίσουν ένα σταθερό πελατολόγιο και εξασφαλισμένο περιθώριο κέρδους.

    Στο πλαίσιο αυτό οι εταιρείες προμήθειας  δίνουν μάχη για το μπλε τιμολόγιο ρεύματος, για να βγάλουν τους καταναλωτές από τα διλήμματα του πράσινου ή κίτρινου τιμολογίου και να μην ανησυχούν για απώλειες πελατών ή για απλήρωτους λογαριασμούς…

    Τα σταθερά τιμολόγια που κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης ενείχαν κινδύνους για τις εταιρείες προμήθειας, σήμερα αποτελούν την ασφαλέστερη επιλογή, ενώ κίνδυνο για τις εταιρείες έχουν τα κυμαινόμενα τιμολόγια, γιατί με αυτά μπορεί να βρεθούν με απλήρωτους λογαριασμούς από πελάτες που φέυγουν για άλλο προμηθευτή.

    Έτσι, ενώ μέσα στην κρίση τα σταθερά τιμολόγια ενείχαν τον κίνδυνο ζημιών για τις εταιρείες, αν η τιμή χονδρεμπορικής σημείωνε απότομη άνοδο, σήμερα συμβαίνει το αντίθετο.

    Κι αυτό γιατί οι εταιρείες αξιοποιώντας τη συγκυρία πτώσης των τιμών ενέργειας,  εξασφάλισαν σε καλή τιμή μεγάλες ποσότητες ενέργειας και πλέον στόχος τους είναι να δώσουν τις ποσότητες αυτές στην αγορά σε ελκυστικές τιμές. Έτσι εξασφαλίζουν ευχαριστημένους πελάτες που δεν θέλουν να αλλάξουν εταιρεία ούτε να αφήσουν απλήρωτους λογαριασμούς.

    Γιατί γίνεται δημοφιλής επιλογή το μπλε τιμολόγιο

    Το επιχείρημα υπέρ ενός σταθερού τιμολογίου είναι ουσιαστικό και για τον καταναλωτή: Όποιος επιλέξει σταθερό τιμολόγιο γνωρίζει το κόστος για ένα χρόνο, χωρίς να ανησυχεί αν η τιμή θα πέσει ή θα ανέβει.

    Και τα επίπεδα που προσφέρονται τα μπλε τιμολόγια είναι κοντά ή και χαμηλότερα από το κόστος ενέργειας που πλήρωνε ο καταναλωτής το 2023, όταν υπήρχε και η επιδότηση. Ταυτόχρονα, αν και σήμερα οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πτωτική πορεία των τιμών, κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος τι θα συμβεί κατά τη  διάρκεια του έτους, όταν οι γεωπολιτικές εξελίξεις που επηρεάζουν την ενέργεια είναι τόσες πολλές και απρόβλεπτες.

    Από την άλλη οι εταιρείες δίνοντας έμφαση στο μπλε τιμολόγιο μόνο κερδισμένες μπορεί να είναι, αφού έχοντας προαγοράσει τις ποσότητες σε καλή τιμή, δεν έχουν κίνδυνο αν οι τιμές ανέβουν, και αν πέσουν έχουν εξασφαλίσει ένα καλό περιθώριο κέρδους. Και κυρίως θέλουν να “κλείσουν” ένα μέρος του πελατολογίου τους για να μην ανησυχούν κάθε μήνα…

    Όλο και πιο χαμηλά οι τιμές

    Την αρχή στις ανακοινώσεις ελκυστικών τιμών για το μπλε τιμολόγιο έκανε η ΔΕΗ, που ανακοίνωσε τιμή 17,9 λεπτά/κιλοβατώρα σταθερά για ένα χρόνο με 5 ευρώ πάγιο, ακολούθησε η Elpedison και ο ΗΡΩΝ με 16,9 λεπτά/κιλοβατώρα, η Protergia με 16,5 λεπτά/κιλοβατώρα και πάγιο 3,5 ευρώ  η Ελιν με 14,9 λεπτά/κιλοβατώρα πάγιο 5 ευρώ/μήνα  αλλά για αιτήσεις έως 15/01/2024, δώρο τα πάγια τριών μηνών.

    Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένονται και άλλες ανακοινώσεις για τα σταθερά τιμολόγια από τις υπόλοιπες εταιρείες προμήθειας, ενώ είναι ενδιαφέρον ότι οι μικρές εταιρείες επιχειρούν να αποκτήσουν μεγαλύτερη παρουσία στην αγορά μέσω ελκυστικών τιμών στο μπλε τιμολόγιο.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι σήμερα την καλύτερη προσφορά  στο μπλε τιμολόγιο,   προσφέρει η ΕΛΙΝΟΙΛ, με τιμή 14,9 λεπτά/kWh με δέσμευση για 12 μήνες. Φιλοδοξία της εταιρείας με το ελκυστικό αυτό τιμολόγιο είναι να δει το μερίδιό της να αυξάνεται εξασφαλίζοντας νέους πελάτες.

    Όπως αναφέρει ο Πρόεδρος της εταιρείας, Γιάννης Αληγιζάκης, «Η σημερινή συγκυρία προσφέρει μια πολύ καλή ευκαιρία στην “ελίν electricon” να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας που σήμερα δεν ξεπερνάει το 0,5%. Το μπλε τιμολόγιο σε αυτήν την τιμή, είναι μια πολύ ελκυστική επιλογή για τους καταναλωτές», σημειώνει, «καθώς είναι φθηνότερο από τα υπόλοιπα μπλε της αγοράς, αλλά και πιο ανταγωνιστικό από πολλά κυμαινόμενα».

    Πώς και πότε να διαλέξετε τιμολόγιο

    Το μπλε τιμολόγιο είναι η καλύτερη επιλογή για όσους καταναλωτές δεν θέλουν να ασχολούνται με την τιμή ρεύματος, αλλά θέλουν να ξέρουν από πριν το ενεργειακό τους κόστος για ένα χρόνο.

    Αν ωστόσο, πιστεύετε ότι η τιμή της ενέργειας θα είναι μόνο πτωτική και θέλετε να επωφεληθείτε από τις χαμηλότερες τιμές που μπορεί να έχει τους επόμενους μήνες, τότε φθηνότερη επιλογή θα είναι ένα κυμαινόμενο τιμολόγιο, πράσινο ή κίτρινο. Αν επίσης θέλετε να αλλάζετε εταιρεία συχνά, ακόμη και κάθε μήνα, αυτό μπορείτε να ο κάνετε με το πράσινο και κίτρινο τιμολόγιο.

    Με το πράσινο τιμολόγιο, θα ξέρετε από την αρχή του κάθε μήνα το κόστος ενέργειας του μήνα. Με το κίτρινο θα ξέρετε μια αρχική τιμή στην αρχή του μήνα, αλλά η τελική τιμή θα καθορίζεται στο τέλος του μήνα, από την πορεία της τιμής της ενέργειας στη χονδρεμπορική αγορά. Αν αυτή πέφτει, το κίτρινο τιμολόγιο θα είναι ακόμη φθηνότερο, αν όμως ανέβει, η ρήτρα αναπροσαρμογής θα αυξήσει την αρχική τιμή του.

    Ανάλογα λοιπόν, το ρίσκο που θέλετε να αναλάβετε, θα επιλέξετε μπλε, πράσινο, ή κίτρινο.

    Όσο για το πότε πρέπει να επιλέξετε, καλύτερα, να περιμένετε την αρχή του έτους, ώστε αν θέλετε μπλε να έχουν ανακοινώσει όλες οι εταιρείες τις προσφορές τους για να επιλέξετε το φθηνότερο. Και για το πράσινο τιμολόγιο όμως, οι τελικές τιμές για τον Ιανουάριο θα ανακοινωθούν αρχές Ιανουαρίου, και τότε θα μπορείτε να επιλέξετε την τιμή και την εταιρεία που σας ταιριάζει.



    ΣΧΟΛΙΑ