• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    • Έλλη Πατέρα
    ναυλαγορά ναυτιλία


    Ήπιες τάσεις  επικράτησαν στη ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 10-14 Ιουνίου 2019. 

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, στη ναυλαγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE, οι ναύλοι παρουσίασαν ύφεση. Συγκεκριμένα, στην περιοχή του Ειρηνικού και ειδικότερα στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα οι ανθρακωρύχοι ναύλωσαν μερικά πλοία σε επίπεδα μεταξύ $7.70-7.60 ανά τόνο ενώ ο αριθμός των νέων απαιτήσεων παρουσίασε μικρή αύξηση.

    Παρόλα αυτά, η πτωτική πορεία της αγοράς συνεχίστηκε και έτσι στα μέσα της εβδομάδας οι ναυλώσεις κινήθηκαν σε επίπεδα μεταξύ $7.10-7.30 ανά τόνο ενώ προς το τέλος της εβδομάδας η κινητικότητα περιορίστηκε αρκετά αφού ο όγκος των απαιτήσεων μειώθηκε.

    Ως εκ τούτου, ο δείκτης C5 την Παρασκευή διαμορφώθηκε στα $7.314 ανά τόνο παρουσιάζοντας σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, απώλειες της τάξεως των $0.418 ανά τόνο. Αντίθετα, η εικόνα της αγοράς από την Βραζιλία ήταν θετική με τις ναυλώσεις να ολοκληρώνονται σε επίπεδα μεταξύ $16.50-16.65 ανά τόνο αφού στα μέσα της εβδομάδας οι Vale ναύλωσαν τέσσερα πλοία σε ημερομηνίες Ιουλίου στα μεσαία επίπεδα των $16.00 ανά τόνο.

    Έτσι, ο δείκτης C3 στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα την Παρασκευή διαμορφώθηκε στα $17.141 ανά τόνο ενισχυμένος σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα κατά $0.285 ανά τόνο.

    Επίσης, στο Βόρειο Ατλαντικό, η διαθέσιμη χωρητικότητα είχε περιοριστεί με αποτέλεσμα να πραγματοποιηθούν μερικές ναυλώσεις ειδικά σε fronthaul ταξίδια σε υψηλότερα επίπεδα συγκριτικά με προηγούμενες συμφωνίες. Παρόλα αυτά, ο δείκτης C9 στην διαδρομή από την Μεσόγειο/Ευρώπη προς την Άπω Ανατολή την Παρασκευή διαμορφώθηκε στα $28,055 ημερησίως με εβδομαδιαίες απώλειες της τάξεως των $1,754 συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα.

    Τέλος, ο δείκτης BCI διαμορφώθηκε  στις 1800 μονάδες με εβδομαδιαία  πτώση της τάξεως των 62 μονάδων  σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να παρουσιάζει εβδομαδιαίες απώλειες της τάξεως των $804 και διαμορφώθηκε στα $ 14,203 ημερησίως.

    PANAMAXES/KAMSARMAXES 

    Ύφεση παρουσίασε η ναυλαγορά του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε καθώς οι ναύλοι δεν μπόρεσαν να διατηρηθούν στα επίπεδα των προηγούμενων εβδομάδων. Η σημαντικότερη αλλαγή που παρατηρήθηκε ήταν στο κλίμα της αγοράς της Νοτίου Αμερικής, αφού ενώ ναυλώθηκαν πολλά πλοία σε ημερομηνίες Ιουνίου η εικόνα για τον Ιούλιο ήταν διαφορετική με τα φορτία να έχουν περιοριστεί και τη διαθέσιμη χωρητικότητα να αυξάνεται.

    Ενδεικτικά, οι ναυλώσεις σε οικονομικής κατανάλωσης kamsarmaxes σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν περίπου στα μεσαία επίπεδα των $15k+$550k(ballast bonus). Επίσης, απώλειες παρουσίασαν και τα υπερατλαντικά ταξίδια και παρόλο που το διαθέσιμο τονάζ στη Βόρεια Ευρώπη και την Μεσόγειο ήταν μειωμένο, η έλλειψη φορτίων ειδικά από τις βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής προς την Άπω Ανατολή που το προηγούμενο διάστημα στήριξαν την αγορά, οδήγησε τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα.

