F

Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

ναυλαγορά ναυτιλία


Πτωτικές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 19-23 Μαρτίου 2018 με τα Capesizes να υποχωρούν μέχρι και 15%.

Αναλυτικά, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά στα πλοία τύπου Capesize με τον δείκτη BCI την Παρασκευή (23/3) να διαμορφώνεται στις 1157 μονάδες με απώλειες της τάξεως των 46 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας. Παράλληλα, ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 9,064 ημερησίως με εβδομαδιαίες συνολικές απώλειες της τάξεως των $ 536.

Συγκεκριμένα, η αγορά κατά το ξεκίνημα της εβδομάδας κινήθηκε συγκρατημένα θετικά όμως στα μέσα της εβδομάδας παρουσίασε ύφεση καθώς η κινητικότητα ήταν περιορισμένη με αποτέλεσμα οι ναύλοι να υποχωρήσουν ειδικά στην περιοχή του Βόρειου Ατλαντικού.

Επιπροσθέτως, παρατηρήθηκε έλλειψη υπερατλαντικών φορτίων με αποτέλεσμα αρκετοί πλοιοκτήτες να στείλουν τα πλοία τους με έρμα στην Βραζιλία για φόρτωση σε fronthaul ταξίδια.

Παρόλα αυτά, προς τα τέλη της εβδομάδας οι πλοιοκτήτες αντιστάθηκαν στις πτωτικές τάσεις της spot αγοράς με αποτέλεσμα οι απώλειες να περιοριστούν κάπως και η τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα να διαμορφωθεί στα $ 6.15 ανά τόνο ενώ αντίθετα από την Βραζιλία προς την Κίνα βελτιώθηκε, παρά το γεγονός ότι σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας υποχώρησε κατά $ 0.24 ανά τόνο στα $ 14.74 ανά τόνο.

Ενδεικτική συμφωνία του Ειρηνικού που αναφέρθηκε στην διαδρομή από την δυτική Αυστραλία προς την Κίνα ήταν σε φορτίο 170,000 τόνους 10% με ημερομηνίες 3-5 Απριλίου στα $ 6.05 ανά τόνο ενώ στην ίδια διαδρομή στα μέσα της εβδομάδας αναφέρθηκε ένας αριθμός ναυλώσεων στα $ 5.95 ανά τόνο.

Ωστόσο, προς το κλείσιμο οι ναύλοι ενισχύθηκαν και την Παρασκευή πληροφορίες ήθελαν ναύλωση να ολοκληρώθηκε στα $ 6.25 ανά τόνο.

Στον Ατλαντικό στην διαδρομή από το Tubarao προς το Qingdao αναφέρθηκε ναύλος της τάξεως των $ 14.75 ανά τόνο με ημερομηνίες φόρτωσης 11 Απριλίου και έπειτα ενώ άλλη ναύλωση του Ατλαντικού ήταν σε φορτίο από το Ponta da Madeira προς το Ijmuiden με ημερομηνίες 1-10 Απριλίου στα $ 6.00 ανά τόνο.

Eνδεικτική συμφωνία σε χρονοναύλωση που αναφέρθηκε στην περιοχή του Ειρηνικού ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 171,600dwt/2006 με παράδοση στο CJK για ταξίδι μέσω της δυτικής η της ανατολικής Αυστραλίας και με επαναπαράδοση στην Κίνα στα $ 13,000 ημερησίως.

Επίσης σε χρονοναύλωση περιόδου αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 180,355 dwt/2016 με παράδοση στο Bayuquan στα τέλη Μαρτίου και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $ 21,000 ημερησίως.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Panamax

Υστέρα από ένα σχετικά θετικό ξεκίνημα στην αγορά του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε οι ναύλοι ειδικά από τα βόρεια παρουσίασαν πτώση κυρίως λόγω της έλλειψης φορτίων με αποτέλεσμα να αναπτυχθεί μεγάλος αριθμός διαθέσιμων πλοίων σε θέσεις prompt και οι πλοιοκτήτες να αναγκαστούν να ναυλώσουν σε χαμηλότερα επίπεδα.

