• Business

    Σαράντης: Σφήνα σε Apivita και Κορρέ με δικό του brand

    Κυριάκος και Γρηγόρης Σαράντης

    Κυριάκος και Γρηγόρης Σαράντης


    Σε διπλό μέτωπο στην αγορά των καλλυντικών «χτυπάει» ο όμιλος Σαράντη. Χωρίς νέες συμφωνίες μέχρι τώρα στην αγορά των καλλυντικών της επιλεκτικής διανομής, μετά το «διαζύγιο» με την Estee Lauder το περασμένο καλοκαίρι, εστιάζει στην προώθηση των προϊόντων προσωπικής φροντίδας χαμηλού μπάτζετ και παράλληλα μπαίνει με ένα νέο brand, δικής της παραγωγής στο κανάλι των φαρμακείων.

    Ηδη έχει παρουσία στο κανάλι των φαρμακείων (Lanes και Ortisan)  αλλά  με προϊόντα που αντιπροσωπεύει και όχι με ιδιοπαραγόμενο προϊόν.

    H  νέα σειρά  clinéa αναπτύχθηκε και παράγεται στις εγκαταστάσεις του ομίλου στα Οινόφυτα και στόχος είναι η δημιουργία ενός ισχυρού brand που θα διεκδικήσει μερίδια από μια αγορά με ισχυρά σήματα όπως η Apivita, Κορρές αλλά και σήματα όπως η Vichy,  που αντιπροσωπεύεται από τη L’oreal.

    Εστιάζοντας σε ένα premium προϊόν και την ανάπτυξή μέσω από το κανάλι των φαρμακείων, που συνεισφέρει στη συνολική αγορά καλλυντικών στην Ελλάδα, ποσοστό που ξεπερνά το 25%, ο όμιλος Σαράντη επιδιώκει να διευρύνει το οικονομικό του αποτύπωμα. Στόχευση είναι η σειρά προϊόντων clinéa να διευρυνθεί ανάλογα με την ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό ενώ το επόμενο βήμα είναι οι εξαγωγές.

    Στο κομμάτι της προσωπικής φροντίδας αναμένεται να κυκλοφορήσει στο επόμενο διάστημα κάποια νέα προϊόντα στη σειρά Bioten,  το ιδιόκτητο brand που παράγεται στην Ελλάδα και διανέμεται πανευρωπαϊκά. To brand που διανέμεται στο κανάλι της ευρείας έχει αξιοσημείωτη δυναμική, καθώς αποτελεί μια φθηνή εναλλακτική επιλογή έναντι των premium και ακριβών προϊόντων της κατηγορίας.

    Η στρατηγική στο κανάλι της ευρείας διανομής

    Στη στρατηγική του ομίλου εντάσσεται η ανάδειξη και προώθηση αυτής της κατηγορίας προϊόντων προσωπικής φροντίδας. Στην κατεύθυνση αυτή ανακοίνωσε τη δημιουργία μιας σειράς προϊόντων, τα «Great brands for Everyday» στην οποία εντάσσονται τα Bioten, Noxzema, Orzene και η μάρκα διανομής από τον ιταλικό Οίκο Sodalis, Tesori D’ Oriente.

    Τα σήματα κάτω από την ομπρέλα του «Great brands for Everyday» έχουν μια γκάμα προϊόντων  περιποίησης προσώπου και σώματος σε προσιτές τιμές.

    Η εταιρεία δραστηριοποιείται μέσω θυγατρικών εκτός από την Ελλάδα σε δώδεκα χώρες, Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Πορτογαλία και Ουκρανία- ενώ παράλληλα διατηρεί ένα ισχυρό δίκτυο διανομής σε παραπάνω από 50 χώρες μέσω άμεσων εξαγωγών που πραγματοποιούνται από τη μητρική και τις θυγατρικές της. Διαθέτει τέσσερις παραγωγικές μονάδες και έχει περισσότερους από 2.500 εργαζόμενους.

    Η  κατηγορία προσωπικής φροντίδας και περιποίησης εισφέρει στον τζίρο ένα πολύ σημαντικό ποσοστό που ξεπερνά το 40%.

    Οι πωλήσεις του ομίλου, οι οποίες αναμένεται να ανακοινωθούν προς το τέλος του μήνα, εκτιμάται ότι το 2022 έκλεισαν με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης ύψους περίπου 10% το οποίο αποδίδεται κυρίως στις ανατιμήσεις λόγω πληθωριστικών πιέσεων, καθώς σε επίπεδο όγκου καταγράφεται μείωση των πωλήσεων.  Τα αυξημένα κόστη, ενεργειακό, αύξηση πρώτων υλών, εκτόξευση των μεταφορικών κ.α. έχουν περιορίσει και το margin του ομίλου σε ποσοστό  κοντά στο 4%.  Κατά τη διάρκεια του εννεάμηνου πέτυχε πωλήσεις 327,27 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 9,95%, με μειωμένα EBITDA κατά 8,32% στα 35,48 εκατ. ευρώ και περιθώριο EBITDA 10,84% από 13% στο αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους.

    Διαβάστε επίσης

    Χρυσάφι πληρώνουμε στην Ελλάδα τα απορρυπαντικά των πολυεθνικών Procter & Gamble και Unilever

    Οι επενδυτές πίσω από τις νέες μπίζνες του Λάκη Γαβαλά



    ΣΧΟΛΙΑ