    Παράλληλα, στην αγορά του Ειρηνικού η κινητικότητα σε ναυλώσεις ήταν αυξημένη όμως σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα το κλίμα ήταν πιο ήπιο ενώ σε γενικές γραμμές οι ναύλοι κινήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες με εξαίρεση όμως σε κάποια διαθέσιμα πλοία σε θέσεις spot/prompt όπου αναγκαστικά ναυλώθηκαν σε λίγο χαμηλότερα.

    Από την άλλη, η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας ήταν πιο δραστήρια καθώς  όμως τα φορτία ινδονησιακού άνθρακα αυξήθηκαν προς το τέλος της εβδομάδας, η διαθέσιμη χωρητικότητα μεγάλωσε με αποτέλεσμα οι ναυλώσεις να ολοκληρωθούν σε παρόμοια επίπεδα με αντίστοιχες προηγούμενες συμφωνίες. Ενδεικτικά, οι ναύλοι στα panamaxes σε ταξίδια από την Ινδονησία προς την Κίνα κυμάνθηκαν μεταξύ $9.5-10k ημερησίως και σε kamsarmaxes μεταξύ $10.5-11k ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 10/6/2019 έκλεισε με αρνητικό πρόσημο στις 1131 μονάδες. 

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES 

    Στον Ειρηνικό, η αγορά κινήθηκε υποτονικά την εβδομάδα που πέρασε ενώ οι ναύλοι παρουσίασαν ύφεση. Ενδεικτικά, σε ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού σε supramaxes παραδοτέα στη Νότια Κορέα, κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $7k ημερησίως, ενώ παράλληλα στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση ενός ultramax παραδοτέο στο Χονγκ Κονγκ για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας προς την Κίνα με φορτίο άνθρακα στα υψηλά επίπεδα των $7k ημερησίως.

    Επίσης, στα backhaul ταξίδια ο όγκος σε φορτία χάλυβα ήταν ικανοποιητικός και ενδεικτικά αναφέρθηκε η συμφωνία ενός ultramax παραδοτέο στην Κίνα για ταξίδι μέσω της Κορέας με προορισμό τον Κόλπο της Αμερικής στα $3,350 ημερησίως για τις πρώτες 65 μέρες και για το υπόλοιπο διάστημα στα $10.5k ημερησίως.

    Στον Ατλαντικό, η αγορά στα supramaxes σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη όμως άνευ συγκεκριμένης κατεύθυνσης. Στις περιοχές της Ευρώπης/Βαλτικής στην αρχή της εβδομάδας η κινητικότητα της αγοράς ήταν περιορισμένη όμως προς το τέλος παρουσίασε σημάδια βελτίωσης αφού η διαθέσιμη χωρητικότητα ελαττώθηκε και ο αριθμός των φορτίων αυξήθηκε.

    Επίσης, η αγορά της Νοτίου Αμερικής ήταν κάπως υποτονική με έλλειψη νέων φορτίων ενώ οι ναύλοι σε υπερατλαντικά ταξίδια, για παράδειγμα σε πλοία χωρητικότητας 55,000 dwt, κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $14k ημερησίως.

    Τέλος, στην αγορά της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας οι ναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με τις αντίστοιχες προηγούμενες συμφωνίες. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 10/6/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 716  μονάδες.

    HANDYSIZE

    Στον Ατλαντικό η αγορά κινήθηκε γενικά σε ήπιους τόνους παρόλα αυτά στην αγορά του Κόλπου της Αμερικής η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν μειωμένη οδηγώντας έτσι και τους ναύλους σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα σε υψηλότερα επίπεδα.

    Επίσης, πιο δραστήρια ήταν η αγορά της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας ενώ στην Ευρώπη οι απόψεις διίσταντο καθώς ο αριθμός των ναυλώσεων ήταν χαμηλός. Παράλληλα, η αγορά της Άπω Ανατολής παρέμεινε υποτονική με λίγες σχετικές αναφορές και τους ναύλους να διατηρούνται σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή 10/6/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 420 μονάδες.

     

    ναυλαγορά ναυτιλία

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