• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    • Έλλη Πατέρα
    Capesize bulker

    Capesize bulker


    Μικτή εικόνα παρουσίασε η  ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 24-28 Ιουνίου 2019. 

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, μικτές τάσεις παρουσίασε η  ναυλαγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE, αφού υπήρξε κινητικότητα στις περισσότερες διαδρομές όμως το κλίμα ήταν διαφοροποιημένο ανάλογα με την περιοχή.

    Συγκεκριμένα, η αγορά του Ειρηνικού σε γενικές γραμμές παρουσίασε ύφεση κυρίως λόγω της αδράνειας της αγοράς σε φορτία από την Δυτική Αυστραλία με αποτέλεσμα σε αρκετές περιπτώσεις οι ναυλώσεις να ολοκληρωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με προηγούμενες αντίστοιχες συμφωνίες δηλαδή μεταξύ $6.95-7.35 ανά τόνο.

    Ως εκ τούτου ο δείκτης C5 στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα την Παρασκευή διαμορφώθηκε στα $7.45 ανά τόνο υποχωρώντας, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, κατά $0.245 ανά τόνο.

    Παράλληλα, οι ναύλοι σε διαδρομές από την Βραζιλία παρέμειναν σχετικά αμετάβλητοι σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα αν και προς το τέλος της εβδομάδας παρουσίασαν σημάδια ύφεσης με αποτέλεσμα ο δείκτης C3 στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα να διαμορφωθεί στα $18.382 ανά τόνο υποχωρώντας, σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας κατά $0.082 ανά τόνο.

    Από την άλλη, ενδιαφέρον παρουσίασε η αγορά του Βόρειου Ατλαντικού αφού οι ναυλώσεις που αναφέρθηκαν σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με προηγούμενες συμφωνίες. Ως εκ τούτου ο δείκτης C9 στην διαδρομή από την περιοχή της Ευρώπης/Μεσογείου προς την Άπω Ανατολή στο κλείσιμο διαμορφώθηκε στα $38,432 ημερησίως ενισχυμένος, σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, κατά $5,127 ημερησίως.

    Τέλος, ο δείκτης BCI την Παρασκευή διαμορφώθηκε  στις 2488 μονάδες με εβδομαδιαία άνοδο της τάξεως των 210 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να παρουσιάζει εβδομαδιαία κέρδη της τάξεως των $ 1,413 και διαμορφώθηκε στα $ 19,360 ημερησίως.

    PANAMAXES/KAMSARMAXES 

    Σημαντική βελτίωση παρουσίασε η ναυλαγορά του Βόρειου Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε καθώς ο όγκος των απαιτήσεων σε όλες τις διαδρομές ειδικά σε υπερατλαντικά και fronthaul ταξίδια προς την Άπω Ανατολή αυξήθηκε με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να ενισχυθούν.

    Παράλληλα, βελτίωση παρουσίασε και η αγορά της Νοτίου Αμερικής καθώς οι ναύλοι σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ανέκαμψαν ενώ η ροή των φορτίων κινήθηκε σε υγιή επίπεδα. Ενδεικτικά, οι ναυλώσεις σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή σε kamasarmaxes κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $15k+500k (ballast bonus) ενώ κάποιες συμφωνίες ήταν ακόμη και σε βάσει dop δηλαδή παράδοση του πλοίου στο λιμάνι εκφόρτωσης του προηγούμενου ταξιδιού.

    Επίσης, αυξημένη κινητικότητα της αγοράς παρατηρήθηκε στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας καθώς υπήρξαν αρκετές νέες απαιτήσεις και καθώς το διαθέσιμο τονάζ στην Ανατολική Μεσόγειο παρέμεινε περιορισμένο, ο αριθμός των πλοίων με έρμα από την περιοχή της Δυτικής Ινδίας/Περσικού Κόλπου αυξήθηκε. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση ενός πλοίου τύπου LME με παράδοση από την ανατολική Ινδία σε ταξίδι μέσω της Μαύρης Θάλασσας προς την Άπω Ανατολή στα $12k ημερησίως.

    Στο μεταξύ, η αγορά του Ειρηνικού σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα ήταν πιο δραστήρια αφού παρόλο που στην αρχή της εβδομάδας κινήθηκε υποτονικά στην συνέχεια το κλίμα άλλαξε με τους πλοιοκτήτες να ανεβάζουν τις προσφορές τους και τους ναυλωτές να ανταποκρίνονται προκειμένου να καλύψουν τις απαιτήσεις τους.

    Ως εκ τούτου, ο αριθμός των ναυλώσεων αυξήθηκε και σε σύγκριση με προηγούμενες συμφωνίες κυμάνθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα ενώ στήριξη παρείχε και η ενεργή αγορά της Νοτίου Αμερικής με τον αριθμό των ναυλώσεων να διατηρείται σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας. Ενδεικτικά, σε panamaxes/kamsarmaxes με παράδοση στην Ινδία σε ταξίδια μέσω της Νοτίου Αμερικής προς την Άπω Ανατολή οι ναυλώσεις κυμάνθηκαν μεταξύ $12-13k  ημερησίως.