Στον κόλπο της Αμερικής η εικόνα ήταν παρόμοια με τα φορτία σιτηρών να είναι σποραδικά και με αναφορές σε πλοία που αναγκάστηκαν να περιμένουν έτσι ώστε να ναυλωθούν στις ημερομηνίες του φορτίου.

Παρόλα αυτά, η αγορά των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής παρέμεινε ενεργή με αρκετές ναυλώσεις στο ξεκίνημα της εβδομάδας όμως προς το κλείσιμο οι ναύλοι σε φορτία με ημερομηνίες αρχές Απριλίου άρχισαν να υποχωρούν.

Επίσης, στην Βαλτική ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων υπερέβαινε εκείνον των απαιτήσεων με αναφορά σε ναύλωση πλοίου τύπου Kamsarmax για κυκλικό ταξίδι Βαλτικής από την Ευρώπη και επαναπαράδοση στην περιοχή του Skaw-Passero στα $ 14,000 ημερησίως.

Παράλληλα, παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας με αύξηση της προσφοράς των διαθέσιμων πλοίων κάτι που πιθανόν να φέρει τους πλοιοκτήτες αντιμέτωπους με το ενδεχόμενο να χρειαστεί να στείλουν τα πλοία τους με έρμα σε περιοχές με καλύτερες προοπτικές ναύλωσης.

Στο μεταξύ, το κλίμα της αγοράς του Ειρηνικού παρέμεινε θετικό παρά τους υποτονικούς τόνους στο ξεκίνημα της εβδομάδας.

Παρόλα αυτά πλησιάζοντας προς το τέλος της εβδομάδας το κλίμα άρχισε να αλλάζει καθώς ο όγκος των φορτίων περιορίστηκε και οι ναύλοι παρουσίασαν σημάδια ύφεσης.

Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Βόρειου Ειρηνικού με αρχικά μεγάλο αριθμό φορτίων που όμως στην πορεία δεν τα αντικατέστησαν νέα.

Από την άλλη, στην αγορά της Ανατολικής Αυστραλίας καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας παρατηρήθηκε υγιής αριθμός φορτίων άνθρακα και με αναφορά σε ναύλωση Ιαπωνέζικης κατασκευής πλοίου τύπου LME (large modern eco) στην μεσαία Κίνα για ταξίδι από την ανατολική Αυστραλία προς την νότιο Κίνα στα $ 14,000 ημερησίως.

Παράλληλα, στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας το κλίμα της αγοράς στο ξεκίνημα της εβδομάδας ήταν θετικό ενώ προς το κλείσιμο παρατηρήθηκε μείωση των διαθέσιμων φορτίων.

Επιπροσθέτως, ο μέσος όρος των ναύλων σε πλοία τύπου LME για κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας από την νότιο Κίνα κυμάνθηκε κοντά στα μεσαία επίπεδα των $ 13,000 ημερησίως ενώ σε πλοία με παράδοση στην περιοχή του Βιετνάμ/Φιλιππίνες οι ναύλοι κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $ 15,000 ημερησίως και πάνω.

Στην κατηγορία των Post-Panamaxes τώρα, η αγορά αρχικά ήταν σταθερή όμως λόγω του μεγάλου αριθμού διαθέσιμων πλοίων σε παρόμοιες ημερομηνίες και της έλλειψης μεγαλύτερων φορτίων οι ναύλοι κατά την διάρκεια της εβδομάδας υποχώρησαν.

Τέλος, στις χρονοναυλώσεις μεγάλης περιόδου ενδεικτικές αναφορές σε ναυλώσεις που έγιναν ήταν σε πλοίο Ιαπωνέζικης κατασκευής τύπου Kamsarmax στην Κορέα για 11-13 μήνες στα $ 16,000 ημερησίως και σε Κινέζικο πλοίο του ίδιου τύπου στις Φιλιππίνες για 12 μήνες στα υψηλά επίπεδα των $ 14,000 ημερησίως.

Supramax/Ultramax

Στην Μεσόγειο και την Μαύρη Θάλασσα η αγορά μετά από τις θετικές τάσεις των προηγούμενων εβδομάδων άλλαξε πορεία και με τις διακοπές του Πάσχα προ των πυλών σύμφωνα με τους αναλυτές φαίνεται μάλλον δύσκολο η κατάσταση να αλλάξει για τις επόμενες εβδομάδες.

