• Ναυτιλία

    United Maritime (Σταμάτης Τσαντάνης): Μέρισμα 0,075 δολάρια/μετοχή και στρατηγική ανάπτυξη του στόλου

    • NewsRoom
    Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της United Maritime Corporation

    Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της United Maritime Corporation


    Τα οικονομικά της αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2023 και το οικονομικό έτος 2023 ανακοίνωσε η United Maritime Corporation (NASDAQ: USEA).

    Η Εταιρεία ανακοίνωσε επίσης τη διανομή ενός ακόμα τριμηνιαίου μερίσματος ύψους 0,075 δολαρίων ανά μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο του 2023.

    Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023, η Εταιρεία πραγματοποίησε καθαρό κύκλο εργασιών ύψους 11,6 εκατ. δολαρίων έναντι 14,9 εκατ. δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

    Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθε σε 4,6 εκατ. δολάρια έναντι 42,3 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2022.

    Οι καθαρές ζημίες και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημίες για το τρίμηνο ήταν 0,7 και 0,6 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 36,5 και 39,8 εκατ. δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο του 2022.

    Σημειώνεται ότι η κερδοφορία που καταγράφηκε το 2022 προέρχεται κατά κύριο λόγο από τις εξαιρετικά κερδοφόρες πωλήσεις τριών δεξαμενόπλοιων της United το εν λόγω τρίμηνο. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου για το τέταρτο τρίμηνο του 2023 ήταν 15.874 δολάρια, σε σύγκριση με 32.161 δολάρια την ίδια περίοδο του 2022.

    Για το 2023, ο καθαρός κύκλος εργασιών ήταν 36,1 εκατ. δολάρια και το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 18,9 εκατ. δολάρια. Τα καθαρά έσοδα και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη του δωδεκαμήνου ήταν 0,2 εκατ. δολάρια και 2,8 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα. Το ημερήσιο TCE του στόλου ανήλθε στα 15.380 δολάρια.

    Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας, δήλωσε:

    «Στρατηγική μας προτεραιότητα για το 2023 αποτέλεσε η εκ νέου ανάπτυξη του στόλου της United, μετά τις κερδοφόρες πωλήσεις των δεξαμενόπλοιων μας, εστιάζοντας αυτή τη φορά στον τομέα του ξηρού φορτίου (dry bulk). Η συνολική επένδυση προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, ανήλθε στα 144 εκατ. δολάρια, οδηγώντας στην απόκτηση επτά πλοίων, και συγκεκριμένα δύο Capesize, δύο Kamsarmax και τριών Panamax. Σε αυτή τη βάση, το 2023 μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια μεταβατική περίοδος για την Εταιρεία, κατά την οποία πέτυχαμε τον τριπλασιασμό της αξίας του στόλου μας διατηρώντας θετικό πρόσημο στα καθαρά μας έσοδα.

    Όσον αφορά την επενδυτική μας στρατηγική, είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με την χρονική συγκυρία της μετάβασης σε πλοία dry bulk, καθότι ο εν λόγω κλάδος απολαμβάνει το ισχυρότερο πρώτο τρίμηνο, από άποψη ναύλων, της τελευταίας δεκαετίας. Αποσκοπώντας στην περαιτέρω επέκταση και ανανέωση του ηλικιακού προφίλ του στόλου μας, πρόσφατα συνάψαμε συμφωνία για την απόκτηση ενός ακόμα σύγχρονου ιαπωνικού φορτηγού πλοίου τύπου Kamsarmax, κατασκευής του 2016, μέσω 18-μηνης bareboat ναύλωσης με δικαίωμα αγοράς.

    Tο πρόγραμμα επιβράβευσης των μετόχων μας συνέχισε να αποτελεί στρατηγική επιδίωξή μας και το 2023, προχωρώντας σε νέες επαναγορές μετοχών, καθώς και σε τακτικές καταβολές μερισμάτων. Τα συνολικά μερίσματα τους τελευταίους 15 μήνες ανέρχονται σε 10,7 εκατ. δολάρια ή 1,38 δολάρια ανά μετοχή, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 45% της κεφαλαιοποίησης της United. Αυτό περιλαμβάνει άλλο ένα τριμηνιαίο τακτικό μέρισμα ύψους 0,075 δολαρίων που ενέκρινε το ΔΣ, αντιπροσωπεύοντας περίπου 11% ετήσια μερισματική απόδοση.

    Όσον αφορά τις προοπτικές της dry bulk αγοράς, αυτές παραμένουν εξαιρετικά θετικές, βάσει των ιστορικά χαμηλών παραγγελιών νεότευκτων πλοίων και της αυξημένης ζήτησης για μεταφορά πρώτων υλών και ειδικά σιδηρομεταλλεύματος και κάρβουνου. Η περιορισμένη προσφορά πλοίων έχει πρόσφατα οξυνθεί από τις γεωπολιτικές αναταραχές που συνδέονται με τις εντάσεις στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς και, αναφορικά με τα Panamax, την χαμηλή στάθμη νερού στη Διώρυγα του Παναμά. Σε συνδυασμό με την ευνοϊκή δυναμική της μεταφορικής ζήτησης, αναμένουμε μια εύρωστη αγορά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Παραμένουμε λοιπόν αισιόδοξοι για τις οικονομικές μας επιδόσεις το 2024, εκμεταλλευόμενοι πλήρως έναν στόλο τριών Capesize, τριών Kamsarmax και τριών Panamax».

    Διαβάστε επίσης

    Aνδρέας Μαρτίνος: Η Minerva Marine πούλησε το παλαιότερο capesize του στόλου της

    Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Ο καλύτερος Φεβρουάριος της τελευταίας 15ετίας για τα Capesize

    Κρουαζιέρα: Οι ηγέτες του κλάδου συναντώνται στην Γένοβα για την ευρωπαϊκή εβδομάδα



    ΣΧΟΛΙΑ