• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    • Έλλη Πατέρα
    Capesize bulker

    Capesize bulker


    Θετική εικόνα παρουσίασε σε γενικές γραμμές η ναυλαγορά στην πλειονότητα των κατηγοριών πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 7-11 Οκτωβρίου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, μικτή εικόνα παρουσίασε την εβδομάδα που πέρασε, η ναυλαγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE. Ειδικότερα, στον Ειρηνικό παρόλο που στο ξεκίνημα της εβδομάδας η αγορά ήταν υποτονική κυρίως λόγω των αργιών, στην συνέχεια η κινητικότητα αυξήθηκε και σε συνδυασμό με την πτώση των τιμών στα καύσιμα και την ανοδική πορεία των παραγώγων (FFAs) οι ναύλοι σε όλες τις διαδρομές ενισχύθηκαν.

    Ωστόσο, η ναυλαγορά δεν κατάφερε να συντηρήσει το θετικό κλίμα αφού σταδιακά προς το τέλος της εβδομάδας παρουσίασε επιβράδυνση και οι ναύλοι υποχώρησαν. Παρόλα αυτά, ο δείκτης C5 στην διαδρομή Δυτική Αυστραλία-Κίνα την Παρασκευή έκλεισε με κέρδη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα της τάξεως των $0.06 ανά τόνο αφού διαμορφώθηκε στα $9.23 ανά τόνο.

    Από την άλλη, η ναυλαγορά του Ατλαντικού παρουσίασε μικρότερες μεταβολές σε σχέση με εκείνη του Ειρηνικού ενώ το κλίμα γενικά παρέμεινε θετικό, με τους ναύλους να έχουν ενισχυθεί. Ως εκ τούτου, ο δείκτης  C3 στην διαδρομή Βραζιλία-Κίνα έκλεισε με κέρδη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα της τάξεως των $1.76 ανά τόνο, στα $23.78 ανά τόνο.

    Τέλος, ο δείκτης BCI διαμορφώθηκε με θετικό πρόσημο στις 3,290 μονάδες με εβδομαδιαία κέρδη της τάξεως των 269 μονάδων και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να παρουσιάζει εβδομαδιαία κέρδη της τάξεως των $ 2,707 αφού διαμορφώθηκε στα $ 26,382 ημερησίως. 

    PANAMAXES/KAMSARMAXES

    Στον Ατλαντικό το κλίμα της ναυλαγοράς παρέμεινε θετικό καθώς τα επίπεδα των απαιτήσεων ήταν υγιή όπως επίσης και των ναυλώσεων που ήταν ενισχυμένα σε σύγκριση με προηγούμενες αντίστοιχες συμφωνίες.

    Ειδικότερα, τα φορτία του Κόλπου της Αμερικής βοήθησαν την διαθέσιμη χωρητικότητα ειδικά βόρεια της περιοχής με αποτέλεσμα να περιοριστεί, οδηγώντας αντίστοιχα και τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα.

    Επίσης, παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Νοτίου Αμερικής αν και παρατηρήθηκε μικρή πτωτική πίεση στους ναύλους σε πλοία με prompt ημερομηνίες.

    Για παράδειγμα οι ναυλώσεις σε μεγάλης χωρητικότητας και οικονομικής κατανάλωσης panamaxes σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή με φορτία σιτηρών ολοκληρώθηκαν στα επίπεδα των $16,750+$675k (ballast bonus). Από την άλλη, στην Μεσόγειο, παρόλο που ένας αριθμός εκτός εποχής φορτίων σε σιτηρά παρέμεινε διαθέσιμος, οι απαιτήσεις παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα καθώς οι ναυλωτές ήταν επικεντρωμένοι στις αγορές του Κόλπου της Αμερικής όπως επίσης και της Νοτίου Αμερικής.

    Παράλληλα, ανοδικά κινήθηκε και η ναυλαγορά του Ειρηνικού, ειδικά σε κυκλικά ταξίδια Αυστραλίας ενώ στα βόρεια της περιοχής ο υγιής αριθμός φορτίων στήριξε την διαθέσιμη χωρητικότητα οδηγώντας τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με προηγούμενες αντίστοιχες συμφωνίες.

    Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω της ανοδικής ναυλαγοράς του Ατλαντικού αρκετοί πλοιοκτήτες με διαθέσιμα πλοία στον Νότιο Ειρηνικό επέλεξαν να στείλουν τα πλοία τους προς την Νότιο Αμερική με έρμα. Τέλος, η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας διατήρησε την δυναμική της και έτσι για παράδειγμα, οι ναυλώσεις σε μεγάλης χωρητικότητας και οικονομικής κατανάλωσης panamaxes διαθέσιμα στη Νότιο Κίνα σε ταξίδια μέσω της Ινδονησίας προς την Κίνα με φορτία άνθρακα κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $14k ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 11/10/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 1916 μονάδες.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

    Στην Άπω Ανατολή, κατά την διάρκεια των αργιών, η ναυλαγορά διατήρησε την δυναμική της ενώ στην συνέχεια, η κινητικότητα αυξήθηκε με αποτέλεσμα το κλίμα να βελτιωθεί και οι ναύλοι να ενισχυθούν αφού η διαθέσιμη χωρητικότητα στένεψε.

    Ειδικότερα, στα βόρεια του Ειρηνικού τα επίπεδα των ναύλων βελτιώθηκαν κυρίως λόγω της αύξησης των νέων απαιτήσεων. Επίσης, βελτίωση παρουσίασε και η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας με τους ναύλους σε κυκλικά ταξίδια με φορτία άνθρακα να έχουν ενισχυθεί, ενώ παράλληλα, κατά την διάρκεια της εβδομάδας η ροή των φορτίων από την Αυστραλία αυξήθηκε.

    Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση ιαπωνικής κατασκευής supramax διαθέσιμο στη Νοτιοανατολική Ασία σε ταξίδι μέσω της Αυστραλίας προς την Άπω Ανατολή στα επίπεδα των $14k ημερησίως. Στο μεταξύ, θετικό κλίμα επικράτησε και στην ναυλαγορά του Ατλαντικού καθώς λόγω της αυξημένης ζήτησης σε πλοία τύπου kamsarmax οι ναύλοι ειδικά στα ultramaxes άρχισαν να βελτιώνονται.

    Την ίδια ώρα, ο αριθμός των νέων απαιτήσεων από τον Κόλπο της Αμερικής παρέμεινε μειωμένος όμως καθώς η προσφορά της διαθέσιμης χωρητικότητας παρέμεινε σε σταθερά επίπεδα, η ναυλαγορά κατάφερε να βρει τις ισορροπίες της. Από την άλλη, η αγορά της Νοτίου Αμερικής λόγω της δυναμικής των panamaxes ενισχύθηκε ειδικά σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή.

    Ενδεικτικά, οι ναυλώσεις για παράδειγμα σε Ultramaxes ολοκληρώθηκαν μέχρι και τα επίπεδα των $17k+$700k(ballast bonus). Παράλληλα, αυξημένη κινητικότητα παρατηρήθηκε στην αγορά της νοτίου Αφρικής με αποτέλεσμα κατά την διάρκεια της εβδομάδας οι ναύλοι να ανακτήσουν το χαμένο τους έδαφος.

    Αντίθετα, στην περιοχή της Μεσογείου οι τάσεις της ναυλαγοράς ήταν πτωτικές όμως η προσφορά της διαθέσιμη χωρητικότητας παρέμεινε σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα αμετάβλητη. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 11/10/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 1218 μονάδες.

    HANDYSIZE 

    Στον Ατλαντικό η κινητικότητα της ναυλαγοράς σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα ήταν πιο περιορισμένη. Στην Νότιο Αμερική, παρατηρήθηκε υποτονικότητα στο ξεκίνημα της εβδομάδας όμως προς το τέλος οι ναύλοι βελτιώθηκαν.

    Από την άλλη, στην Μαύρη Θάλασσα η αγορά παρέμεινε σε σχετικά σταθερά επίπεδα ενώ στην Ευρώπη συγκριτικά με άλλα ταξίδια παρατηρήθηκε οριακή ενίσχυση των ναύλων σε φορτία χάλυβα και scrap.

    Πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 35k dwt σε ταξίδι προς την Μεσόγειο με φορτίο scrap στα $13,750 ημερησίως. Από την άλλη, στην Άπω Ανατολή, παρά την αργία της Δευτέρας, γενικά η αγορά παρουσίασε θετική εικόνα. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε η ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 37k dwt διαθέσιμο στην Τζακάρτα σε δυο-τρία ταξίδια με φορτίο στα $10k ημερησίως.

    Παρόλα αυτά, ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 11/10/2019 διαμορφώθηκε με αρνητικό πρόσημο στις 658 μονάδες.



    ΣΧΟΛΙΑ