Η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στις παραπάνω περιοχές παρέμειναν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα όμως οι απαιτήσεις μειώθηκαν.

Στον κόλπο της Αμερικής η αγορά παρουσίασε σημάδια ύφεσης με την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να αυξάνεται ενώ τα διαθέσιμα πλοία τύπου Supramax μέσα στον Μάρτιο δυσκολευόντουσαν να βρουν κατάλληλη κάλυψη κάτι που ώθησε την αγορά σε περαιτέρω πτώση.

Αντίθετα, η αγορά των ανατολικών ακτών της νοτίου Αμερικής παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη με τους ναύλους στα πλοία τύπου Ultramax για ταξίδια προς την Νοτιοανατολική Ασία να κυμαίνονται κοντά στα $ 15,500 ημερησίως + $ 550,000BB(ballast bonus) ενώ στα Supramaxes κινήθηκαν περίπου στα $ 750/500 λιγότερο.

Στα υπερατλαντικά ταξίδια δεν παρατηρήθηκε δραστηριότητα με πληροφορίες σε ενδεικτική ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 58,000 dwt για ταξίδι προς την Μεσόγειο στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $ 17,000 ημερησίως.

Οι ναύλοι στις χρονοναυλώσεις περιόδου με επαναπαράδοση στον Ατλαντικό κινήθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $ 13,000 ημερησίως ενώ με επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα υψηλά επίπεδα των $ 15,000 ημερησίως.

Στην αγορά του Ειρηνικού οι ναύλοι παρέμειναν ενισχυμένοι λόγω της συνεχής ροής νέων απαιτήσεων βόρειου Ειρηνικού και εκτός ορίων ναυσιπλοΐας με τα πλοία τύπου eco Supramax στα κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού να πετυχαίνουν ναύλους στα χαμηλά επίπεδα των $ 12,000 ημερησίως.

Επίσης, θετική εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας ενώ παράλληλα η κινητικότητα σε χρονοναυλώσεις περιόδου παρέμεινε αρκετά ενεργή με ενδεικτική αναφορά σε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 64,000 dwt από την Βόρεια Κίνα για 4/6 μήνες στα $ 15,000 ημερησίως.

Τέλος, στην κατηγορία των Handysize, θετικά κινήθηκαν οι περισσότερες διαδρομές ενώ η αγορά των ανατολικών ακτών της νοτίου Αμερικής άρχισε αργά να ανακάμπτει προς το τέλος της εβδομάδας ύστερα από τις πτωτικές τάσεις των προηγούμενων ημερών ειδικά σε διαθέσιμα φορτία με ημερομηνίες το πρώτο δεκαπενθήμερο Απριλίου.

Παρόλα αυτά, σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών στην αγορά του κόλπου της Αμερικής οι ναύλοι πιθανόν να υποχωρήσουν ακολουθώντας τις πτωτικές τάσεις της αγοράς των Supramaxes.

Παράλληλα, αντίστοιχα αρκετά ενεργή εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ειρηνικού ενώ αναφορά έγινε σε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 28,000 dwt/2012 διαθέσιμο στις Φιλιππίνες για ταξίδι από την νοτιοανατολική Ασία με φορτίο χάλυβα προς την Μεσόγειο στα $ 7,500 ημερησίως.

Επίσης άλλη ενδεικτική πιθανή συμφωνία ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 35,000 dwt/2011 διαθέσιμο στην Ερυθρά Θάλασσα με φορτίο πετρωμάτων φωσφορικού άλατος για ταξίδι προς την Ινδονησία στα $ 13,500 ημερησίως.

bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Νέες παραγγελίες vs διαλύσεις: Τι συμβαίνει στον κλάδο των τάνκερ;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ένας ακόμη Έλληνας εφοπλιστής στρέφεται στην αγορά LNG. Ποιοι και γιατί «ποντάρουν» στον κλάδο;

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Aegean Marine: Στον «αέρα» το deal με την HEC Europe


ΣΧΟΛΙΑ