• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    • Έλλη Πατέρα
    Capesize bulker

    Capesize bulker


    Πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 28 Οκτωβρίου – 1 Νοεμβρίου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, πτώση παρουσίασε γενικά η ναυλαγορά των πλοίων χύδην φορτίων με αποτέλεσμα ο δείκτης BDI την Παρασκευή να κλείσει με αρνητικό πρόσημο στις 1.697 μονάδες.

    Ειδικότερα, σημάδια ύφεσης παρουσίασε η αγορά του Ειρηνικού των πλοίων τύπου CAPESIZE αφού το κλίμα ήταν υποτονικό και οι ναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν λίγες. Επίσης, κατά την διάρκεια της εβδομάδας η ραγδαία πτώση των παραγώγων(FFAs) σε συνδυασμό με την αύξηση της διαθέσιμη χωρητικότητας επιδείνωσε την κατάσταση.

    Ως εκ τούτου, ο δείκτης C5 στην διαδρομή Δυτική Αυστραλία-Κίνα την Παρασκευή διαμορφώθηκε με αρνητικό πρόσημο στα $ 9.03 ανά τόνο με απώλειες σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα της τάξεως των $0.24 ανά τόνο.

    Από την άλλη, η ναυλαγορά του Ατλαντικού παρουσίασε καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με εκείνη του Ειρηνικού με τους εμπλεκόμενους να δείχνουν πιο αισιόδοξοι χωρίς όμως αναφορά σε κάποια σημαντική συμφωνία.

    Επίσης, στην αγορά της Βραζιλίας παρατηρήθηκε έλλειψη απαιτήσεων καθώς οι ανθρακωρύχοι γενικά ήταν απόντες ενώ παράλληλα οι τιμές των παραγώγων (FFAs) παρουσίασαν οκνηρή εικόνα.

    Ως εκ τούτου, ο δείκτης C3 στην διαδρομή Βραζιλία-Κίνα στο τέλος της εβδομάδας διαμορφώθηκε με αρνητικό πρόσημο στα $20.42 ανά τόνο.

    Τέλος, ο δείκτης BCI διαμορφώθηκε μεν με θετικό πρόσημο στις 2,950 μονάδες όμως με εβδομαδιαία πτώση της τάξεως των 59 μονάδων και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να παρουσιάζει εβδομαδιαίες απώλειες της τάξεως των $ 308 αφού διαμορφώθηκε στα $ 24,637 ημερησίως. 

    PANAMAXES/KAMSARMAXES

    Υπό πίεση βρέθηκαν οι spot ναύλοι στον Ατλαντικό την εβδομάδα που πέρασε καθώς ο περιορισμένος αριθμός απαιτήσεων ειδικά στις περιοχές της Βαλτικής, ανατολικών ακτών της Αμερικής και του Κόλπου της Αμερικής δεν ήταν επαρκής έτσι ώστε η διαθέσιμη χωρητικότητα να απορροφηθεί.

    Ως εκ’ τούτου, οι πλοιοκτήτες προκειμένου να τραβήξουν το ενδιαφέρων των ναυλωτών, αναγκάστηκαν να μειώσουν τα επίπεδα των προσφορών τους. Ενδεικτικά, οι ναυλώσεις σε panamaxes παραδοτέα στο Γιβραλτάρ σε υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια υποχώρησαν στα επίπεδα των $11k ημερησίως.

    Επίσης, επιβράδυνση συνέχισε να παρουσιάζει και η αγορά της Νοτίου Αμερικής αφού η ζήτηση μειώθηκε οδηγώντας τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα.

    Ενδεικτικά, σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή οι ναυλώσεις σε kamsarmaxes υποχώρησαν στα επίπεδα των $16k+$600k (ballast bonus).

    Στον Ειρηνικό, η ναυλαγορά επίσης αποδυναμώθηκε και οι ναύλοι σε αρκετές διαδρομές παρουσίασαν πτώση. Παρόλα αυτά, στο Βόρειο Ειρηνικό η αγορά ήταν πιο δραστήρια όμως λόγω των αυξητικών τάσεων της διαθέσιμης χωρητικότητας οι ναύλοι βρέθηκαν υπό πίεση.

    Ενδεικτικά, σε κυκλικά ταξίδια οι ναυλώσεις σε panamaxes διαθέσιμα στην Ιαπωνία ολοκληρώθηκαν κοντά στα $12k ημερησίως και σε kamsarmaxes κοντά στα $13k ημερησίως. Από την άλλη, η κινητικότητα της αγοράς από την Ανατολική Αυστραλία βελτιώθηκε.

    Ενδεικτικά, οι ναυλώσεις σε κυκλικά ταξίδια σε kamsarmaxes διαθέσιμα στο CJK κυμάνθηκαν κοντά στα $12kημερησίως και σε panamaxes κοντά στα $11kημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 1/11/2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 1513 μονάδες.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

    Υποτονική εικόνα παρουσίασε η ναυλαγορά και στα δυο ημισφαίρια με τους ναύλους να υποχωρούν λόγω έλλειψης νέων απαιτήσεων. Ειδικότερα, στην Ευρώπη το κλίμα παρέμεινε αρνητικό καθώς οι ναύλοι κινήθηκαν πτωτικά.

