• Ναυτιλία

    Οι Έλληνες εφοπλιστές που αψηφούν τις κυρώσεις και μεταφέρουν πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα


    Σε αγορά υψηλού ρίσκου, αλλά και ισχυρών αποδόσεων, έχει εξελιχθεί η Βενεζουέλα για τους ιδιοκτήτες τάνκερ αργού, με πολλές μεγάλες εταιρείες να αποστασιοποιούνται λόγω των αμερικανικών κυρώσεων, την ώρα που αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές φαίνονται κάτι παραπάνω από πρόθυμοι να αναλάβουν το ρίσκο.

    Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, έως τις 30 Σεπτεμβρίου φέτος είχαν δέσει στη Βενεζουέλα συνολικά 552 τάνκερ, συνολικής χωρητικότητας 65,4 εκατομμυρίων dwt, και ειδικότερα 88 VLCCs, 62 suezmaxes, 149 aframaxes, 53 panamaxes και LR και 200 MR ή μικρά τάνκερ. Μία πιο εκτενής ανάλυση δείχνει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν στη Βενεζουέλα, την ώρα που άλλες εταιρείες την αποφεύγουν.

    Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της VesselsValue, από την αρχή του έτους έως τις 28 Ιανουαρίου οι Έλληνες εφοπλιστές ήταν υπεύθυνοι για το 21,4% των μεταφορών φορτίων αργού από τη Βενεζουέλα. Το ποσοστό αυτό μεταξύ 29 Ιανουαρίου και 15 Σεπτεμβρίου έχει εκτοξευθεί σε 63,9%, με τη Maran Tankers Management (συμφερόντων του Γιάννη Αγγελικούση) να πρωταγωνιστεί στα VLCCs με 13 φορτία, την TMS Tankers του Γιώργου Οικονόμου να κυριαρχεί στις μικρότερες κατηγορίες, με 15 φορτία σε suezmaxes και 9 σε aframaxes, ενώ την Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη να αναλαμβάνει 6 φορτία με VLCCs και 7 με suezmaxes.

    Δραστηριότητα στη Βενεζουέλα είχε και η Eastern Mediterranean Maritime του Θανάση Μαρτίνου, που διευκρίνισε, σύμφωνα με το TradeWinds, ότι με τις μεταφορές αυτές εξασφάλισε την ανάκτηση «παλαιών οφειλών», που δεν εμπίπτει στις αμερικανικές κυρώσεις, καθώς δεν υπάρχει καμία πληρωμή κανενός τύπου, άμεσα ή εμμέσως, προς την κρατική PDVSA.

    Αντίθετα, σημαντικοί ναυλωτές τάνκερ, όπως η ExxonMobil και η Unipec, φέρονται να έχουν επιβάλει εμπάργκο σε πλοία τα οποία έχουν επισκεφθεί τη Βενεζουέλα τον τελευταίο χρόνο, προκειμένου να μη βρεθούν προ εκπλήξεως με κυρώσεις από τις ΗΠΑ.

    Θεωρητικά, ένα πλοίο που έχει επισκεφθεί τη Βενεζουέλα τον τελευταίο χρόνο ίσως να ναυλωνόταν σε χαμηλότερη τιμή έναντι ενός άλλου πλοίου λόγω του ρίσκου. Ωστόσο, επειδή η διαθεσιμότητα τάνκερ είναι πολύ περιορισμένη, αυτό δεν έχει συμβεί.

    «Όλα εξαρτώνται από τις τοπικές συνθήκες στην αγορά», δήλωσε ένας παράγοντας της αγοράς των τάνκερ, ενώ ένας άλλος σχολίασε: «[Υπάρχουν] άφθονα άλλα φορτία για να εξασφαλίσουν οι Έλληνες που επηρεάζονται».



    ΣΧΟΛΙΑ