Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου


Μικτές τάσεις παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 10-14 Δεκεμβρίου 2018.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, σε σταθερά επίπεδα κινήθηκε η αγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε. Συγκεκριμένα, στον Ειρηνικό οι καθυστερήσεις που έλαβαν χώρα λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών στην Κίνα έδωσαν ανοδική ώθηση στους ναύλους καθώς οι ανθρακωρύχοι φαίνεται να είχαν διάφορες απαιτήσεις να καλύψουν πριν το τέλος της χρονιάς με αποτέλεσμα στην διαδρομή C5 από τη Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα μέχρι το τέλος της εβδομάδας οι ναύλοι να ενισχυθούν κοντά στα υψηλά επίπεδα των $8.00 ανά τόνο.

Από την άλλη, η αγορά της Βραζιλίας κινήθηκε υποτονικότερα με το χάσμα των προσφορών μεταξύ των πλοιοκτητών και των ναυλωτών να παραμένει διευρυμένο. Παρόλα αυτά, το κλίμα της αγοράς ήταν θετικό καθώς οι Vale αλλά και διάφοροι άλλοι operators ήταν πιο ενεργοί με αποτέλεσμα και οι ναύλοι στην διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα να ενισχυθούν κοντά στα χαμηλά επίπεδα των $17.00 ανά τόνο.

Επιπροσθέτως, καθώς το διαθέσιμο τονάζ με έρμα σε ημερομηνίες αρχές Ιανουαρίου δείχνει να έχει περιοριστεί κατ’επέκταση προβλέπεται και οι ναύλοι να επηρεαστούν ανοδικά. Τέλος, στον Βόρειο Ατλαντικό η αγορά παρουσίασε βελτίωση κυρίως λόγω του θετικού κλίματος της αγοράς του Ειρηνικού αν και η δραστηριότητα σε διαπραγματεύσεις ήταν περιορισμένη.

Επίσης, η διαθέσιμη χωρητικότητα μειώθηκε καθώς σε fronthaul ταξίδια ολοκληρώθηκαν αρκετές συμφωνίες. Ενδεικτικά, ο δείκτης στην διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα την Παρασκευή 14/12/18 έκλεισε ανοδικά στα $17.20 ανά τόνο και στην διαδρομή C5 από την δυτική Αυστραλία προς την Κίνα ενισχύθηκε στα $8.77 ανά τόνο ενώ παράλληλα ο δείκτης BCI έκλεισε επίσης ανοδικά στις 2383 μονάδες.

PANAMAXES/KAMSARMAXES

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Το κλίμα της αγοράς του Ατλαντικού γενικά βελτιώθηκε σημαντικά κυρίως λόγω των ειδήσεων σε σχέση με τις προθέσεις της Κίνας να αγοράσουν τουλάχιστον 30 φορτία κόκκων σόγιας ενθαρρύνοντας έτσι και τους πλοιοκτήτες να παραμείνουν στις θέσεις τους ως αναφορά τα επίπεδα των ναύλων με την ελπίδα ότι η κατάσταση στο σύντομο μέλλον θα εξελιχθεί ευνοϊκά.

Επιπροσθέτως, οι ναύλοι του Bόρειου Ατλαντικού διατήρησαν την δυναμική τους λόγω της στενότητας του διαθέσιμου τονάζ, ενώ παράλληλα οι ναυλώσεις της αγοράς των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής ολοκληρώθηκαν σε οριακά υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με προηγούμενες συμφωνίες και ενδεικτικά σε fronthaul ταξίδια σε πλοία τύπου Kamsarmaxes κυμάνθηκαν περίπου στα $16Κ+$600Κ (ballast bonus), ενώ στα υπερατλαντικά ταξίδια κοντά στα $18Κ ημερησίως και στα panamaxes περίπου στα μεσαία των $16Κ ημερησίως.

Αναμένεται, το προσεχές διάστημα, η αγορά να παραμείνει αμετάβλητη κυρίως λόγω του θετικού κλίματος αλλά και του μειωμένου αριθμού πλοίων με έρμα προς την περιοχή αν και ο αναμενόμενος όγκος νέων φορτίων ακόμη παραμένει αδιευκρίνιστος.

Στο μεταξύ, στο Βόρειο Ειρηνικό τα φορτία αυξήθηκαν όμως τα επίπεδα των ναύλων δεν παρουσίασαν σημαντική βελτίωση παρά την ενίσχυση των FFAs με την είδηση της αγοράς από την Κίνα φορτίων κόκκων σόγιας από την Αμερική.

Ενδεικτικά, τα επίπεδα των ναύλων στα kamsarmaxes διαθέσιμα στη Βόρεια Κίνα παρέμειναν στα επίπεδα των $10-10.5Κ ημερησίως ενώ παράλληλα οι άσχημες καιρικές συνθήκες στην Κίνα επηρέασαν το χρονοδιάγραμμα πολλών πλοίων αυξάνοντας τις καθυστερήσεις και δημιουργώντας συμφόρηση στα λιμάνια.

Από την άλλη, στην Νοτιοανατολική Ασία τα φορτία ινδονησιακού άνθρακα αυξήθηκαν σημαντικά όμως από την άλλη τα φορτία από την Αυστραλία παρουσίασαν επιβράδυνση. Η πλειονότητα των φορτίων παρέμεινε με προορισμό κυρίως τη Νοτιοανατολική Ασία και την Ινδία ενώ παράλληλα παρατηρήθηκε αύξηση και με προορισμό την Κίνα.

