Κώστας Σκρέκας, Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων
Περιεχόμενα
Από πωλήσεις προϊόντων που βρίσκονται σε καθεστώς προσφοράς προέρχεται το ένα από τα δέκα ευρώ που βάζουν στα ταμεία τους τα σούπερ μάρκετ.
Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της Circana (πρώην IRI) για το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2023 για τις πωλήσεις καταναλωτικών αγαθών στα σούπερ μάρκετ, με βάση τα οποία ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 9,5% και διαμορφώθηκε στα 8,188 δισ. ευρώ έναντι 7,477 δισ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.
Οι συνολικές πωλήσεις από τα ταχυκίνητα προϊόντα που ήταν σε καθεστώς προσφοράς στα ράφια των σούπερ μάρκετ ανήλθαν σε 25% στο ενδεκάμηνο από 22% στο αντίστοιχο διάστημα του 2022 και 22,5% στο σύνολο του έτους και 23,9% το 2021.
Οι κατηγορίες με την υψηλότερη συνεισφορά στον τζίρο
«Πρωταθλήτρια» στις προσφορές είναι η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας με τα προϊόντα σε προσφορά να συνεισφέρουν στον τζίρο κατά 28,2% στο ενδεκάμηνο πέρυσι καταγράφοντας, ωστόσο, μείωση σε σχέση με το 2022 κατά 0,4 μονάδες αλλά και σημαντική μείωση σε σχέση με το 2021 όπου οι πωλήσεις σε αξία έφταναν στο 31,1%.
Οι κατηγορίες που έδωσαν ώθηση στο εξεταζόμενο διάστημα όπου παρατηρείται ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων εντοπίζονται κυρίως στις δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών τα τρόφιμα και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού.
Στην πρώτη κατηγορία το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε σε 24,8% από 21,4% στο αντίστοιχο διάστημα του 2022, 22% στο σύνολο της χρονιάς και 23,1% το 2021.
Στην κατηγορία των προϊόντων φροντίδας σπιτιού το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές ενέργειες διαμορφώθηκε στο 25,3%.
Καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση (3,6 μονάδες) σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο αλλά και το σύνολο της χρονιάς όπου οι πωλήσεις από προϊόντα καθαρισμού σπιτιού είχαν διαμορφωθεί σε ποσοστό 21,8%.
Προσδοκία για μείωση τιμών με το «ψαλίδι» στις προσφορές
Στις δύο αυτές κατηγορίες –προϊόντα προσωπικής φροντίδας και προϊόντα φροντίδας σπιτιού έρχεται «ψαλίδι» κατά 30% στις προσφορές με τη νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.
Μέτρα, τα οποία η κυβέρνηση προσδοκά να φέρουν αποτέλεσμα και να αποτυπωθεί μείωση τιμών τόσο στα ράφια των σούπερ μάρκετ όσο και στην ΕΛΣΤΑΤ.
«Τα μέτρα αφορούν στη μείωση των τιμών των προϊόντων στο ράφι με ταυτόχρονη μείωση των εκπτώσεων που πραγματοποιούν οι προμηθευτές στο λιανεμπόριο. Μεταφέρουμε το όφελος κατευθείαν στον καταναλωτή. Εμείς θα ανακοινώσουμε τις τιμές πριν και μετά την εφαρμογή των μέτρων για να δουν οι καταναλωτές τη μείωση. Οι διαφορές μπορεί να ξεπεράσουν και το 15% άμεσα» όπως τόνισε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.
«Πρωταθλήτριες» και στις ανατιμήσεις
Πάντως και οι δύο κατηγορίες είναι «πρωταθλήτριες» εκτός από τις προσφορές και στις ανατιμήσεις.
Με βάση τα στοιχεία της Circana την περίοδο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου 2023, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις ανά μονάδα προϊόντος καταγράφονται στα προϊόντα για το νοικοκυριό, όπως είναι τα καθαριστικά (+9,1%), στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας (αύξηση 7,2%), ενώ στο +7,1% ήταν η αύξηση στα τρόφιμα.
Την ίδια ώρα συνεχίζεται η ανοδική πορεία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία στα οποία συμπεριλαμβάνονται και πωλήσεις της Lidl Hellas.
Συγκεκριμένα, το μερίδιο των PL σε αξία το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, διαμορφώθηκε στο 26,3% από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 11,6%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%.
Στα τρόφιμα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 26,8% από 26,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20,9% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,6%.
Διαβάστε επίσης:
«Ερευνώ-Καινοτομώ»: Πότε θα βγει στον αέρα το πρόγραμμα των 300 εκατ. ευρώ
Όμιλος Σαράντη: Γιατί η μετοχή κάνει come back
Ακρίβεια: To στοίχημα της κυβέρνησης με τον «κόφτη» στις προσφορές – Πώς θα λειτουργήσει