• Business

    Δ. Θεοφάνους (Eturn): Τα «μυστικά» για την επιτυχία στο ηλεκτρονικό εμπόριο – H Covid-19 εκτόξευσε τις online αγορές σε πάνω από 10 δισ.

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Στον Γιώργο Μανέττα

    Δημήτρης Θεοφάνους. ETURN


    Τα «μυστικά» για αποτελεσματική αξιοποίηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο ανακάλυψαν πολλές χιλιάδες ελληνικές επιχειρήσεις μετά το ξέσπασμα της πανδημίας «αποκαλύπτει» ο επικεφαλής της Eturn και έμπειρο στέλεχος στον χώρο του e-commerce, Δημήτρης Θεοφάνους.

    Ο κ. Θεοφάνους μιλώντας στο mononews.gr υπογραμμίζει πως η ψηφιακή εποχή ανοίγει σημαντικές ευκαιρίες για τον επιχειρηματικό κόσμο, και ειδικότερα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, επισημαίνοντας ωστόσο πως η ενασχόληση με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις χρειάζεται «επαγγελματική προσέγγιση» ενώ απαιτούνται και μια σειρά από επενδύσεις σε υποδομές και υπηρεσίες. «Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει…», σημειώνει χαρακτηριστικά και προσθέτει πως μετά την επιβολή του πρώτου lockdown παρατηρείται μια μαζική στροφή του πληθυσμού όχι μόνο στο κομμάτι των Online αγορών, οι οποίες πλέον υπερβαίνουν τα 10 δισ. ευρώ αλλά και στην χρησιμοποίηση της τεχνολογίας προς διευκόλυνση της καθημερινότητας του είτε αφορά υπηρεσίες είτε αγορά προϊόντων.

    Το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτοξεύθηκε μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Πώς διαμορφώνεται ο «χάρτης του ecommerce» στην χώρα μας και ποια είναι η «ακτινογραφία» των επιχειρήσεων;  

    Με το δεύτερο κύμα της πανδημίας να αποτελεί γεγονός, όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για την υπόλοιπη Ευρώπη, είναι σημαντικό να κατηγοριοποιήσουμε τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο.

    Επιχειρήσεις με ήδη ανεπτυγμένο ηλεκτρονικό κατάστημα και πριν το πρώτο κύμα της πανδημίας. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται κυρίως μεγάλες επιχειρήσεις με omnichannel λογική αλλά και αμιγώς ηλεκτρονικά καταστήματα χωρίς φυσική παρουσία, που ξεκίνησαν με την λογική των ηλεκτρονικών πωλήσεων ως πυρήνα της εμπορικής τους δραστηριότητας.

    Επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν το ηλεκτρονικό τους κατάστημα ως συμπληρωματικό στις συνολικές πωλήσεις τους έχοντας αναπτύξει «βασικές» υποδομές χωρίς περαιτέρω επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό, τεχνογνωσία, συστήματα κτλ.

    Επιχειρήσεις χωρίς ηλεκτρονικό κατάστημα ή με ύπαρξη ενός βασικού ηλεκτρονικού καταστήματος οι οποίες κατά την διάρκεια του πρώτου κύματος ουσιαστικά χάσανε το όποιο μερίδιο θα μπορούσαν να αποσπάσουν από την έκρηξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Αυτοί δυστυχώς ήταν οι μεγάλοι χαμένοι της περιόδου. Οι συγκεκριμένες εταιρείες η ένα ποσοστό αυτών βρίσκεται ήδη σε διαδικασία επενδύσεων στο ηλεκτρονικό τους κατάστημα και στις υποδομές γύρω από αυτό σε επίπεδο logistics, εξυπηρέτησης πελατών, ανθρώπινου δυναμικού αλλά και digital marketing έτσι ώστε να διεκδικήσουν μερίδιο από μία αγορά η οποία γνώρισε μέσα σε μερικούς μήνες, ρυθμούς ανάπτυξης τεσσάρων και πέντε χρόνων μαζί.

    Μπορεί να σταθεί μια μικρότερη εταιρεία σε ένα τόσο ανταγωνιστικό χώρο; Έχει τις δυνατότητες να ανταπεξέλθει ή είναι παραπλανητικό ότι η ψηφιακή εποχή δημιουργεί ευκαιρίες για τους μικρότερους παίκτες; Ποια είναι τα μυστικά της επιτυχίας στον κόσμο των online αγορών;

    Σε μια ελληνική αγορά που το συντριπτικό ποσοστό αυτής αποτελείται από μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είναι ξεκάθαρο ότι η ψηφιακή εποχή δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες και δεν είναι καθόλου παραπλανητικό.

    Παραπλανητικό είναι όμως να πιστεύει κάποιος ότι με μια ηλεκτρονική σελίδα χαμηλού κόστους και με basic online διαφήμιση/επικοινωνία μπορεί όντως να ξεχωρίσει σε ένα τόσο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η ενασχόληση με το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει απαιτήσεις σε επίπεδο εμπορικό, Logistics, επικοινωνίας, operations, customer service και είναι πολυπαραγοντικό.

