• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    Capesize bulker

    Capesize bulker


    Στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής σημειώθηκε η μεγαλύτερη κινητικότητα της ναυλαγοράς πλοίων ξηρού φορτίου κατά την εβδομάδα 18-22 Μαρτίου 2019. 

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, σημαντικές απώλειες παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε σβήνοντας έτσι κάθε ελπίδα ανάκαμψης που δημιουργήθηκε έπειτα από το ανοδικό ράλι των ανθρακωρύχων.

    Επίσης, το αρνητικό κλίμα της αγοράς επιβαρύνθηκε και από τον κυκλώνα Βερόνικα που ξεκίνησε στην Βορειοδυτική Αυστραλία προς το τέλος της εβδομάδας, με αποτέλεσμα κάποια καίρια λιμάνια να κλείσουν και καθώς οι ανθρακωρύχοι παρέμειναν σε γενικές γραμμές απόντες από την αγορά οι ναύλοι στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα υποχώρησαν στα $5.00 ανά τόνο.

    Στον Ατλαντικό, η εικόνα της αγοράς έμεινε σχετικά αμετάβλητη με τη Vale να παραμένει απούσα από την αγορά, όμως προς το τέλος της εβδομάδας οι αρχές έδωσαν το πράσινο φως έτσι ώστε το ανθρακωρυχείο του Brucutu  να επαναλειτουργήσει. Ως εκ τούτου, στην διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα ο δείκτης την Παρασκευή 22/3/19 έκλεισε στα $ 11.63 ανά τόνο με πτώση της τάξεως των $0.31 ανά τόνο, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

    Παράλληλα ο δείκτης BCI υποχώρησε στις 251 μονάδες με συνολικές εβδομαδιαίες απώλειες της τάξεως των 269 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να διαμορφώνεται στις $ 4,180 ημερησίως με εβδομαδιαίες απώλειες της τάξεως των $ 2,207.

    PANAMAXES/KAMSARMAXES 

    Βελτίωση παρουσίασε η αγορά του Ατλαντικού κυρίως λόγω της ενισχυμένης κινητικότητας της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής ενώ λόγω της στενής διαθεσιμότητας σε τονάζ κάποιοι ναυλωτές αναγκάστηκαν να ναυλώσουν πλοία ακόμη και τις περιοχές της Ευρώπης/Μεσογείου.

    Ενδεικτικά, σε fronthaul ταξίδια οι ναύλοι σε kamsarmaxes κυμάνθηκαν μέχρι και $15,300 ημερησίως + $530Κ (bb) και σε υπερατλαντικά ταξίδια ενισχύθηκαν κοντά στα $18Κ ημερησίως από $ 11.5Κ που είχαν ολοκληρωθεί οι ναυλώσεις το προηγούμενο διάστημα.

    Στον Ειρηνικό αντίθετα, η αγορά στην καλύτερη περίπτωση παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη και με έλλειψη ορυκτών φορτίων από την Αυστραλία. Επίσης, την κατάσταση επηρέασαν και οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή καθώς προς το τέλος της εβδομάδας δυο κυκλώνες που εμφανίστηκαν σε δυο περιοχές της Αυστραλίας ανάγκασαν κάποια καίρια λιμάνια να κλείσουν.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Από την άλλη, η σταθερή ροή των φορτίων Ινδονησιακού άνθρακα και σιτηρών από το Bόρειο Ειρηνικό βοήθησε στην απορρόφηση του διαθέσιμου τονάζ ενώ παράλληλα, καθώς οι πλοιοκτήτες είχαν και την επιλογή να στείλουν τα πλοία τους με έρμα προς τις ανατολικές ακτές της Αμερικής οι ναυλωτές, προκειμένου να κρατήσουν τα πλοία στον Ειρηνικό, αναγκάστηκαν να βελτιώσουν τους προσφερόμενους ναύλους.

    Ενδεικτικά, σε πλοία διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη σε ταξίδια μέσω των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής προς την περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας, οι ναύλοι κυμάνθηκαν  στα $9Κ ημερησίως. Παρόλα αυτά, καθώς ο αριθμός των απαιτήσεων από την Αυστραλία ήταν μειωμένος, τα διαθέσιμα πλοία στα βόρεια του Ειρηνικού είχαν περιορισμένες επιλογές ναύλωσης ειδικά σε πλοία διαθέσιμα στην Bόρεια Κίνα, με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να μη βελτιωθούν.

