• Business

    Συμεών Παληός: Κίνηση-ματ από τη Diana Containerships

    Συμεών Παληός ναυτιλία

    Συμεών Παληός, εφοπλιστής Diana Shipping


    Σε νέα συμφωνία με τους δανειστές της προχώρησε η ναυτιλιακή Diana Containerships (DCIX), συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Συμεών Παληού. Η νέα αυτή συμφωνία αφορά την τροποποίηση δύο δανειακών της συμβάσεων, οι οποίες περιλαμβάνουν όρους που απαγορεύουν στην εταιρεία να προσθέσει οποιοδήποτε πλοίο στο στόλο της μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, είτε πρόκειται για νεότευκτο είτε για μεταχειρισμένο.

    Οι αλλαγές στην αρχική συμφωνία που “κλείδωσε” η Diana με τη Royal Bank of Scotland (RBS) της εξασφάλισαν μια χρονική επέκταση στην προθεσμία που της έχει δοθεί για να αποπληρώσει ένα δάνειο ύψους 148 εκατ. δολαρίων που εκκρεμεί. Έτσι, η εταιρεία θα καταβάλλει μια προκαταβολή ύψους 7,6 εκατ. δολαρίων στην τράπεζα ενώ την ίδια στιγμή θα μπορέσει να μεταθέσει για τις 15 Μαρτίου του 2019 την πληρωμή μιας επόμενης δόσης που ανέρχεται στο ποσό των 8,85 εκατ. δολαρίων.

    Η RBS – που αποτελεί έναν από τους κύριους πιστωτές της ναυτιλιακής – αποφάσισε να δώσει ανάσα στην εισηγμένη στο Nasdaq ναυτιλιακή και έτσι, τον επόμενο χρόνο, θα πληρώσει ένα μέρος του δανείου ύψους 4,1 εκατ. δολαρίων αντί για ολόκληρο το ποσό της δόσης, όπως προέβλεπε η αρχική συμφωνία, το οποίο ανερχόταν σε 15,4 εκατ. δολάρια.

    Σημαντικές παράμετροι των τροποποιήσεων της συμφωνίας είναι και ότι η Diana δε θα μπορεί να εισάγει επιπλέον τονάζ στο στόλο της μέχρι και τις 15 Σεπτεμβρίου του 2018 ενώ επίσης δεν της επιτρέπεται και να δημιουργήσει επιπρόσθετο χρέος. Εδώ, πρέπει να αναφερθεί και το ότι ένας εκ των όρων της τροποποιημένης συμφωνίας προβλέπει πως η ναυτιλιακή δε θα μπορεί να πληρώνει καθόλου μερίσματα προτού διεκπεραιώσει την προπληρωμή ή την πληρωμή του συνόλου της δόσης των 8,85 εκατ. δολαρίων, ή εναλλακτικά, πριν από το πέρας του Σεπτεμβρίου του 2018.

    Μεταβολές θα σημειωθούν και στα επιτόκια των δανείων, τα οποία θα αυξηθούν από 2,75% συν Libor σε ποσοστό της τάξεως του 3,10% σε ετήσια βάση υπέρ του Libor για μια περίοδο μεταξύ του 2016 και του 2018.

    Ακόμη, τονίζεται η Diana θα παρέχει το χωρητικότητας 4.932-teu φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων YM Los Angeles (κατασκευής 2006) ως εγγύηση, το οποίο θα το αντικαταστήσει με το πλοίο 6.541-teu Puelo που έχει κι εκείνο κατασκευαστεί το έτος 2006.

    Παράλληλα, η Diana ανακοίνωσε ότι συμφώνησε να τροποποιήσει και τη δανειακή της σύμβαση ύψους 50 εκατ. δολαρίων που είχε υπογράψει με τη Diana Shipping, της οποίας τα επιτόκια θα μεταβληθούν και θα διαμορφωθούν σε ποσοστό 3,35% υπέρ του Libor σε ετήσια βάση για μια περίοδο που θα διαρκέσει από το Σεπτέμβριο του 2016 έως τον Δεκέμβριο του 2018.

    Η αποπληρωμή του εν λόγω δανείου θα αναβληθεί μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου του 2018.

    Ο κ. Παληός, ο οποίος διατελεί πρόεδρος της Diana Shipping, δήλωσε σχετικά με τις αλλαγές στις δανειακές συμβάσεις ότι “Η απόφαση της Diana Shipping να τροποποιήσει αυτή τη δανειακή σύμβαση δίνει στη Diana Containerships την δυνατότητα να αναδιαρθρώσει το δάνειο από την RBS με ευνοϊκούς όρους. Αυτή η κίνηση αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις ταμειακές ροές της εταιρείας και τη ρευστότητά της σε μια περίοδο που η αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αντιμετωπίζει δυνατές προκλήσεις.

    Η Diana Shipping θεωρεί πως η ενισχυμένη οικονομική θέση της Diana Containerships, που απορρέει από την τροποποίηση της δανειακής της σύμβασης με την RBS, αποτελεί σημαντικό βήμα για την προστασία τόσο των κεφαλαίων της εταιρείας όσο και της ίδιας της επένδυσης στην Diana Containerships”.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του καλοκαιριού η ναυτιλιακή είχε προχωρήσει σε εκ νέου χρονοναύλωση ενός πλοίου post-panamax σε θυγατρική του δανέζικου γίγαντα Maersk, διατηρώντας παράλληλα τα ναύλα στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο ναυλοσύμφωνο που είχε υπογράψει με την εταιρεία.

    Ήταν μια κίνηση από την οποία η Diana θα μπορέσει να αντλήσει ακαθάριστα έσοδα ύψους 1,22 εκατ. δολαρίων από τους πρώτους επτά μήνες της χρονοναύλωσης. Λόγω μάλιστα και του μεγέθους της έκθεσης της εταιρείας στην αγορά, τα μειωμένα ναύλα αποτελούν τη μόνη στρατηγική λύση προκειμένου να διατηρηθεί ο στόλος εν κινήσει.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/elliniko-plio-kratite-agnosto-giati-sti-sigkapouri/74120

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/piter-georgiopoulos-sinechizete-kanonika-programma-neotefkton-tis-gener8-dio-akoma-vlccs-ston-stolo-tis/74053



    ΣΧΟΛΙΑ