F

Ναυτιλία

Γιάννης Φράγκος: Τίτλοι τέλους για τις δύο ναυτιλιακές του εφοπλιστή

  • Εριέττα Κομνηνού

Γιάννης Φράγκος


Δύο ναυτιλιακές συμφερόντων του Γιάννη Φράγκου διεγράφησαν από το νηολόγιο, καθώς δεν κατάφεραν να υποβάλουν ετήσιες εκθέσεις σχετικά με τη δραστηριότητα τους, όπως απαιτείται να κάνουν, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, οι εταιρείες διαχείρισης πλοίων.

Πρόκειται για τις εταιρείες Irika Shipping και First Lines Company, για τις οποίες αξιωματούχοι του υπουργείου Ναυτιλίας υπέβαλαν τα έγγραφα διαγραφής την παραμονή των Χριστουγέννων 2020 και τα δημοσίευσαν στο διαδίκτυο στις 21 Ιανουαρίου 2021, σύμφωνα με το tradewinds.

Η κατάρρευση της First Lines και της Irika συνδέεται με το γεγονός ότι οι δύο εταιρείες έμειναν χωρίς πλοία μετά από τα προβλήματα που αντιμετώπισαν με τους πιστωτές αλλά και με τη δικαστική διαμάχη που ξέσπασε μεταξύ του Γιάννη Φράγκου και της αδελφής του, ισχυρής πλοιοκτήτριας Αγγελικής Φράγκου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στα τέλη του 2019 τα τέσσερα bulkers που διαχειρίζονταν η Irika πουλήθηκαν στο αμερικανικό hedge fund Davidson Kempner Capital Management. Ωστόσο, αργότερα εντάχθηκαν στόλο της Navios Maritime Partners, ιδιοκτησίας της Αγγ. Φράγκου, που τα εξαγόρασε με συνολικό τίμημα 37 εκατ. δολάρια.

Οι διαφορές μεταξύ των αδελφών προέκυψαν τον Οκτώβριο του 2020 και αφορούσαν κάποια άλλα φορτηγά πλοία. Ο Γιάννης Φράγκος προσέφυγε στα ελληνικά δικαστήρια ισχυριζόμενος ότι η αδελφή του χρωστούσε στην First Line τέλη διαχείρισης πλοίων ύψους 1,18 εκατ. δολάρια.

Η κα Φράγκου απέρριψε τους ισχυρισμούς αυτούς και πέρασε στην αντεπίθεση μέσω των βρετανικών δικαστηρίων.

Σημειώνεται ότι τα δικαστικά έγγραφα που κατατέθηκαν στο Λονδίνο παρείχαν τα πρώτα διαθέσιμα στο κοινό έγγραφα που πιστοποιούν ότι η First Lines ανήκει στον Γιάννη Φράγκο. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2008 και είχε διατηρήσει πολύ χαμηλό προφίλ. Αντίστοιχα η Irika ιδρύθηκε παλαιότερα, τουλάχιστον το 2002, όπως αναφέρει το tradewinds.

Δεν είναι ξεκάθαρο αν μετά το κλείσιμο των δύο εταιρειών ο κ. Φράγκος έχει στην κατοχή κάποια άλλη ναυτιλιακή.

Οι πληροφορίες ότι μπορεί να έχει κάποιο ρόλο στην Maritime Enterprises Management (MEM) με έδρα τον Πειραιώς διαψεύστηκαν καθώς σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα που κατατέθηκαν στο Λονδίνο η συγκεκριμένη εταιρεία ελέγχεται από την κα Αγγελική Φράγκου. Μάλιστα είναι η διάδοχη εταιρεία της Franser Shipping, της πρώτης εταιρείας που ίδρυσε η γνωστή πλοιοκτήτρια το 1990, όταν άρχισε με προσεκτικά σχεδιασμένα βήματα να χτίζει τη ναυτιλιακή της αυτοκρατορία.

Η μόνη σύνδεση του Γιάννη Φράγκου με τον κλάδο της ναυτιλίας είναι η συμμετοχή του με ποσοστό 47,5% στην Maritime Investments Holding (MIH), στην οποία η αδελφή του κατέχει ίδιο ποσοστό.

Ωστόσο, η MIH είναι άνευ στόλου, καθώς πούλησε πέρυσι τα δύο bulkers που κατείχε.

Αυξάνει τη συμμετοχή της στη ναυτιλία η οικογένεια Στέγγου – Πιο στενή σχέση με την Technomar του Γ. Γιουρούκου

Γ. Κούστας: Αξιολόγηση B2 από την Moody’s για την Danaos Corp – Θετικό outlook

Γιώργος και Χρήστος Οικονόμου: Η δικαστική διαμάχη που τους οδήγησε στην εξαγορά τεσσάρων LNG carriers

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



ΣΧΟΛΙΑ