• Ναυτιλία

    VesselsValue: Πώς θα επηρεάσει η προεδρία Μπάιντεν την αγορά των containerships


    Η νίκη του Μπάιντεν ήρθε σε μια εποχή που τα ναύλα στην αγορά των containerships ήταν, και συνεχίζουν να είναι, υψηλά, με τη ζήτηση για πλοία να αυξάνεται παγκοσμίως μετά από την μεγάλη στασιμότητα που σημειώθηκε το πρώτο εξάμηνο του περασμένου έτους.

    Μετά από τα κέρδη ρεκόρ που σημείωσε στο τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2020, ο τομέας της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να συνεχίσει να ανακάμπτει και το 2021, αναφέρει σε ανάλυση της η VesselsValue.

    Τα μεγάλα σε μέγεθος containerships είναι αυτά με την καλύτερη απόδοση.

    Για παράδειγμα, τα ναύλα στα πλοία τύπου Post-Panamax έφτασαν στα 36.000 δολάρια στις αρχές Ιανουαρίου 2021, κατά 20% υψηλότερα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.

    Αντίστοιχα, οι τιμές Ιανουαρίου 2021 για τα πλοία τύπου Sub-Panamax αυξήθηκαν κατά 50% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Αυτές οι ισχυρές συνθήκες αγοράς για τους μεγαλύτερους τύπους containerships δεν είναι ίδιες και για τους μικρότερους τύπους, από Handysize μέχρι Feedermax, των οποίων τα ναύλα άρχισαν να αυξάνονται στις αρχές του τριμήνου 2020, αλλά με πιο χαμηλούς ρυθμούς.

    Ανάκαμψη της ζήτησης στις ΗΠΑ

    Παράλληλα με τα ικανοποιητικά ναύλα σε ολόκληρο τον τομέα, τα μίλια φορτίων εμπορευματοκιβωτίων έχουν αυξηθεί συνολικά στις ΗΠΑ από το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους, φθάνοντας σε νέα υψηλά. Τα μίλια φορτίου συνδυάζουν τις πραγματικές αποστάσεις που ταξιδεύει κάθε πλοίο και υπολογίζουν τον όγκο του φορτίου (αριθμός εμπορευματοκιβωτίων) για να αποτυπώσουν την πραγματική ζήτηση για πλοία.

    Αν και στις αρχές του 2020 μειώθηκαν λόγω της έναρξης του Covid-19, τα μίλια φορτίου ανέκαμψαν γρήγορα μετά τον Φεβρουάριο του 2020, καθώς πολλές ασιατικές χώρες (ειδικά η Κίνα) περιόρισαν τον ιό και οι επιχειρήσεις άρχισαν και πάλι να λειτουργούν, ενώ παράλληλα αυξήθηκε η ζήτηση στις ΗΠΑ καθώς μειώθηκαν στα lockdowns. Το υψηλότερο σημείο στα μίλια φορτίου στις ΗΠΑ παρατηρήθηκε τον Οκτώβριο, φθάνοντας τα 17,9 δισ. TEU-NM, επίπεδα 23% υψηλότερα από αυτά του 2019.  Έκτοτε, τα μίλια φορτίου μειώθηκαν οριακά τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, αλλά παρέμειναν υψηλά.

     Ο παρακάτω πίνακας δείχνει τις 10 μεγαλύτερες χώρες με εισαγωγές στις ΗΠΑ μέσω containerships το 2020 (εξαιρουμένων των συναλλαγών εντός των ΗΠΑ).

    Όπως δείχνει το γράφημα, κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους οι εξαγωγές από την Κίνα υπήρξαν ο κύριος μοχλός της ζήτησης εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ, ακολουθούμενη από τις εξαγωγές από τη Νότια Κορέα.

