Η Βαλένθια έκανε το μεγάλο βήμα που περίμενε χρόνια: ανακοίνωσε την Telefónica ως Founding Partner και τεχνολογικό integrator του νέου, υπό κατασκευή «Μεστάγια», το οποίο στοχεύει να ανοίξει τις πύλες του το καλοκαίρι του 2027. Μια κίνηση που δικαιολογημένα χαρακτηρίζεται «στρατηγική», σε ένα έργο που είχε παγώσει από το 2009 και τώρα αναγεννάται με σκοπό να αποτελέσει το πιο προηγμένο τεχνολογικά στάδιο της Ισπανίας.

Η Telefónica, με ιστορία άνω των 100 ετών και παρουσία σε δεκάδες χώρες, αναλαμβάνει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την ολοκληρωμένη διαχείριση όλης της τεχνολογικής υποδομής. Ουσιαστικά θα γίνει ο αόρατος αλλά απολύτως κρίσιμος μηχανισμός που θα κρατά «ζωντανό» ένα γήπεδο 70.000 θέσεων, ικανό να υποστηρίξει από την καθημερινή λειτουργία του μέχρι την ασφάλεια και τις ψηφιακές υπηρεσίες των φιλάθλων.

1

LAN, Wi-Fi, ασφάλεια: Το τρίπτυχο της νέας εποχής

Η πρώτη μεγάλη ευθύνη της Telefónica είναι η εγκατάσταση και λειτουργία της LAN υποδομής του νέου γηπέδου. Μιλάμε για το νευρικό του σύστημα: το δίκτυο που θα στηρίζει τις εσωτερικές επικοινωνίες, τα συστήματα ελέγχου πρόσβασης, τις εφαρμογές διαχείρισης λειτουργιών, τις υπηρεσίες media και οτιδήποτε κρίσιμο απαιτεί αδιάλειπτη σύνδεση.

Παράλληλα, η εταιρεία θα δημιουργήσει ένα υψηλής χωρητικότητας Wi-Fi δίκτυο, ικανό να εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες χρήστες ταυτόχρονα. Οι σύγχρονοι φίλαθλοι δεν πάνε πια στο γήπεδο απλώς για να δουν αγώνα. Θέλουν να ανεβάζουν βίντεο, να μοιράζονται στιγμές, να χρησιμοποιούν ψηφιακές υπηρεσίες του συλλόγου, να αγοράζουν προϊόντα ή να αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον. Το νέο «Μεστάγια» υπόσχεται όλα αυτά χωρίς το μόνιμο άγχος «δεν έχει σήμα».

Το τρίτο κομμάτι είναι η κυβερνοασφάλεια. Η Telefónica θα εγκαταστήσει ένα προηγμένο σύστημα monitoring, προστασίας δεδομένων και άμεσης απόκρισης σε απειλές. Από την προστασία των ψηφιακών καναλιών μέχρι την ακεραιότητα των υπηρεσιών του συλλόγου, ο σχεδιασμός θυμίζει περισσότερο κέντρο επιχειρήσεων παρά ένα απλό γήπεδο.

Ένα project που «ξεκλειδώνει» νέο μοντέλο ανάπτυξης

Η συνεργασία δεν εξαντλείται στην τεχνική εγκατάσταση. Η Βαλένθια θέλει το νέο της σπίτι να γίνει οικονομικός και τεχνολογικός πολλαπλασιαστής. Το πλάνο που αποκαλύφθηκε περιλαμβάνει την αξιοποίηση ψηφιακών assets, νέων υπηρεσιών και μοντέλων εσόδων που βασίζονται στην τεχνολογία. Δεν είναι τυχαίο ότι η συμφωνία εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο συνεργασίας, ώστε το «Μεστάγια» να μπορεί να αναβαθμίζεται συνεχώς τα επόμενα χρόνια.

Στην ίδια λογική κινούνται και οι άλλοι Founding Partners που έχει ήδη ανακοινώσει ο σύλλογος. Η MaxAmaze, εταιρεία ψηφιακών εμπειριών στα στάδια, μπήκε στο project τον Οκτώβριο. Η Octopus Energy είχε προηγηθεί τον Σεπτέμβριο, καλύπτοντας το ενεργειακό σκέλος. Η Βαλένθια χτίζει ένα οικοσύστημα που θυμίζει περισσότερο premium ευρωπαϊκή αρένα και λιγότερο το προβληματικό κατασκεύασμα που έμεινε στα μπετά για πάνω από δέκα χρόνια.

Οι δηλώσεις και το πολιτικό πλαίσιο του έργου

Ο γενικός διευθυντής της ομάδας, Χαβιέ Σολίς, τόνισε πως η συμφωνία με την Telefónica αποτελεί «κομβικό βήμα» και «εγγύηση για τα υψηλότερα τεχνολογικά standards». Από την άλλη πλευρά, ο Εδουάρδο Αρίστε, επικεφαλής της Telefónica Empresas, έκανε λόγο για «ένα από τα πιο εμβληματικά έργα της πόλης» και υπογράμμισε ότι το νέο «Μεστάγια» θα αποτελέσει «έναν από τους πιο τεχνολογικά προηγμένους χώρους στην Ισπανία».

Πίσω από τις επίσημες δηλώσεις υπάρχει και η πραγματικότητα: η Βαλένθια έχει ανάγκη να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη της τοπικής κοινωνίας. Η πολύχρονη καθυστέρηση του έργου, ο οικονομικός εκτροχιασμός των προηγούμενων δεκαετιών και οι συχνές πολιτικές συγκρούσεις γύρω από το γήπεδο έχουν αφήσει σημάδια. Η παρουσία ενός κολοσσού όπως η Telefónica λειτουργεί ως «σφραγίδα αξιοπιστίας» σε ένα έργο που θέλει να μπει ξανά σε κανονική ρότα.

Ένα comeback με ψηφιακή σφραγίδα

Ο στόχος παραμένει ξεκάθαρος: η Βαλένθια να μπει στο νέο της στάδιο μέσα στη σεζόν 2027–28. Για μια ομάδα που παλεύει αγωνιστικά και επιχειρηματικά να ξαναβρεί το μέγεθός της, το νέο «Μεστάγια» είναι κάτι παραπάνω από ένα κτίριο. Είναι το εργαλείο που μπορεί να μεταμορφώσει την οικονομική της θέση στη LaLiga, να ενισχύσει το brand και να επανατοποθετήσει τον σύλλογο σε μια πραγματικότητα που πλέον απαιτεί όχι μόνο ποδόσφαιρο αλλά και τεχνολογία πρώτης γραμμής.

Η Telefónica δεν μπαίνει απλώς ως χορηγός. Μπαίνει ως ο άξονας γύρω από τον οποίο θα «χτιστεί» ολόκληρη η εμπειρία φιλάθλου, δημοσιογράφου, χορηγού και επιχειρήσεων την επόμενη μέρα. Και κάπως έτσι, το έργο που κάποτε έμοιαζε καταδικασμένο να σκουριάζει στον ισπανικό ήλιο, ετοιμάζεται να γίνει το πιο hyper-connected γήπεδο της χώρας.