• Ναυτιλία

    VLCCs: Ανάκτηση της επένδυσης για scrubbers ακόμα και σε πέντε μόλις μήνες


    Οι ισχυρές τιμές ναύλωσης έχουν περιορίσει τον χρόνο ανάκτησης του κόστους για την εγκατάσταση scrubbers σε ορισμένα VLCCs ακόμα και στις 156 μέρες, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αναλυτή Joakim Hannisdahl της Cleaves Securities.

    Σύμφωνα με την Cleaves, ένα μη οικολογικό τάνκερ κατασκευής 2010 αναμένεται ότι θα μπορέσει να ανακτήσει το κόστος των 3,2 εκατ. δολαρίων για την εγκατάσταση scrubbers μέσα σε πέντε μήνες, καθώς οι τιμές ναύλωσης αυτών των πλοίων ξεπερνούν αυτές των πιο σύγχρονων πλοίων χωρίς scrubbers κατά 11.000 δολάρια ημερησίως, αφού μπορούν να συνεχίσουν να καταναλώνουν φτηνά καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο.

    Ένα παρόμοιο capesize κατασκευής 2010 εκτιμάται ότι θα καλύψει το κόστος μέσα σε 269 μέρες, όταν παλιότερες εκτιμήσεις ανέφεραν ότι θα χρειάζονταν ως και δύο χρόνια για την ανάκτηση του κόστους.

    «Καθώς τα έσοδα παραδοσιακά μειώνονται κατά το δεύτερο μισό του 2020, οι πλοιοκτήτες ίσως να έχουν ισχυρό κίνητρο να εγκαταστήσουν scrubbers», δήλωσε ο Hannisdahl, σύμφωνα με το TradeWinds, προσθέτοντας: «Καθώς μπαίνουμε στην εποχή μετά το ΙΜΟ 2020, όλοι οι εμπλεκόμενοι στη ναυτιλία πρέπει να αντιμετωπίσουν μία πλειάδα από νέες μεταβλητές που σχετίζονται με τα έσοδα των πλοίων».

    Η διαφορά στις τιμές μεταξύ καυσίμων με χαμηλή και υψηλή περιεκτικότητα σε θείο κυμαίνεται ανάλογα με το λιμάνι: στη Φουτζάιρα το spread ανάμεσα στις δύο τιμές ανέρχεται σε 458 δολάρια ανά τόνο, ενώ στο Ρότερνταμ είναι στα 278 δολάρια. «Επομένως, οι διαφοροποιήσεις στα πραγματικά έσοδα για συγκρίσιμα πλοία θα μπορούσαν να ποικίλουν ακόμα περισσότερο στο μέλλον, με βάση τη γεωγραφική τους τοποθεσία», σημειώνει ο Hannisdahl.

    Η Fearnley Securities επισημαίνει ότι η μέση διαφορά των τιμών κυμάνθηκε μεταξύ 300 και 350 δολαρίων ανά τόνο την περασμένη εβδομάδα, που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση της τάξεως των 20.000 δολαρίων ημερησίως για ένα VLCC. Η Fearnley υπολογίζει τη διαφορά ανάμεσα σε ένα οικολογικό πλοίο με scrubbers και σε ένα πλοίο 15ετίας που καίει ακριβότερα καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο στα 50.000 δολάρια ημερησίως.

    Η Fearnley προβλέπει τη μέση τιμή ναύλωσης ενός VLCC για το α’ τρίμηνο 2020 στα 75.000 δολάρια ημερησίως, δεδομένων των υψηλών τιμών που καταγράφονται από τα μέσα Δεκεμβρίου, αν και η υπερπροσφορά VLCCs στον κόλπο της Μέσης Ανατολής ώθησε προς τα κάτω τις τιμές spot την περασμένη εβδομάδα. Σημειώνεται ότι περίπου 150 VLCCs διαθέτουν πλέον scrubbers.



    ΣΧΟΛΙΑ