    Όπως αναφέρει η ανάλυση της VesselsValue, η λιγότερο προστατευτική προσέγγιση του Μπάιντεν στην Κίνα αναμένεται ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει αυτήν την εμπορική ροή (αντί να την εμποδίζει ενδεχομένως μέσω δασμών). Οποιεσδήποτε ενδείξεις από την πλευρά του νέου προέδρου των ΗΠΑ ότι θα υπάρξει βελτίωση στις σχέσεις με την Κίνα, αποτελεί καλό στοιχείο για τη διατήρηση της τρέχουσας υγιούς εικόνας της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων.

    Μέχρι στιγμής, ο Μπάιντεν κρατά τα χαρτιά του κλειστά σε σχέση με την τυχόν άρση των δασμών. Ωστόσο, ο πολιτικός του τόνος υποδηλώνει μια πολύ πιο διαλλακτική προσέγγιση με τους εμπορικούς συμμάχους και έχει δεσμευτεί να προβεί σε λεπτομερή επανεξέταση των τρεχουσών συμφωνιών.

    Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια χαλάρωση των εμπορικών συμφωνιών με την Κίνα, εξέλιξη που αντίστοιχα μπορεί να αυξήσει την εισαγωγή προϊόντων μέσω containerships στις ΗΠΑ, κάτι που είδαμε να εξασθενεί κατά τη διάρκεια της θητείας του Τραμπ συνολικά.

    Επιπλέον, η υπόσχεση του Μπάιντεν να δώσει προτεραιότητα στις δαπάνες τόνωσης της οικονομίας αποτελεί θετικό σημάδι για τη ζήτηση για containerships. Η αύξηση των δαπανών και της διαδικτυακής κατανάλωσης δεν αναμένεται να βελτιώσει μόνο την οικονομία των ΗΠΑ, αλλά και να επηρεάσει τις παγκόσμιες εμπορικές ροές καθώς οι ΗΠΑ θα συνεχίσουν να λαμβάνουν αγαθά από την Κίνα και την Ανατολή.

    Παρά τα προαναφερθέντα θετικά σημάδια, η εκλογή του Τζο Μπάιντεν εξακολουθεί να προκαλεί και κάποιες αβεβαιότητες και αυτό γιατί η πολιτική του δίνει έμφαση στην επένδυση στην εγχώρια βιομηχανία των ΗΠΑ, παρόμοια σε κάποιο βαθμό με ορισμένες από τις αντιλήψεις του Τραμπ.

    Εάν οι ΗΠΑ προχωρήσουν σε αύξηση της παραγωγής, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση ορισμένων εισαγωγών μέσω εμπορευματοκιβωτίων, στα οποία βασίζεται σήμερα η χώρα. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη τις προηγούμενες απόπειρες του Τραμπ να αναζωπυρώσει τη βιομηχανική παραγωγή των ΗΠΑ, τυχόν σημαντικές αλλαγές θα ήταν πιθανότατα πιο μακροπρόθεσμες και θα ήταν απίθανο να επηρεάσουν τη ζήτηση των ΗΠΑ μεσοπρόθεσμα.

    Η ανάλυση της VesselsValue καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η αγορά των contanerships έχει καλή απόδοση και η νίκη του Μπάιντεν είναι μία πολλά υποσχόμενη εξέλιξη για τη διατήρηση αυτής της ανάκαμψης.

    Καθώς πολλές χώρες έχουν ξεκινήσει τα προγράμματα εμβολιασμού του πληθυσμού τους, η ζήτηση στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων είναι πιθανό να συνεχίσει να αυξάνεται.

    Γιατί είναι αναγκαία η δημιουργία διαλυτηρίου πλοίων στην Ελλάδα

    Γιάννης Φράγκος: Τίτλοι τέλους για τις δύο ναυτιλιακές του εφοπλιστή

    Αυξάνει τη συμμετοχή της στη ναυτιλία η οικογένεια Στέγγου – Πιο στενή σχέση με την Technomar του Γ. Γιουρούκου

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