Η Μπαρτσελόνα επισημοποίησε την επέκταση της συνεργασίας με το Spotify έως το 2030: ο σουηδικός κολοσσός παραμένει στη φανέλα ανδρών και γυναικών –και στο μπροστινό μέρος των προπονητικών εμφανίσεων– ενώ διατηρεί τα δικαιώματα ονομασίας του γηπέδου ως «Spotify Καμπ Νου» μέχρι το 2034. Η ανακοίνωση κουμπώνει σε μια τριετία κοινής πορείας που στήριξε επικοινωνιακά και οικονομικά την ομάδα στην πιο φιλόδοξη ανοικοδόμηση της ιστορίας της.

Πρόκειται για μια συμφωνία αμφίδρομη, ούτως ή άλλως εξ ορισμού, που, ωστόσο, δεν περιορίζεται στην απλή προβολή της εταιρείας – αναμένεται η χρήση της, μέσω της φανέλας των Καταλανών, να κορυφωθεί και να διευρυνθεί ακόμη περισσότερο, δεδομένου πως γίνεται λόγος και για το ανδρικό, αλλά και το γυναικείο τμήμα του συλλόγου.

1

Τα λεφτά στο… γήπεδο

Σε επίπεδο ποσών, οι ισπανικές και εξειδικευμένες αναφορές συγκλίνουν ότι η νέα δέσμη συμφωνιών αναβαθμίζει τις ετήσιες ροές από τη φανέλα στα περίπου 75 εκατ. ευρώ από το 2026 (65 εκατ. για τους αγώνες και 10 εκατ. για τα training kits), ενώ τα δικαιώματα ονομασίας προσθέτουν επιπλέον έσοδα ως το 2034 – το συνολικό πακέτο προσεγγίζει τα 460 εκατ. ευρώ, ανάλογα με τις φάσεις επαναλειτουργίας του σταδίου.

Πρόκειται για νούμερα που αποτυπώνονται σε ρεπορτάζ (όχι επίσημο pricing sheet), ωστόσο αποδίδουν το μέγεθος του «σπονσορικού θώρακα» πάνω στον οποίο χτίζει η Μπάρτσα την επόμενη μέρα.

Πληρώνει πριν το γήπεδο αρχίσει να λειτουργεί!

Για να βάλει το όνομά της στο γήπεδο και να ονομάζεται αυτό «Spotify Καμπ Νου» η πλατφόρμα πληρώνει 5 εκατομμύρια ετησίως κατά τη διάρκεια των τεσσάρων ετών που είχε προγραμματιστεί να διαρκέσουν οι εργασίες ανακαίνισης του ιστορικού γηπέδου. Προσέξτε: πληρώνει πριν το γήπεδο αρχίσει να λειτουργεί!

Οταν αυτό θα αρχίσει να λειτουργεί θα  πληρώνει 25 εκατομμύρια τον χρόνο τις επόμενες οκτώ σεζόν. Συνολικά η Μπάρτσα θα βάλει στο ταμείο της 210 εκατομμύρια σε 12 χρόνια μόνο από την ονοματοδοσία.

Αυτά τα χρήματα θα είναι περισσότερα αν η Μπαρτσελόνα κερδίσει τίτλους στο συγκεκριμένο διάστημα!

Πέρα από την οικονομική κερδοφορία αυτής της συμφωνίας σε ό,τι έχει να κάνει με την πώληση του ονόματος του γηπέδου και τη χορηγία της φανέλας υπάρχει μια συνεργασία των δύο εταιρειών που δεν έχει ξαναγίνει.  Σύμφωνα με τον Σέρχι Ρισάρτ, διευθυντή μάρκετινγκ της Μπαρτσελόνα, «η συμμαχία με το Spotify ξεπερνά μια εμπορική σχέση, είναι μια στρατηγική σχέση με την οποία επιδιώκουμε να ενώσουμε δύο κόσμους ικανούς να ξυπνήσουν συναισθήματα όπως η μουσική και το ποδόσφαιρο». Με αυτήν τη συνεργασία τα δύο μέρη επιδιώκουν τον ίδιο στόχο: να προσεγγίσουν νεανικό κοινό.

Το «Spotify Καμπ Νου» θα φιλοξενεί συναυλίες που θα διοργανώνονται από τη σουηδική πλατφόρμα στις οποίες οι κάτοχοι των διαρκείας της Μπαρτσελόνα θα έχουν πρόσβαση πληρώνοντας φθηνότερα εισιτήρια. Αλλά στόχος του Spotify είναι να δίνει από την επόμενη χρονιά και στους δικούς του χρήστες τη δυνατότητα αγοράς προϊόντων της Μπάρτσα με εκπτώσεις. Η σουηδική πλατφόρμα ροής μουσικής, που ιδρύθηκε το 2006, διαθέτει 678 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Στους οποίους το Spotify φιλοδοξεί να πουλήσει προϊόντα των μπουτίκ της Μπαρτσελόνα με το σήμα του, καθώς είναι χορηγός της ομάδας.

