• Ναυτιλία

    Στα διαλυτήρια πλοίο ελληνικών συμφερόντων εξαιτίας ενός… απρόσεκτου καπετάνιου

    Ο εφοπλιστής Ανδρέας Χατζηγιάννης

    Ο εφοπλιστής Ανδρέας Χατζηγιάννης


    Στα διαλυτήρια οδηγήθηκε ένα πλοίο ελληνικών συμφερόντων, το οποίο υπέστη σοβαρές ζημιές σε ένα ατύχημα που προκλήθηκε εξαιτίας ενός… απρόσεκτου καπετάνιου.

    Το containership Virgin Star (πρώην CSL Virginia, χωρητικότητας 5.018 teu, κατασκευής 2005) που διαχειριζόταν η εταιρεία Cyprus Sea Lines, συμφερόντων του εφοπλιστή Ανδρέα Χατζηγιάννη, βρισκόταν αγκυροβολημένο ανοιχτά της Κορσικής τον περασμένο Οκτώβριο, όταν το φέρι Ulysse (χωρητικότητας 17.900 gt, κατασκευής 1997) έπεσε με δύναμη πάνω του, κινούμενο με ταχύτητα περίπου 19 κόμβων. Από την έρευνα που διεξήχθη για το περιστατικό διαπιστώθηκε ότι ο καπετάνιος του φέρι, τυνησιακών συμφερόντων, μιλούσε και έστελνε μηνύματα στο κινητό του και δεν έβλεπε το ραντάρ.

    Από τη σύγκρουση περίπου 200 κυβικά μέτρα πετρελαίου κατέληξαν στη θάλασσα, ενώ το σκαρί του πλοίου υπέστη σοβαρή ζημιά, με αποτέλεσμα η εταιρεία να οδηγηθεί στην απόφαση να το πουλήσει. Ναυτιλιακές πηγές που επικαλείται το TradeWinds αναφέρουν ότι το πλοίο πωλήθηκε σε αγοραστές από το Μπανγκλαντές σε ασυνήθιστα υψηλή τιμή, στα 488 δολάρια ανά ldt, ενώ άλλες πληροφορίες θέλουν την τιμή να κινείται κοντά στα 455 δολάρια ανά ldt, ήτοι 9,6 εκατομμύρια δολάρια.

    Η τιμή αυτή είναι πιο κοντά στα σημερινά δεδομένα της αγοράς, με βάση δύο πρόσφατες πωλήσεις containerships προς διάλυση: αυτήν την εβδομάδα η ελληνική Element Shipmanagement πούλησε έναντι 450 δολαρίων ανά ldt το πλοίο Serval (χωρητικότητας 1.160 teu, κατασκευής 1996), ενώ η επίσης ελληνική Victoria Oceanway πούλησε έναντι 446 δολαρίων ανά ldt το πλοίο Princess of Luck (χωρητικότητας 1.218 teu, κατασκευής 1997).

    Ως γνωστόν, τα containerships συνήθως πιάνουν μεγαλύτερες τιμές από άλλους τύπους πλοίων όταν πωλούνται για scrap, καθώς τα προτιμούν συγκεκριμένοι αγοραστές, ειδικά στην Ινδία. Μάλιστα, η Costamare του Κ. Κωνσταντακόπουλου έσπασε το φράγμα των 500 δολαρίων τον περασμένο Οκτώβριο, όταν πούλησε το πλοίο MSC Koroni (χωρητικότητας 3.840 teu, κατασκευής 1998) έναντι 502 δολαρίων ανά ldt, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, μία τιμή που η GMS χαρακτήρισε “απίστευτη”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Γ. Οικονόμου: H DryShips περνά στην αντεπίθεση και απαντά στους μετόχους της

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Αλαφούζος: Νέα συμφωνία από την Okeanis Eco Tankers

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Aegean Marine Petroleum: Αυτό είναι το νέο, τελικό σχέδιο αναδιάρθωσης της εταιρείας



    ΣΧΟΛΙΑ