    Από την άλλη, στον Βόρειο Ειρηνικό τα φορτία σιτηρών παρέμειναν λίγα και έτσι οι συμφωνίες ήταν πιο περιορισμένες ενώ αντίθετα η ζήτηση σε ταξίδια μέσω Ινδονησίας ήταν αυξημένη και έτσι το κλίμα της αγοράς πιο αισιόδοξο. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση ενός Ιαπωνικής κατασκευής kamsarmax διαθέσιμο στη Νοτιοανατολική Ασία σε ταξίδι μέσω της Ινδονησίας προς την Κίνα στα $12,250 ημερησίως ενώ άλλο πλοίο τύπου panamax σε παρόμοιο ταξίδι συμφώνησε στα $9,250 ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 28/6/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 1286 μονάδες.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES 

    Θετικό παρέμεινε το κλίμα της ναυλαγοράς στην Ευρώπη με σημάδια βελτίωσης ειδικά σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή ενώ στήριξη έδωσε η μικρή αύξηση του όγκου σε φορτία scrap. Στην Ανατολική Μεσόγειο οι ναύλοι ενισχύθηκαν και ενδεικτικά πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση ενός πλοίου χωρητικότητας 63,000 dwt σε ταξίδι προς τον Ινδικό Ωκεανό στα $19k ημερησίως.

    Παράλληλα, μεγαλύτερη δυναμική παρουσίασε και η αγορά της Νοτίου Αμερικής με τις ναυλώσεις σε ultramaxes σε ταξίδια προς την περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας να κυμαίνονται κοντά στα $14k+$400k(ballast bonus). Επίσης, ενεργή ήταν και η αγορά του Κόλπου της Αμερικής αν και προς το τέλος της εβδομάδας παρουσίασε σημάδια ύφεσης.

    Παρόλα αυτά, ενδεικτικά οι ναυλώσεις σε supramaxes με φορτία σιτηρών κυμάνθηκαν μέχρι και $19k ημερησίως, σε ultramaxes με φορτία άνθρακα και με προορισμό την Ινδία στα $22k ημερησίως και σε υπερατλαντικά ταξίδια κοντά στα $14.5k ημερησίως.

    Στον Ειρηνικό, η αγορά παρουσίασε σημάδια βελτίωσης. Παρόλα αυτά, βόρεια, τα φορτία ήταν περιορισμένα με αποτέλεσμα οι ναυλώσεις για το δεύτερο δεκαήμερο Ιουλίου σε κυκλικά ταξίδια σε ultramaxes  να κυμανθούν κοντά στα 9k ημερησίως και σε supramaxes περίπου στα $7.5k ημερησίως.

    Από την άλλη, αύξηση των φορτίων άνθρακα παρατηρήθηκε από τη Νοτιοανατολική Ασία με ενδεικτική την ναύλωση ενός πλοίου χωρητικότητας 56,000 dwt διαθέσιμο στο Χονγκ Κονγκ σε ταξίδι με φορτίο άνθρακα  μέσω της Ινδονησίας προς την βόρεια Κίνα στα $8.5k ημερησίως.

    Τέλος, αυξημένη κινητικότητα παρατηρήθηκε και στην αγορά του Ινδικού Ωκεανού με τις ναυλώσεις σε supramaxes διαθέσιμα στην Νότιο Αφρική σε ταξίδια προς την περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας  να κυμαίνονται περίπου στα επίπεδα των $12,250 ημερησίως + $225k (ballast bonus). Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 28/6/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 787  μονάδες.

    HANDYSIZE 

    Αμετάβλητη σε γενικές γραμμές παρέμεινε η ναυλαγορά με τα περισσότερα κέρδη όμως να προέρχονται από την περιοχή του Ατλαντικού. Επίσης, την εβδομάδα που πέρασε οι συμφωνίες σε  χρονοναυλώσεις περιόδου ήταν περισσότερες με ενδεικτική την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 37,000 dwt με παράδοση στον Κόλπο της Αμερικής για χρονική διάρκεια 3-5 μηνών και επαναπαράδοση στον Ατλαντικό στα $11k ημερησίως.

    Παράλληλα, η εικόνα της  αγοράς του Ειρηνικού διατηρήθηκε παρόμοια με εκείνη της προηγούμενης εβδομάδας δηλαδή χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές ενώ τα διαθέσιμα spot φορτία ήταν λίγα με αποτέλεσμα και τα πλοία σε παρόμοιες θέσεις να αναγκαστούν είτε να περιμένουν για μέρες είτε να ταξιδέψουν με έρμα σε άλλες περιοχές προκειμένου να ναυλωθούν. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή 28/6/2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 442 μονάδες.

     

    ναυλαγορά ναυτιλία

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