Ναυτιλία

Η μυστηριώδης εταιρεία διαχείρισης πλοίων στο Ντουμπάι που εστιάζει στα τάνκερ VLCC

  • Εριέττα Κομνηνού
ναυτιλία ναυλαγορά


Σχεδόν τρεις μήνες έχουν περάσει από την ημέρα που η εταιρεία διαχείρισης πλοίων Royal Express Ship Management, με έδρα το Ντουμπάι, έκανε την εμφάνιση της στη ναυτιλιακή σκηνή και ελάχιστα στοιχεία έχουν γίνει γνωστά για το ιδιοκτησιακό καθεστώς, τα στελέχη της και τα πλοία του στόλου της.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει αναλάβει τη λειτουργική και τεχνική υποστήριξη δύο παλαιάς κατασκευής τάνκερ VLCC που έχει πουλήσει η ναυτιλιακή NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα.

Πρόκειται για το χωρητικότητας 299,000-dwt δεξαμενόπλοιο Victory I (κατασκευής 2001), το οποίο, διαχειρίζεται για λογαρισμό της Sunrise Maritime, με έδρα το Μπελίζ. Το πλοίο έχει μετονομαστεί σε Dante ενώ η τιμή πώλησης εκτιμάται ότι ανήλθε στα 26,5 εκατ. δολάρια. Η συγκεκριμένη συναλλαγή έγινε γνωστή εντός του Αυγούστου.

Παράλληλα, τον περασμένο Μάιο η ελληνική ναυτιλιακή είχε πουλήσει το χωρητικότητας 299,100-dwt τάνκερ Vida (κατασκευής 2003) σε μία ακόμη εταιρεία με έδρα το Μπελίζ, την Felix Maritime. Κατά την παράδοση του τον Ιούνιο, το εν λόγω πλοίο βρέθηκε προς διαχείριση στο στόλο της Royal Express, με την ονομασία Dalton.

Στο μεταξύ, στο πρόσφατο εβδομαδιαίο της report η IHS Markit ανέφερε ότι και ένα τρίτο πλοίο VLCC περιλαμβάνεται στον υπό διαχείριση στόλο της Royal Express Ship Management.

Πρόκειται για το χωρητικότητας 299,100-dwt τάνκερ Kalymnos (κατασκευής 2000), το οποίο πούλησε η ναυτιλιακή Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου, σε άγνωστο αγοραστή έναντι 25 εκατ. δολαρίων.

Σημειώνεται ότι η Centrofin πούλησε ταυτόχρονα και το αδελφό πλοίο Cerigo, επίσης στην τιμή των 25 εκατ. δολαρίων έκαστο. Ωστόσο, δεν είναι γνωστό αν ο αγοραστής είναι ίδιος και για τα δύο πλοία.