    Από την άλλη, στις αγορές της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας η δραστηριότητα ήταν πιο αυξημένη όμως οι ναύλοι δεν επηρεάστηκαν. Επίσης, η έλλειψη απαιτήσεων στην αγορά ήταν αξιοσημείωτη ενώ τα περισσότερα νέα διαθέσιμα φορτία είχαν προορισμό τον Κόλπο της Αμερικής/ανατολικές ακτές Αμερικής όπου οι ναύλοι για παράδειγμα σε πλοία διαθέσιμα στο Τσανακαλέ κυμάνθηκαν περίπου στα επίπεδα των $10k ημερησίως.

    Παράλληλα, πτωτικά συνέχισε να κινείται και η αγορά του Κόλπου της Αμερικής ενώ λόγω του αρνητικού κλίματος αρκετοί πλοιοκτήτες απέφυγαν την περιοχή. Ενδεικτικά, οι ναυλώσεις σε supramaxes με προορισμό την περιοχή της Ευρώπης/Μεσογείου κυμάνθηκαν περίπου στα $14k ημερησίως και σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή οριακά άνω των $20k ημερησίως.

    Στο μεταξύ, απώλειες παρουσίασε και η αγορά της Νοτίου Αμερικής λόγω έλλειψης νέων απαιτήσεων ενώ ο περιορισμένος αριθμός φορτίων από τη Δυτική Αφρική αύξησε την διαθέσιμη με έρμα χωρητικότητα προς την περιοχή πιέζοντας και τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα.

    Ενδεικτικά, οι ναυλώσεις για παράδειγμα σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή σε ultramaxes κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $15k+$500k (ballast bonus) και σε supramaxes $13,750+$375k(bb). Η ναυλαγορά του Ειρηνικού επίσης παρουσίασε οκνηρή εικόνα αφού ο αριθμός των νέων απαιτήσεων ήταν μικρός. Συγκεκριμένα, η έλλειψη φορτίων άνθρακα προς την Ινδία και ο μειωμένος αριθμός προς την Κίνα καθώς επίσης και η αβεβαιότητα που δημιούργησε η απαγόρευση εξαγωγής νικελίου από την Ινδονησία οδήγησε τους ναύλους σε σύγκριση με προηγούμενες συμφωνίες, σε χαμηλότερα επίπεδα.

    Ενδεικτικά, στην διαδρομή Ινδονησία-Κίνα οι ναύλοι παρουσίασαν απώλειες της τάξεως του 25% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα δηλαδή κοντά στα $11.5k ημερησίως. Επίσης, αδράνεια παρατηρήθηκε και στις αγορές του Περσικού Κόλπου-Δυτικής Ινδίας αφού τα φορτία δεν ήταν πολλά ενώ η ναυλαγορά της Νοτίου Αφρικής συνέχισε να κινείται πτωτικά αφού οι νέες απαιτήσεις ήταν λίγες με αποτέλεσμα οι ναυλώσεις να ολοκληρώνονται σε όλο και χαμηλότερα επίπεδα.

    Ενδεικτικά, σε διαδρομές προς την περιοχή του Περσικού κόλπου/Δυτικής Ινδίας σε υψηλών προδιαγραφών supramaxes οι ναυλώσεις υποχώρησαν στα επίπεδα των $12k+$200k (ballast bonus). Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 1/11/2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 1045 μονάδες.

    HANDYSIZE 

    Πτώση συνέχισε να παρουσιάζει η ναυλαγορά του Ατλαντικού με τους ναύλους στις περισσότερες διαδρομές να υποχωρούν λόγω του χαμηλού όγκου φορτίων και των αυξητικών τάσεων της διαθέσιμη χωρητικότητας.

    Ειδικότερα, οι αγορές της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας παρουσίασαν οκνηρή εικόνα όμως η κινητικότητα σε σύγκριση με άλλες περιοχές ήταν πιο δραστήρια.

    Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε ταξίδια από το Τσανακαλέ προς την Μεσόγειο σε πλοία χωρητικότητας 37k dwt υποχώρησαν στα περίπου $10.5k ημερησίως. Επίσης, αρνητική εικόνα παρουσίασε και η ναυλαγορά της Νοτίου Αμερικής αφού κινήθηκε πτωτικά λόγω της έλλειψης απαιτήσεων και των αυξητικών τάσεων της διαθέσιμης χωρητικότητας σε σύντομο χρονικό διάστημα.

    Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε ταξίδια προς την Μεσόγειο σε πλοία χωρητικότητας 37k dwt υποχώρησαν περίπου στα $12k ημερησίως. Παράλληλα, στον Ειρηνικό η ναυλαγορά παρέμεινε υποτονική ενώ η διαθέσιμη χωρητικότητα σταδιακά άρχισε να αυξάνεται οδηγώντας και τους ναύλους στις περισσότερες διαδρομές σε χαμηλότερα επίπεδα.

    Ενδεικτικά, σε μικρότερης χωρητικότητας πλοία οι ναυλώσεις για παράδειγμα σε μικρής χρονικής διάρκειας κυκλικά ταξίδια βόρειου Ειρηνικού κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $7k ημερησίως ενώ νοτιότερα οι ναύλοι δεν παρουσίασαν καλύτερη εικόνα αφού γενικά οι διαπραγματεύσεις σε ταξίδια είτε προς τα βόρεια είτε ακόμη και προς τη Νοτιοανατολική Ασία κινήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα. Ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 1/11/2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 580 μονάδες.



    ΣΧΟΛΙΑ