• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


    Ύφεση παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 22-26 Οκτωβρίου 2018, με αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ύφεση παρουσίασε  η αγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE από τα μέσα της εβδομάδας και έπειτα παρά το θετικό κλίμα που παρουσίασε στο ξεκίνημα.

    Συγκεκριμένα, στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα οι ναυλώσεις που αναφέρθηκαν κατά την διάρκεια της εβδομάδας κυμάνθηκαν κοντά στα $8.40 ανά τόνο συγκριτικά με την αρχή της εβδομάδας που διαπραγματεύονταν μεταξύ $8.85-9.05 ανά τόνο ενώ προς το κλείσιμο ανέκαμψαν και έτσι ο δείκτης την Παρασκευή 26/10 έκλεισε στα $ 8.62 ανά τόνο. Εφόσον ο όγκος των φορτίων παραμείνει στα τρέχοντα επίπεδα δεν προβλέπεται το προσεχές διάστημα  περαιτέρω βελτίωση στους ναύλους.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα με πληροφορίες ότι οι ναυλώσεις που πραγματοποιήθηκαν προς το τέλος της εβδομάδας με ημερομηνίες στα μέσα Νοεμβρίου κυμάνθηκαν στα $20.90 ανά τόνο συγκριτικά με τα $21.50 στην αρχή της εβδομάδας. Παρόλα αυτά, ο όγκος των φορτίων για τον Νοέμβριο παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Kαθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα που ταξιδεύει προς την περιοχή έχει αυξηθεί σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, η κινητικότητα της αγοράς αναμένεται το προσεχές διάστημα να ενισχυθεί.

    Ο δείκτης C3 την Παρασκευή διαμορφώθηκε στα $21.42 ανά τόνο με οριακή πτώση $0.05 σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ενώ παράλληλα, ο δείκτης BCI  διαμορφώθηκε 2,526 μονάδες με κέρδη συνολικής τάξεως των 296 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές  χρονοναύλωσης να έχει διαμορφωθεί στα $ 19,078 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολικά κέρδη της τάξεως των $ 146.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    PANAMAXES/KAMSARMAXES 

    Ύφεση παρουσίασαν οι ναύλοι στην αγορά του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε καθώς δεν κατάφεραν να διατηρήσουν τα κέρδη των τελευταίων εβδομάδων.

    Ειδικότερα, το κλίμα της αγοράς των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής ήταν αρνητικό αφού ύστερα από τον αυξημένο αριθμό ναυλώσεων που ολοκληρώθηκαν με ημερομηνίες στα τέλη Οκτωβρίου τα επίπεδα των ναύλων σε ημερομηνίες Νοεμβρίου παρουσίασαν ύφεση αφού ο όγκος των φορτίων ελαττώθηκε και οι ναυλωτές πλέον διαπραγματεύονταν σε βάσει aps έναντι των  dop Ινδία/Περσικό κόλπο της περασμένης εβδομάδας.

    Ως εκ τούτου, παρά το γεγονός ότι κάποια πλοία τύπου kamsarmax αρχικά ναυλώθηκαν από την Ινδία στα χαμηλά των $14Κ ημερησίως, προς το τέλος της εβδομάδας αναφέρθηκαν ναυλώσεις στα επίπεδα των $16Κ+$600(ballast bonus)  που από την Ινδία ισοδυναμούν με επίπεδα κάτω από τα $14Κ ημερησίως.

    Επίσης, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και τα ταξίδια προς την Ευρώπη/Μεσόγειο με τους ναύλους βάσει aps να κυμαίνονται κάτω από τα επίπεδα των $20Κ ημερησίως σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα που διαπραγματεύονταν περίπου στα $23Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, η  έλλειψη μεγάλης διάρκειας ταξιδιών από τον κόλπο της Αμερικής προς την Άπω Ανατολή ήταν αισθητή επηρεάζοντας την γενικότερη εικόνα της αγοράς στην περιοχή.

    Από την άλλη στην αγορά της Μαύρης Θάλασσας οι ναύλοι δεν παρουσίασαν ιδιαίτερες μεταβολές ενώ η διαθέσιμη χωρητικότητα στην βόρεια Ευρώπη παρέμεινε στενή με τους ναύλους να παρουσιάζουν μικρή πτώση κυρίως λόγω της έλλειψη ορυκτών φορτίων από τις ανατολικές ακτές της Αμερικής και τις βόρειες ακτές της Nοτίου Αμερικής.

    Στο μεταξύ, η κινητικότητα της αγοράς του Ειρηνικού επιβράδυνε καθώς τα φορτία βόρεια της περιοχής ήταν περιορισμένα ενώ παράλληλα η διαθέσιμη χωρητικότητα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα παρουσίασε μεγαλύτερη αύξηση με αποτέλεσμα και ένας αριθμός πλοίων να ταξιδέψει με έρμα νοτιότερα.

    Αντίστοιχη εικόνα παρατηρήθηκε και στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας με τα φορτία κατά την διάρκεια της εβδομάδας να έχουν περιοριστεί και τις ναυλώσεις σε ταξίδια από την Ινδονησία προς την Κίνα με φορτία άνθρακα να κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα από τις προηγούμενες αντίστοιχες συμφωνίες δηλαδή στα χαμηλά με μεσαία των $11Κ ημερησίως σε πλοία τύπου LME διαθέσιμα στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας/Νότιας Κίνας.

