ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι συμβαίνει με Εθνική, Helikon και Mediobanca, η συνομωσία των Ιταλών για την Πειραιώς, πού πάει ο Πατέλης, ο deal maker Σιάμισιης, το hot παρασκήνιο της Νέας Υόρκης, η ισχυρή Μαργέλου και το tattoo της Μαρίας Αγγελικούση (φωτό)
Η CAPITAL GAS, η ERMA FIRST και η BABCOCK υπέγραψαν επιστολή προθέσεων (Letter of Intent -LoI) για την εγκατάσταση ενός πρωτοποριακού συστήματος δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage-CCS), του CARBON FIT, σε τέσσερα νέα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO2).
Τα πλοία LCO2 χωρητικότητας 22.000 κυβικών μέτρων θα ενταχθούν στο στόλο της Capital Gas ως τα μεγαλύτερα του είδους τους που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.
Το σύστημα ERMA FIRST CARBON FIT διαθέτει κατ’ αρχήν έγκριση (Approval in Principle-AiP) από τους νηογνώμονες Lloyd’s Register και DNV. Χρησιμοποιεί τεχνολογία απορρόφησης αμίνης που βασίζεται σε έναν ιδιόκτητο διαλύτη αμίνης για την απορρόφηση CO2 από τα καυσαέρια. Το προκύπτον μείγμα θερμαίνεται στη συνέχεια για να παραχθεί μια χημική αντίδραση που αντιστρέφει την απορρόφηση, διαχωρίζοντας το CO2 από τον διαλύτη. Στη συνέχεια, το CO2 που απελευθερώνεται υγροποιείται χρησιμοποιώντας το σύστημα ecoCO2® της Babcock LGE και αποθηκεύεται στο πλοίο σε χώρο χαμηλής θερμοκρασίας υπό πίεση για μετέπειτα εκφόρτωση. Δεδομένου ότι το αναγεννημένο διάλυμα μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί, η διαδικασία δημιουργεί έναν εξαιρετικά αποδοτικό αναγεννητικό κύκλο για τη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS)
Ο Μίλτος Ζήσης, διευθύνων σύμβουλος της Capital Gas Ship Management Corp., δήλωσε: “Στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων προσπαθειών μας να ελαχιστοποιήσουμε τον αντίκτυπό μας στο περιβάλλον, αλλά και να συμβάλουμε ενεργά σε ένα καθαρότερο και πιο βιώσιμο μέλλον, η Capital Gas είναι υπερήφανη που έγινε η πρώτη εταιρία παγκοσμίως, που κάνει επίβλεψη της κατασκευής και θα διαχειριστεί πλοία μεταφοράς LCO2, αυτού του μεγέθους (22.000 m3). Τώρα, κάνουμε ένα επιπλέον βήμα. Μαζί με τους συνεργάτες μας, αναπτύσσουμε προηγμένη τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα για να ενισχύσουμε την περιβαλλοντική βιωσιμότητα αυτών των πλοίων. “.
Ο Neale Campbell, διευθύνων σύμβουλος της Babcock LGE, δήλωσε: “Η προσθήκη συστημάτων δέσμευσης του διοξειδίου του άνθρακα εν πλω, σε αυτά τα πρώτα στο είδος τους πλοία, σε συνδυασμό με το πρότυπο στον κλάδο μας σύστημα ecoCO2®, είναι ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των στόχων της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τη μείωση των εκπομπών. Η σύστημα ecoCO2® για τη διαχείριση φορτίων τόσο CO2 όσο και υγραερίου παρέχει μια ευέλικτη λύση που μπορεί εύκολα να αναβαθμιστεί ώστε να ενσωματώσει τις απαιτήσεις δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα”.
Ο Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ERMA FIRST, δήλωσε: “Το έργο αυτό αποτελεί μια τομή όχι μόνο για την ERMA FIRST και την τεχνολογία CCS που διαθέτουμε, αλλά και για το ταξίδι της ναυτιλίας προς την κατεύθυνση της λειτουργίας με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Υπό κανονικές συνθήκες, τα συστήματα CCS αναμένεται να μειώσουν τις εκπομπές CO2 των πλοίων κατά 15% έως 30%. Στο συγκεκριμένο έργο το ποσοστό δέσμευσης CO2 θα ξεπεράσει το 70%. Αυτό θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απόφαση της Capital Gas να επιτύχει τους στόχους της για την απαλλαγή από τον άνθρακα, αλλά και να έχει τα πρώτα σχεδόν ουδέτερα από άνθρακα πλοία”.
“Πράγματι, για τους πλοιοκτήτες και τις εταιρείες διαχείρισης ανά τον κόσμο, το ERMA FIRST CARBON FIT αποτελεί μια έξυπνη επένδυση στην τεχνολογία απαλλαγής από τον άνθρακα, υποστηρίζοντας τη συμμόρφωση με τους ενισχυμένους στόχους του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών, ενώ παράλληλα συμβάλλει σε ένα πιο πράσινο και βιώσιμο μέλλον για τον κλάδο στο σύνολό του”.
Διαβάστε επίσης
ΕΕ vs Meta: «Αταίριαστα» τεχνητή νοημοσύνη και GDPR – Καταγγελίες σε 11 χώρες, μέσα και η Ελλάδα
Λαγκάρντ: Δεν δεσμευόμαστε για τις επόμενες κινήσεις μας στα επιτόκια