• Business

    Δημ. Σαράντης (Όλυμπος): Έχουμε τελειώσει με τις ανατιμήσεις

    • Άννα Διανά
    Ο Δημήτρης Σαράντης, πρόεδρος του ομίλου

    Ο Δημήτρης Σαράντης, πρόεδρος του ομίλου “Ελληνικά Γαλακτοκομεία ΑΕ”


    Μπορεί ο πληθωρισμός να συνεχίζει την καθοδική του πορεία διολισθαίνοντας σε χαμηλό 14 μηνών ωστόσο οι τιμές στα τρόφιμα αντιστέκονται.

    Έτσι  ενώ ο δείκτης των τιμών καταναλωτή για τον προηγούμενο μήνα εν συγκρίσει με τον Φεβρουάριο του 2021 υποχώρησε στο 6,1%, από 7% το Ιανουάριο τα τρόφιμα παραμένουν στα υψηλά επίπεδα του 14,8%.

    Τα γαλακτοκομικά είναι μεταξύ των «πρωταθλητών» της κατηγορίας αφού οι καταναλωτές, με βάση τα ίδια στοιχεία, τα πληρώνουν ακριβότερα κατά 25,2% σε σχέση με πέρυσι.

    Για πόσο όμως θα συνεχιστεί αυτή η πορεία των τιμών που έχει οδηγήσει σε πτώση της κατανάλωσης;

    Για τον Δημήτρη Σαράντη, πρόεδρο του Ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία, γνωστού με το brand Όλυμπος, η αντίστροφη πορεία έχει ήδη αρχίσει.

    «Εμείς έχουμε τελειώσει με τις ανατιμήσεις στα γαλακτοκομικά» λέει χαρακτηριστικά στο mononews ο κ. Σαράντης.

     Η αποκλιμάκωση των τιμών έχει αρχίσει έμμεσα. Με προωθητικές ενέργειες, προσφορές που ποικίλουν ανάλογα με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ η Ελληνική Γαλακτοκομεία έχει ήδη προχωρήσει σε μειώσεις τιμών.

    Στους τιμοκαταλόγους δεν έχει αποτυπωθεί ακόμη η μείωση τιμών στα γαλακτοκομικά προϊόντα αλλά η αποκλιμάκωση έχει αρχίσει από τις αρχές του έτους με έμμεσο τρόπο.

    Τι σημαίνει αυτό; Ότι σε πρώτη φάση οι μειώσεις τιμών περνάνε μέσα από τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες. «Ήδη το κάνουμε εκτεταμένα με τις προσφορές   να διαφέρουν από αλυσίδα σε αλυσίδα κάτι το οποίο θα συνεχιστεί και θα επιβεβαιωθεί με τους νέους τιμοκαταλόγους που θα σταλούν στα σούπερ μάρκετ» σημειώνει ο κ. Σαράντης.

    «Ταβάνι» στη μείωση των τιμών

    Όπως όλη η αγορά, συμπεριλαμβανόμενων και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης, έτσι και ο κ. Σαράντης βλέπει «ταβάνι» στη μείωση των τιμών.

    Όπως λέει δεν θα επιστρέψουμε στις τιμές που είχαμε προ κρίσης γιατί έχουν φύγει όλα τα κόστη ψηλά και δεν θα μειωθούν. Με το ενεργειακό να παραμένει τον βασικό παράγοντα από τον οποίο θα κριθεί το τι μέλλει γενέσθαι. Ωστόσο βλέπει μια μείωση της τάξης του 10% μέσα στη χρονιά.

    Σε επίπεδο πρώτης ύλης, δηλαδή του γάλακτος στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές οι τιμές παραγωγού στο αγελαδινό γάλα έχουν αρχίσει να κινούνται έντονα πτωτικά. Ενώ και στην ελληνική αγορά έχουν γίνει μικρές μειώσεις τιμών οδηγώντας μάλιστα αγελαδοτρόφους να κατονομάσουν συγκεκριμένες γαλακτοβιομηχανίες για πρακτικές που τους οδηγούν σε εξόντωση.

    Όπως λέει ο κ. Σαράντης η γαλακτοβιομηχανία ήταν αυτή που έδωσε αύξηση στους παραγωγούς όταν έπρεπε και  η ίδια αγορά φέρνει τώρα μείωση στις τιμές, με βάση τη ζήτηση και τα αδιάθετα αποθέματα.

    Μια ανάσα από το μισό δισ. ευρώ  ο τζίρος της Ελληνικά Γαλακτοκομεία

    Σύμφωνα με τον κ. Σαράντη οι καταναλωτές έχουν περιορίσει την κατανάλωση και όχι αδίκως αφού μέσα σε αυτό το πληθωριστικό περιβάλλον η αύξηση των τιμών έχει περιορίσει σημαντικά τα εισοδήματα. Όσον αφορά τη στρατηγική της εταιρείας σε επίπεδο ανατιμήσεων αυτές έγιναν από τις αρχές του 2022 και καθ’ ολη τη διάρκεια της χρονιάς με αποτέλεσμα σήμερα η εταιρεία να μη χρειάζεται να κάνει νέες αυξήσεις και να εμφανίζει παράλληλα ισορροπημένες οικονομικές επιδόσεις.

    Στο κατώφλι 500 εκατ. ευρώ έκλεισε το 2022 για την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη. Με τον τζίρο στα 493 εκατ. ευρώ αυξημένο περίπου κατά 15% σε σχέση με το 2021 (427 εκατ. ευρώ) η τρικαλινή εταιρεία σύμφωνα με τις εκτιμήσεις έχει εμφανίσει κερδοφορία ελαφρώς καλύτερη από το 2021 κάτι που δεν αποτελεί τάση στην αγορά, καθώς τα αυξημένα κόστη ροκανίζουν τη λειτουργική κερδοφορία.

    Αναφορικά με τα σχέδια της εταιρείας ο κ. Σαράντης είπε ότι πάει πιο πίσω η κυκλοφορία των προϊόντων ΑΓΝΟ. Τα πρώτα προϊόντα της ιστορικής μπράντας θα κυκλοφορήσουν μετά τον Σεπτέμβριο και μέχρι το τέλος του χρόνου στην αγορά της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας. Δεν υπάρχει σχεδιασμός να κυκλοφορήσουν στην υπόλοιπη Ελλάδα και όπως χαρακτηριστικά λέει ο κ. Σαράντης «τα προϊόντα ΑΓΝΟ θα είναι αποκλειστικό προνόμιο των Μακεδόνων.

    Διαβάστε επίσης

    Σαράντης: Σφήνα σε Apivita και Κορρέ με δικό του brand

    Σκλαβενίτης: Οι 11+1 εξαγορές στην ιστορία της



    ΣΧΟΛΙΑ