Αδειες και επιστροφή στο σπίτι

Παράλληλα, δ Δήμος Βαρκελώνης χορήγησε την πρώτη άδεια μερικής χρήσης (Phase 1A), που αντιστοιχεί σε περίπου 26–27 χιλ. θέσεις (Tribuna και Gol Sud) στο γήπεδο. Ο σύλλογος, πάντως, στοχεύει να επιστρέψει όταν εκδοθεί και η άδεια της Phase 1B – τότε η χωρητικότητα ανεβαίνει περίπου στις 45.000., ικανή να φιλοξενήσει και ευρωπαϊκά ματς. Η ημερομηνία που «παίζει» εσωτερικά είναι προς τα τέλη Νοεμβρίου, εφόσον κλείσουν οι εκκρεμότητες ασφάλειας και κυκλοφορίας.

Η συνεργασία δεν είναι τυπικό jersey deal. Από το 2022 είδαμε θεματικές εμφανίσεις με καλλιτέχνες του Spotify στα clásicos και ειδικές digital καμπάνιες που εκτόξευσαν πωλήσεις limited φανελών και engagement σε κοινά Gen-Z. Το ίδιο το Spotify περιγράφει τη σχέση ως «γέφυρα μουσικής και ποδοσφαίρου», με στρατηγικό στόχο την προσέγγιση νεανικών ακροατηρίων και την αξιοποίηση του (υπό ανακαίνιση) σταδίου ως πολυχώρου εμπειριών όταν ανοίξει πλήρως.

Μουσική σκηνή το γήπεδο

Ο Τζοάν Λαπόρτα βάζει την «υπογραφή» του σε ένα σπονσορικό κάδρο που δίνει ανάσα ταμειακών ροών ενόσω τρέχει επένδυση άνω του 1,5 δισ. ευρώ για το Espai Barça και όσο η ομάδα χτίζεται γύρω από τους Λαμίν Γιαμάλ και την «νέα φουρνιά». Με Nike, Ambilight TV, αλλά και πιο «ιδιότυπες» συμφωνίες –όπως τουριστική καμπάνια με τη Λ. Δημ. του Κονγκό–, η Μπάρτσα επιχειρεί να σταθεροποιήσει οικονομικά το project έως την πλήρη επαναλειτουργία του «Καμπ Νου».

H Mπάρτσα διαφήμισε πολλούς καλλιτέχνες του Spotify στη φανέλα της. Τον Karol G στο clasico του Απρίλη του 2023. Tους Coldplay στο clasico που έγινε στις 24 Οκτωβρίου του 2024 επίσης στη Μαδρίτη. Tον ράπερ Τράβις Σκoτ στο περσινό Μπάρτσα – Ρεάλ που έγινε στις 11 Μαΐου. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις το Spotify πανηγύριζε «πλήρως ολοκληρωμένες καμπάνιες, οι οποίες αυξάνουν τη διεθνή αξία των καλλιτεχνών και την αποδοχή τους παγκοσμίως» σύμφωνα με τον Μαρκ Χέισαν. Αυτό το co-branding είχε και ένα εντυπωσιακό και απτό αποτέλεσμα καθώς οι συγκεκριμένες φανέλες με τα λογότυπα των καλλιτεχνών πωλήθηκαν όχι στις μπουτίκ της Μπάρτσα, αλλά μέσω των sites των καλλιτεχνών και εξαντλήθηκαν!

Το επόμενο κύμα εμπορικών κινήσεων

Στο εμπορικό pipeline, καταγράφεται (κατά τα ρεπορτάζ) επικείμενη παρουσίαση νέου συνεργάτη: της Uber, με event στα γραφεία του συλλόγου. Δεν είναι ακόμη επίσημο από την ΠΑΕ, ωστόσο ισπανικές πηγές τοποθετούν την ανακοίνωση άμεσα, με συμμετοχή και του παίκτη Πο Κουμπαρσί για το φωτογραφικό κάδρο.

Για τη La Liga, το ότι η Μπαρτσελόνα κλειδώνει ως το 2034 ένα «ομπρελικό» naming-rights και ως το 2030 την κορωνίδα της φανέλας, σε ύψη που φτάνουν –βάσει ρεπορτάζ– τα 75 εκατ. ευρώ ανά σεζόν, λειτουργεί ως benchmark: επανεγγράφει το ταβάνι επιρροής ισπανικού club σε εποχή όπου το αγγλικό χρήμα και τα funds καθορίζουν τάσεις.

Για τη Μπάρτσα, το μεγάλο στοίχημα παραμένει η αλυσίδα: άνοιγμα σταδίου → αύξηση matchday & events → ενίσχυση εμπορικών ροών. Όσο γρηγορότερα «πιάσει» η χωρητικότητα των 45 χιλ.+ και μπει ρυθμός αγώνων στο σπίτι της, τόσο πιο κοντά έρχεται το break-even ενός σχεδίου που θέλει την ομάδα να παίζει, να πουλά, να… τραγουδά – και να πουλά ακόμη περισσότερο.