Ενδεικτικά, τα επίπεδα των ναύλων σε kamsarmaxes διαθέσιμα στην περιοχή σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας η Αυστραλίας κυμάνθηκαν μεταξύ $10-11Κ ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 14/12/2018 έκλεισε ανοδικά στις 1,478 μονάδες .

SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

Η κινητικότητα της αγοράς στην Ευρώπη την εβδομάδα που πέρασε ήταν περιορισμένη με τα επίπεδα των ναύλων να παραμένουν σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα σχετικά αμετάβλητα.

Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 58,000 dwt με φορτίο scrap προς την Ανατολική Μεσόγειο στα $13Κ ημερησίως, ναύλος που θεωρήθηκε καλός δεδομένης της τρέχουσας εικόνας της αγοράς. Επίσης, παρόμοια κατάσταση παρουσίασε και η αγορά της Μεσογείου με τις διαπραγματεύσεις να έχουν κινηθεί σε αντίστοιχα επίπεδα από την προηγούμενη εβδομάδα ενώ παρατηρήθηκε έλλειψη απαιτήσεων σε fronthaul ταξίδια από την Μαύρη Θάλασσα.

Πάραυτα, μικρή κινητικότητα σε ναυλώσεις παρουσίασαν τα ταξίδια προς την Ευρώπη και ενδεικτικά αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου supramax με παράδοση στο Τσανακαλέ για ταξίδι προς την Ευρώπη στα $14.5Κ ημερησίως. Αναμένεται, το προσεχές διάστημα, η αγορά να επιδεινωθεί καθώς τα φορτία σιτηρών από την Μαύρη Θάλασσα έχουν αρχίσει να λιγοστεύουν.

Από την άλλη, η αγορά του Κόλπου της Αμερικής κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα και ενδεικτικά σε ταξίδια με φορτία petcoke οι ναύλοι κυμάνθηκαν κοντά στα $24Κ ημερησίως ενώ με φορτία σιτηρών προς τις βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής/Καραϊβική στα supramaxes κοντά $18Κ ημερησίως και περίπου $1,000 ημερησίως παραπάνω στα ultramaxes.

Παράλληλα, δυναμικά κινήθηκε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής κυρίως στα fronthaul αλλά και στα υπερατλαντικά ταξίδια όμως οι απαιτήσεις σε ημερομηνίες Δεκεμβρίου ήταν περιορισμένες. Στον Ειρηνικό τώρα, η αγορά βόρεια της περιοχής συνέχισε να δυσκολεύεται να βρει κατεύθυνση όμως πολλοί πιστεύουν ότι τα χειρότερα είναι πλέον παρελθόν.

Ενδεικτικά, σε πλοία τύπου Tess58 οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού κυμάνθηκαν περίπου στα $9.5Κ ημερησίως και σε ταξίδια από την Βόρεια Κίνα προς την Νοτιοανατολική Ασία περίπου στα $7Κ ημερησίως. Αντίθετα, η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας ενισχύθηκε καθώς η ροή των φορτίων Ινδονησιακού άνθρακα ήταν σταθερή και έτσι ενδεικτικά σε ταξίδια από Ινδονησία προς ανατολική Ινδία οι ναύλοι κινήθηκαν κοντά στα $10Κ ημερησίως. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 14/12/2018 έκλεισε ανοδικά στις 974 μονάδες .

HANDYSIZE

Υποτονικά κινήθηκε η αγορά της Ευρώπης την εβδομάδα που πέρασε με λίγες σχετικές αναφορές σε ναυλώσεις και με τα επίπεδα των ναύλων να παραμένουν παρόμοια με προηγούμενες συμφωνίες.

Από την άλλη, στην Μεσόγειο η αγορά ήταν πιο δραστήρια κυρίως λόγω των απαιτήσεων σε ταξίδια εντός της περιοχής με τους ναύλους σε πλοία χωρητικότητας 35,000 dwt παραδοτέα στο Τσανακαλέ και επαναπαραδοτέα στην Δυτική Μεσόγειο να κυμαίνονται περίπου στα $14/14.5Κ ημερησίως ενώ σε παρόμοια επίπεδα κινήθηκαν και τα ταξίδια προς την Ευρώπη στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία.

Αντίθετα, στον Κόλπο της Αμερικής η αγορά παρουσίασε ύφεση καθώς το διαθέσιμο τονάζ αυξήθηκε λόγω της δυσκολίας ναύλωσης που βρήκαν τα πλοία διαθέσιμα βορειότερα με αποτέλεσμα να αναγκαστούν να ταξιδέψουν με έρμα προς την περιοχή.

Ενδεικτικά, σε πλοία χωρητικότητας 38,000 dwt σε υπερατλαντικά ταξίδια από την Αμερική προς την Ευρώπη οι ναυλώσεις κινήθηκαν κοντά στα $16Κ ημερησίως. Παράλληλα, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρέμεινε σταθερή με ικανοποιητικό αριθμό νέων απαιτήσεων και με την διαθέσιμη χωρητικότητα εντός Δεκεμβρίου να έχει περιοριστεί. Ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 14/12/2018 έκλεισε πτωτικά στις 617 μονάδες.

ναυλαγορά ναυτιλία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός: Εντυπωσιακή κίνηση από την Enesel στην εκπνοή του 2018

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Προχωρά η αναδιάρθρωση της Aegean Marine. Η βελτιωμένη προσφορά της Mercuria

MH ΧΑΣΕΤΕ:  Ν. Μαρτίνος: Η επικερδής κίνηση της Thenamaris