    Επίσης, έλλειψη φορτίων άνθρακα παρατηρήθηκε και από την Αυστραλία με αποτέλεσμα τα επίπεδα των ναύλων στα kamsarmaxes να κυμανθούν στα χαμηλά με μεσαία των $11Κ ημερησίως ενώ στα post-panamaxes διαθέσιμα στην περιοχή της βόρειας Κίνας-Ιαπωνίας ναυλώνονταν κοντά στα χαμηλά με μεσαία των $13Κ ημερησίως. Ο δείκτης BPI  την Παρασκευή 26/10/2018 διαμορφώθηκε  1,583 μονάδες .

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

    Ύφεση παρουσίασε η αγορά των supramaxes στον Ειρηνικό την εβδομάδα που πέρασε με αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας περιορίζοντας τις δυνατότητες ναύλωσης και οδηγώντας αρκετά πλοία σε ταξίδια με έρμα νοτιότερα  προκειμένου να βρουν κατάλληλη απασχόληση. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 58,000 dwt με παράδοση στην βόρεια Κίνα για ταξίδι προς την νοτιοανατολική Ασία στα $8,500 ημερησίως.

    Παράλληλα, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας όπου παρόλο που αρχικά υπήρξαν νέα φορτία Ινδονησιακού άνθρακα στην συνέχεια όμως περιορίστηκαν, ενώ η διαθέσιμη χωρητικότητα συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα ήταν αρκετά αυξημένη και δεδομένης της αδύναμης αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής οι πλοιοκτήτες δεν είχαν εναλλακτική παρά να κρατήσουν τα πλοία τους στην περιοχή.

    Η αγορά του Κόλπου της Αμερικής επίσης παρουσίασε σημάδια ύφεσης με αποτέλεσμα τα διαθέσιμα πλοία στις αρχές Νοεμβρίου να δυσκολεύονται να ναυλωθούν με αναφορά σε ultramax που συμφώνησε σε fronthaul ταξίδι στα $27Κ, επίπεδα χαμηλότερα σε σχέση με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας. Παρόμοια εικόνα παρουσίασαν και τα υπερατλαντικά ταξίδια με ενδεικτική την ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 58,000 dwt στα $19Κ ημερησίως.

    Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής καθώς οι ναύλοι κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα με τα supramaxes σε fronthaul ταξίδια να ναυλώνονται στα χαμηλά επίπεδα των $14Κ+$400(ballast bonus).

    Τέλος, υποτονική ήταν η κινητικότητα και της αγοράς της Ευρώπης με έλλειψη φορτίων scrap καθώς μέχρι να λυθούν τα δασμολογικά θέματα μεταξύ Τουρκίας και Αμερικής δεν αναμένεται να επανέλθουν στην αγορά. Παρόλα αυτά, καθώς η αγορά της Άπω Ανατολής κινείται πτωτικά οι πλοιοκτήτες  δεν δείχνουν διατεθειμένοι να αφήσουν τον Ατλαντικό. Ο δείκτης BSI  την Παρασκευή 26/10/2018  διαμορφώθηκε στις  1,117 μονάδες .

    HANDYSIZE

    Η αγορά του Ατλαντικού σε γενικές γραμμές διατήρησε την δυναμική της. Στην Μεσόγειο η κινητικότητα ήταν αρκετά αυξημένη λόγω του υψηλού όγκου εξαγωγών σε σιτηρά προς την Ευρώπη.

    Από την άλλη, στην Ευρώπη η υπερπροσφορά της διαθέσιμης χωρητικότητας άσκησε πίεση στους ναύλους με αποτέλεσμα και αρκετοί πλοιοκτήτες να προτιμήσουν να ναυλώσουν τα πλοία τους σε μικρής χρονικής διάρκειας περιόδους παρά σε απλά ταξίδια.

    Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου τύπου Imabari χωρητικότητας  28,000 dwt με παράδοση στην ανατολική Μεσόγειο για μικρή περίοδο  συμπεριλαμβανομένου και της Άπω Ανατολής και επαναπαράδοση στον Ατλαντικό στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $13Κ ημερησίως.

    Επίσης, οι τάσεις της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής ήταν ανοδικές καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα  σε prompt ημερομηνίες ήταν περιορισμένη. Παράλληλα, η αγορά του Ειρηνικού παρέμεινε σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας και γενικά ήταν υποτονική ενώ υπήρξαν καθυστερήσεις λόγω της εποχής  των τυφώνων  και της συμφόρησης σε διάφορα λιμάνια του Βόρειου Ειρηνικού.

    Ως εκ τούτου, σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού οι ναύλοι στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία κυμάνθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $9Κ ημερησίως ενώ σε πλοία διαθέσιμα στην Ιαπωνία για ταξίδια προς την Ταϋλάνδη κοντά στα $9Κ ημερησίως.

    Τέλος, αναφορικά με την αγορά του Ινδικού ωκεανού η κινητικότητα της αγοράς ήταν υποτονική με έλλειψη φορτίων από τις ακτές της Ινδίας με αποτέλεσμα και αρκετά πλοία να ταξιδέψουν με έρμα προς την νοτιοανατολική Ασία η τον Περσικό κόλπο καθώς οι πλοιοκτήτες σε γενικές γραμμές φαίνεται να απέφευγαν τα ταξίδια εντός της Ινδίας λόγω της μικρής διάρκειας όπως και της δυσκολίας να βρουν την επόμενη απασχόληση από την περιοχή. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή 26/10/2018  διαμορφώθηκε στις  675 μονάδες.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Β. Μαρινάκης: Η CPP εξοπλίζει με scrubber 14 πλοία της και προχωρά σε νέα συμφωνία με την Ηyundai Marine

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η ασυνήθιστη κίνηση της Laskaridis Shipping που δεν θα έχει συνέχεια

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Α. Πίττας: Ένα ακόμα πλοίο ξηρού φορτίου για την Eurobulk



    ΣΧΟΛΙΑ