    Ενδεικτικά, σε ταξίδια από την Ινδονησία προς την Κίνα οι ναύλοι σε panamaxes διαθέσιμα στην Nότιο Κίνα κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $8Κ ημερησίως και στα kamsarmaxes στα επίπεδα των $9Κ ημερησίως ενώ σε κυκλικά ταξίδια Bόρειου Ειρηνικού με φορτία σιτηρών σε kamsarmaxes διαθέσιμα στην Bόρεια Κίνα παρέμειναν στα επίπεδα των $9Κ ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 22/3/2019 έκλεισε ανοδικά στις 1027 μονάδες.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES 

    Γενικά, η ναυλαγορά των supramax/ultramax παρουσίασε μικτές τάσεις στον Ατλαντικό αφού για παράδειγμα σε κάποια πλοία οι συμφωνηθέντες ναύλοι είχαν άμεση συσχέτιση και με την θέση του πλοίου όπου λόγω των προβλημάτων στον ποταμό Μισισίπι σε κάποιες περιπτώσεις κινήθηκαν σε σχέση με αντίστοιχες προηγούμενες συμφωνίες σε υψηλότερα επίπεδα.

    Πάντως, η αγορά γενικά κινήθηκε ανοδικά κυρίως λόγω των υπερατλαντικών ταξιδιών παρά των fronthaul, που όμως παρέμειναν περιορισμένα. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 56,000 dwt σε υπερατλαντικό ταξίδι στα $17Κ ημερησίως. Επίσης, αυξημένη κινητικότητα παρουσίασε η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να βελτιωθούν. Ενδεικτικά, ναυλώθηκε πλοίο χωρητικότητας 55,000 dwt σε ταξίδι προς την Δυτική Μεσόγειο στα $17.5Κ ημερησίως ενώ σε fronthaul αναφέρθηκε η ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 66,300 dwt προς τον Αραβικό κόλπο στα $14,400 ημερησίως + $440Κ (bb).

    Μικτή εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ειρηνικού όπου οι ναυλώσεις σε κάποιες περιπτώσεις κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με άλλες παρόμοιες. Επίσης, παρατηρήθηκε αύξηση των φορτίων του Βόρειου Ειρηνικού όμως πολύ λίγα ήταν σε ημερομηνίες τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου. Παρόλα αυτά, προς το τέλος της εβδομάδας οι συμφωνίες κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και ενδεικτικά σε ultramaxes διαθέσιμα στην Ιαπωνία σε κυκλικά ταξίδια κυμάνθηκαν κοντά στα $10Κ ημερησίως.

    Την ίδια ώρα, η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη με τις ναυλώσεις να ολοκληρώνονται σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες. Επιπροσθέτως, ο όγκος των φορτίων Ινδονησιακού άνθρακα ήταν λογικός όμως οι ναύλοι δεν κατάφεραν να βελτιωθούν λόγω της αύξησης του διαθέσιμου τονάζ. Ενδεικτικά, σε ταξίδια από την Ινδονησία προς την Ανατολική Ινδία με φορτία άνθρακα σε supramaxes διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη, οι ναύλοι κυμάνθηκαν κοντά στα $10Κ ημερησίως και προς την Δυτική Ινδία περίπου στα $9.5Κ ημερησίως, ενώ προς την Κίνα περίπου στα $10,250 ημερησίως. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 22/3/2019 έκλεισε ανοδικά στις 826  μονάδες .

    HANDYSIZE

    Θετική εικόνα παρουσίασε γενικά η αγορά των Handysizes την εβδομάδα που πέρασε αν και σε κάποιες περιοχές κινήθηκε σε ηπιότερους τόνους, όπως για παράδειγμα στην Μεσόγειο όπου παρατηρήθηκε υπερπροσφορά του διαθέσιμου τονάζ με αποτέλεσμα και οι πλοιοκτήτες να είναι πιο διεκδικητικοί σε σχέση με τις υπάρχουσες απαιτήσεις.

    Επίσης, η αγορά της Ευρώπης παρουσίασε μικρές μεταβολές σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και ενδεικτικά οι ναύλοι σε ταξίδια προς τον Κόλπο της Αμερικής κυμάνθηκαν περίπου στα $7Κ ημερησίως (aps).

    Αντίθετα, σημαντική άνοδο παρουσίασε η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής με τον αριθμό των διαθέσιμων prompt πλοίων να έχει μειωθεί. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε η ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 36,000 dwt σε ταξίδι προς την Μεσόγειο στα $ 13,750 ημερησίως, ενώ άλλο χωρητικότητας 35,000 dwt ναυλώθηκε προς την Βαλτική στα $14Κ ημερησίως.

    Στον Ειρηνικό, η αγορά κινήθηκε σε ήπιους τόνους λόγω γενικά του μειωμένου αριθμού νέων φορτίων σε ημερομηνίες Απριλίου σε όλες τις βασικές διαδρομές συμπεριλαμβανομένου και της Αυστραλίας. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή  22/3/2019 έκλεισε ανοδικά στις 455 μονάδες.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Γ. Οικονόμου: Η Kalani Investments παίρνει θέση για την υπόθεση της DryShips

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Νέα συμμαχία για τον εφοπλιστή Γ. Αγγελικούση και την καταριανή Nakilat

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Aegean Marine Petroleum: Αλλάζει σελίδα ως θυγατρική της Mercuria. Έξοδος από το άρθρο 11

     

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