Πλήγμα ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ (1,4 δισεκατομμύρια δολαρίων) από τους δασμούς των ΗΠΑ αναμένει η Stellantis κατά το β’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Δύο ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής συμφωνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις ΗΠΑ, ο κατασκευαστής των Jeep και Fiat σημείωσε ότι αναμένει χαμηλό μονοψήφιο προσαρμοσμένο περιθώριο λειτουργικών κερδών για το β’ εξάμηνο.
Η προηγούμενη εκτίμηση της Stellantis για το σύνολο του έτους – την οποία αναθεώρησε τον Απρίλιο λόγω του χάους που προκάλεσε η δασμολογική καταιγίδα του Τραμπ – ήταν για ένα μεσαίου μεγέθους μονοψήφιο περιθώριο.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία νωρίτερα αυτόν τον μήνα ανακοίνωσε καθαρές ζημίες ύψους 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ για το α’ εξάμηνο, μετά τη μείωση των επενδύσεων και τον απολογισμό του κόστους των εμπορικών πολέμων.
O νέος διευθύνων σύμβουλος, Αντόνιο Φιλόσα (Antonio Filosa), καλείται να ανταποκριθεί στις αλλαγές στην αγορά αυτοκινήτων καθώς και στα λάθη της εταιρείας.
Την ίδια στιγμή, οι εμπορικές κινήσεις του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ αυξάνουν τα έξοδα και αναστατώνουν τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, ενώ οι Κινέζοι κατασκευαστές με επικεφαλής την BYD πιέζουν στην στάσιμη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης.
Τα προβλήματα της Stellantis είναι πιο σοβαρά στη Βόρεια Αμερική, πρώην κέντρο κερδοφορίας για την εταιρεία, όπου οι αποστολές της μειώθηκαν κατά 25% το β’ τρίμηνο.
Οι δασμοί αυξάνουν το κόστος και επιβαρύνουν τα λειτουργικά και καθαρά κέρδη, ενώ η εταιρεία ανέφερε επιπλέον πλήγμα α’ εξάμηνο, καθώς σταμάτησε προσωρινά την παραγωγή στον Καναδά και το Μεξικό.
Η μετοχή της Stellantis υποχωρούσε κατά 2,25% στο Μιλάνο το μεσημέρι της Τρίτης, ενώ έχει υποχωρήσει περίπου κατά 37% φέτος.
Τα έσοδα μειώθηκαν στο εξάμηνο έως τον Ιούνιο σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι, μετά τη μείωση των πωλήσεων στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική, καθώς και Μέση Ανατολή και Αφρική.
Ωστόσο, αυξήθηκαν στη Νότια Αμερική, λόγω της αυξημένης ζήτησης στην Αργεντινή.
Η εταιρεία δήλωσε ότι παρατηρεί βελτιώσεις στους όγκους, τα έσοδα και τα λειτουργικά έσοδα σε σύγκριση με το β’ εξάμηνο του 2024, εν μέρει λόγω νέων προϊόντων όπως το Fiat Grande Panda.
Ο Filosa ωστόσο, βρίσκεται επίσης υπό πίεση να αντιμετωπίσει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στην Ευρώπη και να βελτιώσει ορισμένες από τις μάρκες του ομίλου, οι οποίες αντιμετωπίζουν δυσκολίες.
Σε αυτές περιλαμβάνεται η κατασκευάστρια αυτοκινήτων πολυτελείας Maserati, που κατέγραψε αρνητικό περιθώριο κέρδους 38% το α’ εξάμηνο, μετά την πτώση των πωλήσεων.
Η εταιρεία ποντάρει στη βοήθεια των νέων μοντέλων, συμπεριλαμβανομένου ενός υβριδικού Jeep Cherokee και του Dodge Charger Sixpack με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Υπενθυμίζεται ότι η Stellantis κατέγραψε πλήγμα περίπου 300 εκατομμυρίων ευρώ από τους δασμούς των ΗΠΑ κατά το α’ εξάμηνο, καθώς έχασε την παραγωγή της και ανταποκρίθηκε σε υψηλότερους δασμούς.
Ο οικονομικός διευθυντής Νταγκ Όστερμαν (Doug Ostermann) ανέφερε νωρίτερα αυτό τον μήνα στους επενδυτές, ότι ο αντίκτυπος των δασμών πιθανότατα θα είναι «σημαντικά» μεγαλύτερος κατά το β’ εξάμηνο.
Ο νέος CEO αναμένεται να μιλήσει εντός της ημέρας στους αναλυτές.
Διαβάστε επίσης:
Hellenic Train: Διακοπή κυκλοφορίας στο τμήμα Ζάχαρη- Ραψάνη, λόγω πυρκαγιάς
Yutong: Κλείδωσε η αναδοχή της προμήθειας 125 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων ύψους άνω των 64 εκατ. ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βρετανία: Ξεκίνησαν τις πρώτες ρίψεις από αέρος ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα
- ΕΚΤΕΡ: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών
- Διάσκεψη για Παλαιστινιακό: Αραβικές και μουσουλμανικές χώρες καταδικάζουν τη Χαμάς – Ζητούν τον αφοπλισμό της
- Μοτιεγιούνας (CEO Euroleague): «Μία λίγκα με το NBA θα δημιουργούσε σύγχυση και διχασμό»