    Στην ETURN προσφέρουμε συμβουλευτικές υπηρεσίες Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Ψηφιακών Λειτουργιών & Στρατηγικής και Ψηφιακού Μετασχηματισμού και κατευθύνουμε τους πελάτες μας βάση των αναγκών τους αλλά και το υπάρχον ψηφιακό τους επίπεδο. Αδιαμφησβήτητα πλέον είναι ξεκάθαρο ότι το παρόν και το μέλλον των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι ψηφιακό.

    Ποιο εκτιμάτε πως είναι το «ταβάνι» των ηλεκτρονικών πωλήσεων στην Ελλάδα; Υπάρχει το ενδεχόμενο αντί να συνεχισθεί η ανοδική πορεία, τελικά να επιστρέψουμε στα επίπεδα της προς Covid-19 εποχής;

    Από το 2013 μέχρι και το 2019 μεσοσταθμικά η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα κυμαίνονταν σε ένα ποσοστό της τάξεως από 10 έως 15% φτάνοντας σε αξία από τα 2,6 δισεκ. στα περίπου 6 δισεκ. ευρώ στο τέλος του 2019. Υπολογίζεται ότι το 2020 η αξία των ηλεκτρονικών πωλήσεων θα κυμανθεί πάνω από 10,5 δισεκ. ευρώ. Επομένως μιλάμε για μια ανάπτυξη που μέσα σε κάποιους μήνες εκτίναξε το ηλεκτρονικό εμπόριο και έφερε ρυθμούς ανάπτυξης τεσσάρων και πέντε χρόνων αθροιστικά. Μετά το πέρας της υγειονομικής κρίσης θα υπάρξει μια εξισορρόπηση μιας και τα φυσικά καταστήματα θα απορροφήσουν ξανά μέρος πωλήσεων ο οποίος θα είναι όμως μικρότερος από ότι ήταν προ πανδημίας. Επομένως, το ηλεκτρονικό εμπόριο ήρθε για να μείνει μιας και παρατηρείται μια συνολική μεταστροφή του πληθυσμού όχι μόνο στο κομμάτι των Online αγορών αλλά και στην χρησιμοποίηση της τεχνολογίας προς διευκόλυνση της καθημερινότητας του είτε αφορά υπηρεσίες είτε αγορά προϊόντων.

    Πως βλέπετε τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο των online σούπερ μάρκετ μετά και την είσοδο του Σκλαβενίτη, με το λανσάρισμα δικού του eshop;

    Στο Online πλέον δείχνει να μεταφέρεται ο ανταγωνισμός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για μεγαλύτερα μερίδια και επικράτηση σε μία αγορά που ακολουθεί μία τάση συγκέντρωσης τα τελευταία χρόνια. Η είσοδος του Σκλαβενίτη με το ηλεκτρονικό του κατάστημα έρχεται σε μια περίοδο που οι online αγορές παρουσιάζουν υπερδιπλασιασμό λόγω της πανδημίας σε μια αγορά που οι πωλήσεις μέσα απ’ το ψηφιακό κανάλι αναμένεται να ξεπεράσουν φέτος τα 100 εκατ. ευρώ, όταν πέρυσι ήταν κοντά στα 47 εκατ. ευρώ. Τα επόμενα χρόνια εκτιμάται ότι θα εξακολουθεί να αναπτύσσεται η συγκεκριμένη αγορά ακόμα και μετά το τέλος της υγειονομικής κρίσης και το στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί είναι να εξελιχθεί σε μία καθημερινή και επαναλαμβανόμενη επιλογή των καταναλωτών.

    Πόσο ορατός ο κίνδυνος κολοσσοί του διαδικτυακού εμπορίου, όπως η Amazon να εισέλθουν δυναμικά στην ελληνική αγορά και να σαρώσουν τα πάντα στο πέρασμά τους;

    Εδώ και χρόνια ακούγονται τέτοιου είδους σενάρια ότι θα εισέλθουν στην ελληνική αγορά κολοσσοί του διαδικτυακού εμπορίου όπως Amazon, ebay κτλ. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τέτοιου είδους εταιρείες πουλάνε ήδη εδώ και χρόνια σε Έλληνες καταναλωτές απευθείας, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους από ελληνικά eshops μιας και είναι εξίσου ανταγωνιστικά και σε επίπεδο τιμών, ποικιλίας και υπηρεσιών. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός από την πλευρά τους και θα πρέπει συνεχώς να εξελίσσονται σε όλους τους τομείς προκειμένου να είναι πρώτη επιλογή στο μυαλό των Ελλήνων καταναλωτών όσον αφορά τις online αγορές τους.

    Διαβάστε ακόμα: 

    Κορονοϊός: Μεγάλες εταιρείες λιανικών πωλήσεων δημιουργούν τρισδιάστατα εικονικά καταστήματα

    Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για το ηλεκτρονικό εμπόριο

    Γιατί η ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων θεωρείται «αχίλλειος πτέρνα» του ηλεκτρονικού εμπορίου

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